Palleba2000

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 196 til 210 (af 251 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Canal digital på DM8000 #60072
    Palleba2000
    Deltager

    Roge sagde

    Ja, Hvis jeg tager en info om kanalen:

     

    Invertere : Auto

    Modulation: 8psk

    Transponder type: satellit

    Symborate: 30000000

    System: DVB-S2

    Polarisation: Horisontal

    FEC: 3/4

    Kredsløbposition: 3590

    Frekvens: 11785000

    Pilot: Auto

    Rulleaf: 0.25

     

    Håber at dette er korekt 

    Ja, de data du skriver der er de samme som hos mig, så du får fat i transponderen, dog er kredsløbspositionen hos mig 3592, men det er nok fordi nogle kalder den for 1 grad vest mens andre kalder den 0,8 grader vest.

    Hvilke PIDs har kanalen hos dig?

    F. eks. har MTVN HD hos mig:
    VideoPID: 0x0202
    AudioPID: 0x0288
    PCRPID 0x0202
    PMTPID: 0x0104
    TSID: 0x026
    ONID: 0x046
    SID: 0x111e

    MVH
    Palleba

    som svar til: Søger titel på film… #60068
    Palleba2000
    Deltager

    Hej Per!

    Dette var nemlig filmen jeg søgte, tusind tak for tippet.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Canal digital på DM8000 #60066
    Palleba2000
    Deltager

    Har du forsøgt at lave en manual søgning på den transponder hvor f.eks. MTVN-HD ligger på?

    Frelvensen er: 11.785 H – DVB-S2 – 8PSK – SR: 30000 – FEC: 3/4

    Forsøg dette hvis du ikke har gjort det, og når du så står i kanal oversigten på boksen, tryk på GRØN knap og vælg satellit og udbyder, istede for BLÅ knap.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Canal digital på DM8000 #60058
    Palleba2000
    Deltager

    Hej

    Conax 4.0e modulet  er ikke hurtigt nok til alle HDTV-kanalerne, brug hellere den interne kortlæser sammen med CCcam eller MGCam (begge er softcan's), da disse virker meget bedre end de originale cam-moduler.

    Hvordan man lægger dem ind og får dem til at virke med Canal Digital kortet må du finde ud af andre steder da dette forum ikke tillader at tale/skrive om disse cam's.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Canal+ Ekstra HD? #60044
    Palleba2000
    Deltager

    Jeg ved det ikke, men jeg kunne se at der blev sendt en fodboldkamp i 3D i gåraften.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Dreambox 8000 #59860
    Palleba2000
    Deltager

    Meget god artikkel.

    Jeg vil dog sige at det må være sket en fejl i din pakke, fordi min pakke med DM8000 havde en stor flot trykt manual i A4-størrelse med. Den havde sort cover med sølvskrift.

    Men min pakke havde ingen USB-pind som du jo har fået med din. Og din fjernbetjening er sort, mens min var grå.

    Så det er måske alt efter hvornår den er pakket.

    Min er også købt hos TV-Radio-Shoppen, dog noget billigere, da jeg købte den da den var på tilbud.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Canaldigital bitrate (HD kanaler) #59835
    Palleba2000
    Deltager

    Jeg har også lige målt bitraten på HD-kanalerne hos Canal Digital, og nogenlunde samme resultat som Kenneth.

    Men det viser sig jo, at folk skider på kvalitet. Dette siger jeg fordi man læser jo at Canal Digital mister kunder og Viasat, der har lorte billedkvalitet, har fremgang…

    Men jeg synes 6'eren HD har dårlig billedkvalitet…

    MVH
    Palleba

    som svar til: DK4 Hos Boxer #59829
    Palleba2000
    Deltager

    player sagde

    Palleba

    Nu stiller sagen vel sig sådan, at på Færøerne og i Grønland er det Terrestriske net ganske parallelt til Kabelanlæg.

    Hvorfor har man ikke Viasat programmer på Grønland og Færøerne? hvorfor Boxer ikke har noget TV3? Måske underligt for man kunne vel blot lade kunderne betale, for noget som er ønsket.


    Ja, der er ikke meget Kabel-TV på Færøerne, men der er nogle få.

    Man har godt lov at købe Viasat Danmark på Færøerne, men ingen gider fordi Sirius's Beam duer ikke meget her, man skal op på 1,2 – 1,5m parabol for at få noget som helst derfra, helst 1,8m eller større. Så vi holder os til Canal Digital via parabol, da de kan modtages med en 70cm parabol, helst 90cm.

