kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 385 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Hvor god er en wavefrontier T90? #216813
    kram5610
    Deltager

    Jeg har haft min WaveFrontier  T90 i 7 år nu og er meget tilfreds.

    Jeg modtager fuldt signal fra 28,2° øst (dog ikke længere BBC, ITV mv) til 5° Vest.

    Rigtig god skærm

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Kan en passiv antenne være for kraftig? #138360
    kram5610
    Deltager

    Altså du burde ikke få for meget signal (overstyring).

    Men jeg tænkte mere på det æstetike – det er som at skyde gråspurve med kanoner.  Hvis du monterer antennen udendørs burde en simpel Triax UHF 10 elementers antenne være rigeligt:

    https://www.triax.dk/produkter/terrestrisk/antenner/uhf-antenner/digi-10-lte-800-ch-21-60-color-box

    Jeg kender ikke de lokale forhold, men det er meget få steder man behøver sådan en monster-antenne til at modtage DR/Boxer fra den nærmeste sender.

    som svar til: Kan en passiv antenne være for kraftig? #138328
    kram5610
    Deltager

    Hvor langt er der til nærmeste sender? Den ser ret voldsom ud den antenne!

    som svar til: Tysk TV #134445
    kram5610
    Deltager

    Jeg kender ikke det pågældende TV.

    Dog kan jeg sige, som bosiddende i Flensborg, at jeg og mine venner modtager dansk DVB-T – jeg har aldrig haft problemer med hverken billede, lyd eller undertekster på mine TV (DR, lokal kanaler og TV2 via Boxer):

    – 3 x Loewe
    – 1 x billigt Blaupunkt TV til gæsteværelset
    – 1 x Philips (havde jeg tidligere i soveværelset er nu gået i stykker)
    – 1 x Grundig (nu hos min farmor)

    Derudover har jeg venner som bruger forskellige Samsung TV og Grundig – de har heller ingen problemer.

    Alle TV er indkøbt i Tyskland (i “rigtige” tyske butikker, ikke grænsebutikker).

    som svar til: TV producenten Loewe er gået konkurs #122208
    kram5610
    Deltager

    Er virkelig en trist nyhed – har selv tre Loewe fjernsyn som jeg meget glade for!

    Jeg synes egentlig Loewe gjorde det rigtige i forhold til B&O – flot design, eksklusivt men stadig ikke mega dyrt. Mit Loewe 5 koster det dobbelte af Samsungs topmodel. Et tilsvarende B&O ca 4 gange så meget!

    kram5610
    Deltager

    Hej

    Jeg antager at du med “coaxial kabeltv-udgang på en fiberboks” mener DVB-C (+ evt. analogt signal).

    Det er ikke muligt, at kombinere DVB-C/analogt kabel tv med et terrestisk signal. Dermod kan man blande enten terrestisk (DVB-T) eller kabel (DVB-C) med et satellit signal.

    Det kan gøres med et simpel filter som fx dette: https://www.voelkner.de/products/675057/Spaun-Einspeiseweiche-SEW-123-F.html?ref=11&utm_source=billiger&utm_medium=CPC&utm_campaign=A766571

    også en antennedåse som denne i den anden ende:

    https://www.triax.dk/produkter/stikdaser/fuga-stikdaser/td-254e-stikdase-slojfe-fm-tv-sat-dab

    Med venlig hilsen
    Morten Hesseldahl

     

    som svar til: Parabol størrelse i ulfborg #97531
    kram5610
    Deltager

    (Warning: long posting!)  Men hvad gør man så…? Bedste mulighed er en gedigen plastic/glasfiber-parabol – og det er som regel professionelle modeller, da der er en del dyrere at fremstille og transportere end meta-paraboler. Fremstille i glasfiber-forstærket plastic (altså mest plastic, med en lille smule glasfiber), med galvaniserede fittings og kraftig kvalitet. Meget holdbare, og god performance. De er bare ret dyre i forhold til blik-parabolerne… Så er penge ikke noget problem, skal du anskaffe dig et par Skyware (tidligere Channel Master) eller Prodelin 180cm paraboler. Har selv adskillige af dem – de virker, også selv om de er op til 20 år eller mere. (De fås dog ikke i 150cm størrelsen. Muligheder er 120, 180, 240.) Alternativ er Polske Laminas, som laver en noget lettere plastic-parabol, men også til en lavere pris. De er ganske udemærkede, har selv en 120cm fra dem. Laminas laver en 150cm, som skulle være rigtigt fin. De sælge også til private, mere info på deres web-site. Fragten kan være lidt stejl, men det er jo ret store dimser, vi snakker om. Stål-alternativet til Laminas er Gibertini, som har en 150 cm stål-parabol. Den fås også i Aluminium, så man undgår rusteriet (koster dog lidt mere). Gibertini er noget af det bedste i stål, de bliver dog ret tunge i de størrelser. (Og er lidt mere ømfindtlige mht håndtering end plastic-paraboler). Fås på post-ordre i Tyskland. Endelig er der portugisiske og spanske offset-modeller. De er trinnet billigere, men man skal være noget varsom med specs og performance. Ofte bliver en 120 cm parabol (effektivt) markedsført som en 135 cm parabole (den fysiske størrelse i højden). Performance er heller ikke altid helt som man får med plastic paraboler…

