Palleba2000

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 251 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Dreambox HD 8000 #59609
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Dreambox DM8000HD skulle kunne klare Boxer Danmark. Det er den lille DM800HD som ikke har kræfter nok til HE-AAC lydformatet.

    Jeg bruger min på DVB-T nettet på Færøerne, der er der ingen problemer, men de sender heller ikke HE-AAC lyd, så… Men ifølge digsat.net er der ingen problemer med Boxer på DM8000HD, og der skulle de vide lidt af hvert om Dreambox.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Fresat video kommentarer her-min kommentar:strålende! #59394
    Palleba2000
    Deltager

    Palleba2000 sagde

    anvit2a sagde

    jeg havde skrevet dette i den anden nye tråd omkring 2 nye hd kanaler hos freesat:

     

    Måske du også skulle reklamere for STV HD?

    Den sender for det meste godt nok det samme som ITV men ikke altid de
    samme film… Sommetider er der andre film på kanalen så man kan faktisk
    være heldig at have 2 film at vælge imellem på itv og stv…

    Desuden har jeg lagt mærke til at de ikke altid viser champions league
    med mindre et skotsk hold spiller men i stedet har de vist film…

    Derudover er kvaliteten langt bedre på STV HD end ITV HD… de laver noget magi der :D


    STV HD kan man ikke se uden kort, så den duer ikke. Du kan måske modtage den med en almindelig VHF/UHF antenne, men der er mange der ikke kan, f.eks. jeg.
    ITV HD sender FTA på parabol, så denne er nemmere at få adgang til end STV HD.

    Men skide godt video indslag. 🙂

    MVH
    Palleba


    Jeg må nok sige undskyld. Jeg troede der var tale om Svensk TV1 HD, men kan nu se at der er en kanal på 28,2 Ø der hedder STV HD.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Fresat video kommentarer her-min kommentar:strålende! #59393
    Palleba2000
    Deltager

    anvit2a sagde

    jeg havde skrevet dette i den anden nye tråd omkring 2 nye hd kanaler hos freesat:

     

    Måske du også skulle reklamere for STV HD?

    Den sender for det meste godt nok det samme som ITV men ikke altid de
    samme film… Sommetider er der andre film på kanalen så man kan faktisk
    være heldig at have 2 film at vælge imellem på itv og stv…

    Desuden har jeg lagt mærke til at de ikke altid viser champions league
    med mindre et skotsk hold spiller men i stedet har de vist film…

    Derudover er kvaliteten langt bedre på STV HD end ITV HD… de laver noget magi der :D


    STV HD kan man ikke se uden kort, så den duer ikke. Du kan måske modtage den med en almindelig VHF/UHF antenne, men der er mange der ikke kan, f.eks. jeg.

    ITV HD sender FTA på parabol, så denne er nemmere at få adgang til end STV HD.

    Men skide godt video indslag. 🙂

    MVH
    Palleba

    som svar til: TV3s reklameblok er 20-25% længere end tilladt #59322
    Palleba2000
    Deltager

    Det er blevet alt for meget af det gode.

    Reklamerne bliver afbrudt af film og serier, og ikke omvendt. 🙁

    Og nej, folk gider ikke se reklamer, men bliver tvunget til det, men her i huset bliver det hele optaget på DVR, så bliver reklamerne klippet væk, og så bliver programmet set igennem. Eller også “timeshifter” jeg med ca. 20 min, så kan jeg hoppe de 6-8 min over hver reklameblok, og så indhenter jeg slutningen. 

    Jeg selv HADER reklamer, går amok over dem. Noget værre lort.

    MVH
    Palleba

    Palleba2000
    Deltager

    reslfj sagde

    Som det ses anvender MUX6 en bitrate på 36.55 ( I Skåne og Blekinge 37.12, de ekstre 570 kbps anvendes nok ikke).

    Boxer Danmark sender 10 MPEG-4 SD kanaler i 22.3 Mbit/sek. Der kan således være 17-19 SD kanaler i en UHF DVB-T2/MPEG-4 mux. 

     

    Lars 🙂

     


    Med 37 Mbit/s er der sku masser af plads til mange SDTV-kanaler i en MUX. TongueBig Smile

    MVH
    Palleba

    Palleba2000
    Deltager

    Okay, tak for svaret.

    På Færøerne kører den ene udbyder, Televarpið, VBR og har 6-7 kanaler i hvert Mux der kører på DVB-T / Mpeg2 systemet. Den anden udbyder, R2Net kører de med CBR og har 4 kanaler i deres Mux, de kører også på DVB-T / Mpeg2.

    Hvor mange SDTV kanaler havde der været plads til i et DVB-T2 / Mpeg4 Mux der har nogenlunde samme kvalitet som dem Televarpið kører med nu? Tongue Sådan teoretiskt. 🙂

    MVH
    Palleba

    Palleba2000
    Deltager

    reslfj sagde

    Så sender de nye svenske HD muxer  – MUX6 og MUX7 –   med DVB-T2/MPEG-4.

    Skåne:

    MUX6: kanal 30   MTVN-HD,  SVT1 og SVT1-HD   (Hvorfor sendes SVT1 (SD) også ??????)

    MUX7: kanal 10  C+ Sport HD, NGC HD, SVT2 og SVT2-HD


    Tre HD-kanaler og én SD kanal på MUX7. Er der god kvalitet på kanalerne med fire kanaler på et mux hvor tre af dem er HD?

    MVH
    Palleba

    som svar til: High Pay kanaler og undertekster #59067
    Palleba2000
    Deltager

    Martin_DK sagde

    Det lækre med TTV-undertekster er at når man optager med en digitaltuenr på computeren, så kan man hurtigt trække underteksterne fra TTV ud og selv ændre skrifttype inden man brænder det over på en DVD. Big Smile DVB-undertekster er derimod et helvede i den forbindelse.