    Så det er faktiskt godt at DVB-T nettet har Viasat's kanaler, ellers var der næsten ingen der så disse TV3-kanaler her.

    MVH
    Palleba

    som svar til: DK4 Hos Boxer #59819
    Palleba2000
    Deltager

    Jay sagde

    antenne.dk sagde

    Viasat går sikkert ikke af med det eneste atraktive produkt de har, det er jo tv3 kanalerne som får folk til at vælge paraboltv hos dem, …

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


    Ja, det er ærgeligt med TV3 kanalerne, jeg kan selvfølgelig godt se taktikken fra Viasats side. Jeg mener dog at have læst et sted, at de ikke er helt afvisende overfor det, de vil bare have flere penge end Boxer vil give….


    Det er nok kun på Færøerne at man kan få kanaler fra begge udbydere i et DVB-T net. Mærkeligt.

    Vi har adgang til TV3, TV3+, TV3 Puls og TV2 Sport fra Viasat, og resten fra Canal Digital.

    EDIT: Ups, jeg glemte Boxer Sverige og Riks-TV i Norge, begge har kanaler hos de to udbydere. Altså er det kun i Danmark at man ikke har begge to på samme net.

    MVH
    Palleba

    som svar til: DR kanaler på Intelsat 907 27.5° vest #59804
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Som jeg ser det, er dette signal nok tiltænkt det grønlandske folk, idet dette beam dækker så godt som alt Grønland, og at det Grønlandske TV KNR også sender på samme transponder. Dette er så bare min tanke.

    Men jeg har ikke milighed for at se C-band kanaler, de kræver MEGET større parabol end almindelige Ku-band kanaler.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Sådan ser du engelsk tv gratis via parabol #59787
    Palleba2000
    Deltager

    Erik181 sagde


    En Dreambox eller anden Linux modtager skulle være de bedste til disse specielle kanal lister man skal have for at få kanalerne ind.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Dreambox 8000 #59780
    Palleba2000
    Deltager

    admin sagde

    Tak for tippet. Der er vist mellemstik med i pakken. 


    Ja, der er et mellemstik med, men de drev der sidder i bærbare computere bruger et lidt anderledes stik, så jeg tror ikke det der fulgte med passer til. Det er til slimline drevene man kan købe løse. Jeg har selv bestilt et Slot-in drev til boksen, da jeg ikke gider skuffen mere. 🙂 Dette nye drev skal nok bruge det mellemstik  der følger med boksen.

    Link til drevet fra SHG: http://www.shg.dk/DVD-Blu-Ray-Drev/Samsung-SN-T083C-2218442.html

    MVH
    Palleba

    som svar til: Dreambox 8000 #59774
    Palleba2000
    Deltager

    Et tip: Hvis du har  en bærbar computer du ikke bruger mere, kan du tage DVD-brænderen derfra og sætte den i Dreamboksen, det har jeg  selv gjort. Det virker super.
    Hvis du gider forsøge med sådan et drev, så skal du måske bruge dette mellemstik for at kunne tilslutte drevet: http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/ADPATAPI02.html

    Men ellers held og lykke med at lave en test, dette er en meget god maskine. 🙂

    MVH
    Palleba

    som svar til: EU: No more exclusive territory rights #59770
    Palleba2000
    Deltager

    Dette lyder for godt til at være sandt, gid dette går imod PL ønske, så vi mere frit kan vælge en udbyder der passer os bedst. Så begynder det at gå den rigtige vej til et frit TV-marked, så mangler vi bare Hollywood…

    Men på den anden side, så kommer 6'eren til at tabe nogle kunder, hvis man kommer til frit at kunne vælge…

    MVH
    Palleba

    som svar til: Så er Grøndland også begyndt på tv-digitalisering. #59671
    Palleba2000
    Deltager

    Ja, jeg forstår ikke disse folk… Selvfølgelig starter man med DVB-T2/Mpeg4 når man nu er i gang, som “svbg1979” skriver, men det ser ud til at alle der beslutter sådan noget er skide dumme. Desværre.

    Men på Færøerne er sagen en anden. Vi har Analog sendenettet på VHF-båndet og Digital-nettet på UHF båndet,  og da vi jo startede ret tidlligt (2001) med Digitalt DVB-T system, så bliver der her sendt i DVB-T/Mpeg2.

    Men jeg tror de snart skifter til DVB-T2/Mpeg4, der har i hvert fald været snak om at starte en ekstra MUX i det nye format.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 196 til 210 (af 251 i alt)
Back to top button