Palleba2000

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 251 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Mighty Ships (Discovery) ? #92684
    Palleba2000
    Deltager

    Tak for påmindelsen, jeg ser genudsendelsen kl. 1:00 (2:00 dk tid).

    Her bliver den sendt som 3. episode, mens den var 1. episode i Canada, så der er rodet lidt i episodernes rækkefølge.

    Endnu engang tak for påmindelsen.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Mighty Ships (Discovery) ? #91869
    Palleba2000
    Deltager

    Nej, den tiende seasong er ikke tilgængelig på DPlay. Den har været tilgængelig på Discovery Canada i mere end et år nu, men man skal registrere sig for at kunne se dem og så skal man nok også bruge en proxy/vpn.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Kanal 4 på Canal Digital – Satellit #91834
    Palleba2000
    Deltager

    Så vidt jeg kan se nu, så har de rettet fejlen nu. 🙂

    MVH
    Palleba

    som svar til: VU+ Duo2 med 1x Dual eller twin DVB-C/T2? #85460
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Images til boksen findes flere af, f.eks. BlackHole, OpenATV, OpenPLi og mange flere, det er “smag og behag” hvilke image  man vil bruge.

    WiFi problemet, prøv og set indstillingen til WPA eller WPA2, eller kun WPA, min havde problemer med WPA2, og efter jeg ændrede indstillingen, ville den fint logge på netværket.

    Nu ved jeg ikke hvilken TV-udbyder du har, men min bruger Conax kort, og disse har ikke begrænsninger, så med en emulator som CCcam eller OScam, så kan man optage MANGE kanaler kun på ét kort, jeg har selv været oppe på 7-8 kanaler på en gang. Begrænsningen ligger i CI-modulet.

    Men du skal jo have en tuner der kan modtage flere kanaler (mux) på en gang, og her tror jeg Bo har svaret, da jeg ikke kender forskel på Dual og Twin tuner…

    MVH
    Palleba

    som svar til: Sender TV2 Sport fra England? Eller bryder de reglerne #83068
    Palleba2000
    Deltager

    Så hvidt jeg ved, er TV2 ikke en Public Service kanal, men skal overholde nogle Public Service regler…

    MVH
    Palleba

    som svar til: Canal Digital, ingen signal på ny parabol #74974
    Palleba2000
    Deltager

    Vedr. parring af kort og boks, så vil jeg sige, at boksen bliver parret med kortet, men kortet bliver IKKE parret med boksen. 🙂

    Dvs. at boksen fra Canal Digital bliver låst til ét kort, men kortet kan benyttes ALLE steder der understøtter Conax. 🙂

    Det var godt du fik det at virke. 🙂

    MVH
    Palleba

    som svar til: Boxer EPG serieoptage DR og TV2 på enigma2 bokse ? #74970
    Palleba2000
    Deltager

    Det plug-in der hedder CIplus er en CI+ emulator, som du allerede har regnet ud. 🙂 Dette skal gøre det muligt at bruge CI+ moduler i ikke-plus bokse, men det er desværre ikke altid dette virker alligevel.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Canal Digital, ingen signal på ny parabol #74969
    Palleba2000
    Deltager

    Så har du måske to paraboler, eller én parabol med to hoveder (LNB’ere).

    I begge til fælde har du nok en switch som samler det hele i et kabel. Det er det der er galt, Canal Digital boksen skal indstilles til at vide at der er en switch på kablet…

    Men hvis din Technisat har plads til CI-modul, så skaf dig et Conax modul og sæt Canal Digital kortet i modulet, så skulle det hele virke.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Canal Digital, ingen signal på ny parabol #74949
    Palleba2000
    Deltager

    Sky News…? Måske står parabolen rettet mod Astra…

    Hvilke andre kanaler får du ind på din Technisat, kan du se f.eks Visjon Norge, eller er det måske Pro7, RTL og Sat1…?

    MVH
    Palleba

    Palleba2000
    Deltager

    Hej igen!

    Ja, en boks med 2 CI slots, så kan 2 kanaler afkodes samtidig.

    Og ja, det er både nemmere og stabilere at have DVB-T2 modulerne internt i boksen hellere end USB-løsningen.
    Vu+ har moduler der kan modtage 2 frekvenser (MUX) på en gang. Sidst jeg tjekkede, havde Dreambox kun moduler der modtog en frekvens ad gangen, eller jo, de har et der kan tage flere, men det er nok kun DM7080 og DM900 der kan bruge dette.