    På f.eks. Dreambox kan man bruge Windows skrifttyper til TTV-underteksterne, så de ser lige så godt ud som DVB-underteksterne. Med plug-in'et 2Lang eller gSub kan man frit vælge hvordan teksterne skal se ud.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Canal Digital HD PVR hvilke fejl, mangler og ønsker har du? #58920
    Palleba2000
    Deltager

    kaare sagde:

    madsenflemming sagde:

    Det jeg mangler er wlan, hvor mange trækker lan kabler ind i deres stue. CD skriver der fåes trådløs tilslutning, men da usb-porten ikke er tilkoblet har jeg ingen ide om hvor wlan skal tilkobles.


    USB  er ikke aktiveret i HD PVR 101-ST, men har heller ikke noget med VOD at gøre. Det er Ethernet porten, du skal anvende til enten LAN med et RJ45 kabel eller WLAN ved hjælp af en trådløs Gaming Adapter med forbindelse til dit Access Point.


    Det han mente var nok, at man køber en USB-stik til trådløst ethernet, det kan man nemlig til Dreambox DM800, så har man WLAN uden nogen gaming adapter. Som denne: http://www.bmradio.dk/product_info.php?cPath=431&products_id=3542
    Men en billig “Gaming” adapter kunne være en “Linksys WBP54G adapter”, den f.eks kan fås hos TV-Radio-Shoppen.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Mange samtidige digitale optagelser på en gang? #58904
    Palleba2000
    Deltager

    confused sagde:

    Jeg er ikke sikker på at det IKKE er tilladt at snakke om en måde at hive viasat ind i et mediecenter. Der er intet ulovligt i metoden, men jeg medgiver gerne at det kan misbruges – hvilken del af reglerne tænker du på ?

     

    Du er meget velkommen til at “se” mit setup engang – jeg må lige lave noget illustrativt 🙂 


    Jeg kan ikke finde reglerne for dette forum, Blush men dette forum vil ikke at man taler om software der kan emulere f.eks Conax og Viedoguard krypteringssystemerne. Og i Viasat's tilfælde, må man netop bruge de alternative software-løsninger, da man jo ikke kian købe et Videoguard modul. Bedre står det til med Canal Digital. 🙂

    Hehe, havde været sjovt at se illustrationen. 🙂

    MVH
    Palleba

    som svar til: Dreambox 8000HD #58903
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Hvis man lægger et Firmware der hedder PeterPan i Dreamboksen, så er den klar at bruge lige med det samme sammen med Canal Digital og Viasat. Også HDTV-kanalerne hos Canal Digital virker uden problemer i den interne kortlæser i Dreamboksen. Det er modtageren der er parret med kortet, ikke omvendt, så der er ingen problemer med Canal Digital og Dreambox. Men Vias(kv)at er lidt mere problematiskt.

    Man skal kende lidt til PC, netværk og andet for at få boksen opdateret med ny firmware, men der er MANGE forum ude på nettet, så du får nok altid svar på dine spørgsmål.

    På dette forum må du ikke snakke om den interne kortlæser, men hvis du har Conax-modul liggende, så er der ingen problemer.

    Undertekster fungerer fint, man kan vælge skrifttype og ellers ændre udsende som man selv vil have dem til at se ud. Hvis man har en god font på sin Windows-maskine, så kan man uden problemer lægge denne på boksen.

    Jeg selv synes det er nemt at bruge EPG'en til at programmere optagelser, dette varierer måske lidt fra Firmware til firmware.

    Jeg ved ikke noget specielt godt sted at købe dem fra, jeg har købt min hos TV-Radio-Shoppen.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Mange samtidige digitale optagelser på en gang? #58887
    Palleba2000
    Deltager

    Her på dette forum tror jeg ikki du vil få hjælp vedr. Viasat, da forumet ikke tillader dette. Men husk bare at du får ikki HDTV-kanalerne fra Viasat at virke, men der er nok ingen problemer med dem fra Canal Digital, hvis du vil have Satellit-TV.

    DDer skal nok være masser af power i sådan et Media Center. Harddiskene ville jeg mene skulle kunne køre 10.000 RPM og andre ting. Har selv aldrig prøvet et ordentligt Media Center/HTPC, men kunne nu tænkt mig at se det “confused” har. 🙂

    MVH
    Palleba

    som svar til: Hvordan er CD´s nye software? #58876
    Palleba2000
    Deltager

    Linux software i godkendt Canal Digital tuner…

    Måske er der en eller anden der kan give maskinen et Enigma2 software overbygning, lige som de gjorde med DBox2 der var starten på Dreambox…, så kommer der hurtigere fut i tingene… Big SmileBig SmileBig Smile Men på den anden side, så går CD sikkert amok hvis man pludselig kan skifte software…

    som svar til: dreambox #58862
    Palleba2000
    Deltager

    kram5610 sagde:

     bobodk sagde:

    tak for svaret men hvordan kan man se om det er en ægte eller en clone når man køber den over nette.Smileny


     

    Dreambox er tysk kvalitet. Så en ægte Dreambox er altid MADE IN GERMANY…

     


    Nej, de originale Dreambox DM800 er “Made in China”…

    Den store DM8000… Husker ikke hvor den er lavet, men den er ikke lavet i Kina.

    som svar til: dreambox #58831
    Palleba2000
    Deltager

    Til den pris, lyder det til at være en Clone, en kopi af det originale produkt. Men disse produkter virker fint, man skal bare huske at bruge “patched” software til disse.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 251 i alt)
Back to top button