Dreambox 8000HD

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55713
    Thor
    Deltager

    Jeg har p.t. CD's HD-PVR, men er ved at være godt og grundigt træt af den. Specielt den seneste SW “opdatering” har gjort mig moden til at tage springet til en bedre box. 

    Jeg vil gerne høre, om der er nogen, der kan give et par gode råd om evt. anskaffelse af Dreambox 8000HD. Det er jo mange penge at lægge, så jeg vil gerne lave lidt research først:

    1) Mit CD-kort er parret til deres HD-PVR. Hvis jeg sætter det i en DM, vil det så komme til at virke?

    2) Min CD HD-PVR er lejet hos dem. Nogen gode råd til at returnere den til dem uden at lave “støj”, da man jo kun må bruge deres receivere?

    3) Hvordan er det med undertekster på DM – virker de OK? Er de synkroniseret med lyden? 

    4) Hvis jeg vælger en DM med harddisk, er det så nemt at få den til at optage? Også udfra EPG?

    5) Hvor svær er den at sætte op samt at vedligeholde med SW-opdateringer?

    6) Er der et specielt godt sted at købe en DM?

     

    Mange tak for jeres input Clown

    #58902

    Hvis du ikke skal bruge mere end 2 tunere samtidigt så er VU+ Duo billigere. CD kort virker indtil videre også i andet udstyr.

    #58903
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Hvis man lægger et Firmware der hedder PeterPan i Dreamboksen, så er den klar at bruge lige med det samme sammen med Canal Digital og Viasat. Også HDTV-kanalerne hos Canal Digital virker uden problemer i den interne kortlæser i Dreamboksen. Det er modtageren der er parret med kortet, ikke omvendt, så der er ingen problemer med Canal Digital og Dreambox. Men Vias(kv)at er lidt mere problematiskt.

    Man skal kende lidt til PC, netværk og andet for at få boksen opdateret med ny firmware, men der er MANGE forum ude på nettet, så du får nok altid svar på dine spørgsmål.

    På dette forum må du ikke snakke om den interne kortlæser, men hvis du har Conax-modul liggende, så er der ingen problemer.

    Undertekster fungerer fint, man kan vælge skrifttype og ellers ændre udsende som man selv vil have dem til at se ud. Hvis man har en god font på sin Windows-maskine, så kan man uden problemer lægge denne på boksen.

    Jeg selv synes det er nemt at bruge EPG'en til at programmere optagelser, dette varierer måske lidt fra Firmware til firmware.

    Jeg ved ikke noget specielt godt sted at købe dem fra, jeg har købt min hos TV-Radio-Shoppen.

    MVH
    Palleba

    #58912
    Thor
    Deltager

    Tak for hurtigt feedback. Vidunderet er nu bestilt hos TV Radio-Shoppen Smile

    #58915
    langkawi
    Deltager

    Jeg spørger af uvidenhed. Hvorfor må man ikke skrive om en intern kortlæser her i forum?
    HVIS det er fordi der kan snydes, så virker det i mine øjne lidt som et forum om scootere, hvor der ikke må skrives om scootere, fordi de kan gøres ulovlige. Bare min mening…

    #58917

    @langkawi læs /forum/htpc-tv-pa-computer/mange-samtidige-digitale-optagelser-paa-en-gang indlæg 12 og 14.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button