    Ja, en Du2 eller Uno klarer det fint, eller en brugt Dreambox 8000 der har 4 CI slots. 🙂
    De aktuelle Dreambox modeller med 2 CI slots er 7020HD v2 og 7080HD. Vu+ boksene er billigere.

    Det er Hollywood og Premiere League der presser på for at lukke disse bokse ude, TV-udbyderne selv ville nok med glæde tillade alle slags bokse.

    Panasonic recorderen er nok nem at sætte op, og disse Enigma2 bokse er måske slet ikke så meget sværere at sætte op, efter som du ikke behøver at flashe dem på ny, da du kun skal benytte CI til afkodning. Det er når man skal rode med softcam’s at man bliver nødt til at lægge PeterPan, OpenATV eller andre image på.

    MVH
    Palleba

    Palleba2000
    Deltager

    Jeg kan ikke finde ud af at redigere mit tidligere indlæg, men der skulle stå …Antal kanaler pr. kort. 😛
    ———————–
    Men nu til sagen. Dette med images til de forskellige bokse er mere en smagssag, hvilke image der er bedst, de er nok alle næsten ens i stabilitet.

    Jeg har kun prøvet Dreambox og Vu+, og disse er gode bokse. PeterPan image til Dreambox er lavet i Scandinavia, så dette passer meget godt til de danske forhold, dette er også et meget godt image.

    På Vu+ bruger jeg OpenATV, virker fint også.

    Og så til kortet, jeg glemte lige at Boxer bruger Viaccess kodesystemet, de kort jeg bruger kører alle Conax. Conax kortene fungerer fint i den interne kortlæser. Men jeg ved ikke om Boxer’s udgave af Viaccess fungerer med de softcam’s der findes. Svjv kører Boxer ikke med + delen (CI+) kun med CI, dette gør at det er mere sandsynligt at det virker med den interne kortlæser. CI+ gør tingene meget besværligere.

    SMiT og Neotion laver Viaccess moduler der klarer op til 8 kanaler pr modul. Også alternative moduler som Diablo kan afkode flere kanaler på en gang, men ved ikke om de virker med Boxer.

    Hvis du vil have flere tunere til boksen, så er Sundtek bedst på Dreambox, disse er lidt dyrere end andre USB-tunere. Til Vu+ har BM-Radio nogle billigere der virker fint. Men husk at én tuner skulle kunne klarer en hel MUX, i teorien. Og hvis flere af kanalerne ligger på samme MUX som du vil optage, så bruger boksen kun denne ene tuneren.

    MVH
    Palleba

    Palleba2000
    Deltager

    Ang. antal kort pr. kanal…

    Hvis du installerer alternativt image, og installerer softcam, så kan ét kort afkode masser af kanaler. Eller du køber et dyrere CI cam der kan afkode op til 8 kanaler…

    MVH
    Palleba

    som svar til: valg af tv #74194
    Palleba2000
    Deltager

    Per skrev bl.a: “Men er man til apps, så er de sparsomme på det område. Sikkert også derfor at de kan holde et så stort UHD TV i den billigere ende af skalaen”

    —————-

    Man skal IKKE vælge TV ud fra “Smart-TV” funktioner, fordi disse er smarte nogle uger/måneder, så duer de ikke mere.

    Det “smarte” kan man bruge andre dimser til, TV skal vise et levende billede og intet andet.

    Dette er så bare min mening.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Billedkvalitet tennis #74192
    Palleba2000
    Deltager

    Hører ikke dette NTSC <-> PAL til fortiden?

    HD kanaler har samme opløsning i begge lande (i dette tilfælde USA / DK), det var da bare når de brugte SD kanaler at der skulle konverteres, fra 720 x 480 til 720 x 576.
    Men okay, måske er det frekvensen der er synderen (60 Hz / 50 Hz).

     

    som svar til: Forskellen på disse #74174
    Palleba2000
    Deltager

    Som Bo sagde, så er det størrelsen.

    H50 er:
    Size : 517 x 514 x 58 mm
    Weight : 6.6 kg

    H53 er:
    Size : 532 x 588 x 70 mm
    Weight : 8.0 kg

    H58 er:
    Size : 517 x 517 x 70 mm
    Weight : 8.0 kg

    Men mærkeligt at H53 og H58 vejer det samme.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 251 i alt)
Back to top button