Palleba2000

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 251 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: twin tuner til dreambox #72471
    Palleba2000
    Deltager

    Det er vel bare at sætte et T-stik på kabelen, og så to korte babler til hvert stik i tuneren.

     eller 

    Single tuner blokken til Dreambox’en har RF-udgang…

    MVH
    Palleba

    som svar til: Melodi grand prix i 5.1 #72407
    Palleba2000
    Deltager

    Havde det så været et lydspor hvor speakeren holdt kæft, så havde jeg været glad. Hader når de sidder og vrøvler mens de taler på scenen.

    Dette gælder ikke kun MGP, men alle sådanne begivenheder, f.eks Oscars, OL m.fl.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Så er det snart DX tid igen! #72406
    Palleba2000
    Deltager

    Også på Færøerne har der været knald på FM-båndet.

    En masse radiostationer fra Scotland/England og fra Island har været inde på radioen i flere dage denne uge. Og det uden støj på stereo signalet. 🙂

    Nogle af stationerne var BBC R1-4, RUV Støð 2 (RUV Station 2) m.fl. Husker ikke hvilke frekvenser de forskellige stationer lå på.

    MVH
    Palleba

    Edit: Så ikke før efter at jeg havde skrevet indlægget at I taler om TV, mens jeg taler om FM-radio signalerne. Prøvede dog også med min Dreambox for at se om jeg kunne fange nogle DVB-T/T2 signaler, men fandt ingen.

    som svar til: Så kan i se hvordan jeg tog UK tv. #72200
    Palleba2000
    Deltager

    Der har du havt godt signal fra UK. 🙂

    Jeg kan huske engang sidst i 80’erne, at jeg kunne modtage DR, NRK og BBC helt her oppe på Færøerne på  en almindelig VHF-antenne. Og det er en lang strækning for signalerne… 🙂

    MVH
    Palleba

    som svar til: Receiver til boxer og Tysk TV #71846
    Palleba2000
    Deltager

    Vent, vent…

    Bruger Boxer ikke CI+ modul, selv om det ikke er aktivt i øjeblikket?

    Ved ikke lige om Dreambox understøtter CI+. Man kan godt nok indstallere et plugind der hedder ciplushelper, men det er ikke altid denne virker.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Viasat og Canal Digital parabol problem #70505
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Får du kanalerne op i kanallisten og der er sort skærm?
    Eller mangler kanalerne fuldstændig?

    Hvis det er det første spørgmål du kan svare ja på, har du så prøvet at bytte om  på ca-moduler og kort mellem dine TV? Det kan være kortene der skal opdateres.

    Hvis det er det andet spørgsmål du kan svare ja på, så lyder det som om der er fejl i tuneren eller opsætningen. Men kan også være andre ting.

    MVH
    Palleba

    som svar til: VU PLUS Uno 4K #68928
    Palleba2000
    Deltager

    Dejligt at du har fået boksen til at virke. 🙂

    MVH
    Pallleba

    som svar til: VU PLUS Uno 4K #68437
    Palleba2000
    Deltager

    Til det sidste indlæg her, vil jeg lige sige at jeg har denne 4k Solo boks, ikke Uno, men min kan kun modtage fra én frekvens ad gangen på DVB-T2 tuneren. Så den understøtter i hvert fald ikke FBC på DVB-T/T2, og da det er samme tuner der bruges til DVB-C, så er der nok heller ikke FBC på DVB-C delen, desværre.

    Jeg har  endnu ikke prøvet boksen på parabolerne hos mig, har tre stk. 😛

    Og da Solo og Uno begge er 4k bokse, og er udkommet med mindre end et år mellemrum, tror jeg ikke der er de store forskelle på disse bokse.

    Og som jeg ser billedet så er det en løs tuner-modul der sidder i Uno boksen, og begge indgange understøtter FBC, da det er samme tunerblok der behandler begge indgangene.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Luksusfælden – hvad foregår der i hovedet på dem? #66931
    Palleba2000
    Deltager

    Til dem der siger at TV3 ikke modtager licenspenge…

    Betaler vi ikke for at modtage kanalerne via parabol, kabel og internet, gennem Viasat? Det er da en slags licensbetaling.

    Og mange af disse “Reality-TV” programmer er hul i hovedet !!

    MVH
    Palleba

    som svar til: DVB-T2 HDD optager, hvilken ? #66863
    Palleba2000
    Deltager

    Dreambox kan også, men kun hvis man bruger en eller flere USB tunere fra Sundtek.

    som svar til: Canal Digital EPG stream på ny transponder #66848
    Palleba2000
    Deltager

    Vagnen sagde
    Korrekt – men den lukkes ned 15 juni.

    Efter 15 juni vil EPG data på 1W kunne findes på:

    11.216/V/24.500  

    Hej!

    Er der nogen her der ved hvor man nu finder EPG data for Canal Digital’s kanaler?

    Ingen af de nævnte frekvenser ser ud til at virke, heller ikke den sidste.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Fejl på DR’s Tekst-TV #66844
    Palleba2000
    Deltager

    Okay, tak for svar. 😉

    Så er det Tekst-TV dekoderen i Dreamboksen der er uddateret, må nok findes en opdatering et eller andet sted… 😉

    MVH
    Palleba

    som svar til: Fejl på DR’s Tekst-TV #66837
    Palleba2000
    Deltager

    Jeg har nu været igennem mange kanaler, danske, tyske, norske, islandsk og færøsk, og dette ses KUN på DR kanalerne, DR1, 2, 3, K, Ultra og Ramsjang.

    Jeg modtager kanalerne fra Canal Digital. Vi har også en udbyder på Færøerne, (DVB-T/Mpeg4), også her er der kun DR der har denne mærkelige firkant. Dog skal det siges, at de modtager DR-kanalerne fra Canal Digital, og ikke Viasat, som de modtager TV3 3/Plus/Puls fra.

    Så måske sker fejlen hos Canal Digital.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Canal Digital EPG stream på ny transponder #66734
    Palleba2000
    Deltager

    Tak for info, jeg søgte nemlig efter denne, da der ikke kom nogle EPG-data fra den gamle transponder mere.

    MVH
    Palleba

    Palleba2000
    Deltager

    Niels Petersen sagde
     For at kunne få en af de Danske Sattelit udbydere, kræves det at man har en Dansk adresse, hvilket der jo ikke haves når man bor i udlandet, så medmindre du kan skaffe en dækadresse er det ikke muligt.

    Jeg ville bare lige tilføje, at hvis “Lars_” kender nogen i Danmark, på Færøerne eller på Grønland, kan du få vedkommende til at stå for abonnementet for dig. Så skulle det problem være løst.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 251 i alt)
Back to top button