    Jeg har selv kigget på en Gibertini  150 cm da denne kan fåes til en ok pris.

    I følge diverse kort må modtagelsen i Flensborg være “imllem” Husum (Tyskland) og Ulfborg – så hvis 150cm er nok der, burde det også være nok i Flensborg.

    Jeg er på jagt efter et stabilt signal 24/7 hele året – jeg kan som nævnt leve med marginal vejrreserve… Men at signalet forsvinder hver dag mellem 20 og 24 er ikke acceptabelt.

    som svar til: Parabol størrelse i ulfborg #97416
    kram5610
    Deltager

    Min grænse går desværre ved 1,5m – så derfor jeg er int. om det er nok i Flensborg.

    I følge nogle kort skulle 1,25m være nok – derfor jeg håbede at 1,5m er nok?

    som svar til: Parabol størrelse i ulfborg #97375
    kram5610
    Deltager

    Hejsa Niels,

    vender du tilbage med resultatet når du engang har købt og opsat? Jeg er bosiddende i Flensborg og vil også gerne have de engelske kanaler tilbage på sat. Jeg håber at 1,5m er nok her – I følge diverse kort så skulle det lige kunne gå (med marginal vejrreserve hvilket er ok)…

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Flygtninge tv-bokse #87143
    kram5610
    Deltager

    Det er noget svært at svare på når man ikke ved hvor de kommer fra.

    Enkelte lande har public service kanaler som kun Sender nyheder og egen roducerede dokumentarer – de kan udenvidere og lovligt ses via nettet.

    Generelt er det mit indtryk at diverse bokse som kan modtage IP TV er ulovlige, bl.a. har jeg set reklamer for IP TV bokse som kan vise BBC, ITV m.v.

    som svar til: NHK 8k. #87039
    kram5610
    Deltager

    I Tyskland er der flere private sender som RTL , PROSIEBEN, SAT1 etc som har eller vil sende tv i 4k.

    Udover Formel 1 på RTL UHD spiller UHD ingen rolle i Tyskland.
    ZDF og arte tester også UHD. ZDF via hbb og arte på en speciel Kanal via Astra.

    som svar til: NHK 8k. #87031
    kram5610
    Deltager

    I 2020 kan alle i asien se OL fra Tokio i 8k.

    Hele Asien er noget overdrevet. I mange lande er (udenlandsk) satellit tv forbudt, bl.a. i Kina og Singapore….

    I Malaysia, Indien og Indonesien udsendes der stadig meget tv  via DVB-T i MPEG2 (i Indien tildels endda stadig analogt). For mig at se er det kun Sydkorea og Japan der er langt fremme i Asien.

    som svar til: Tysk DVB-T2: Eurosport 1 ukodet under vinter OL #79577
    kram5610
    Deltager

    Kanal 21 fra Flensburg-Engelsby er ZDF Mux. Der udsendes hbbtv fra Freenet på samme Mux, men det er egentlig bare en række links til internet tv.

    Da Freenet udsender Eurosport som DVB-T kanal udsendes den ikke som hbb kanal. Desuden kræver Freenets hbb kanaler tysk ip, så de kan slet ikke modtages i Danmark.

    som svar til: Tysk DVB-T2: Eurosport 1 ukodet under vinter OL #79572
    kram5610
    Deltager

    De kommercielle kanaler udsendes fra Kiel.

    Jeg kan her i Flensborg modtage disse svagt (men stabilt) med en antenne monteret på loftet rettet mod Aabenraa.

    Kiel senderen kan i Danmark bl.a. modtages på Als, Sydfyn og Lolland…

    Men langt de fleste der ser tysk DVB-T fjernsyn har antennen rettet mod Flensburg eller Bungsberg.

    som svar til: Tysk DAB+: NDR kan nu modtages Sønderjylland #79478
    kram5610
    Deltager

    jeps – men senderen har været online siden 22. November 2016.

     

     

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 385 i alt)
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende,

DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende.

På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard