kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 361 til 375 (af 385 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • kram5610
    Deltager

    19E2 sagde:

     

    @ kram5610

    Snævert betragtet og alene bedømt ud fra danske fjernsynskanalers udsendelser ville jeg ikke have kunnet

    opbygge fordomme om Frankrig eller fransk kultur, fordi der stort set aldrig er udsendelser om/fra Frankrig,

    eller for den sags skyld resten af det syd for Danmark liggende Europa.

    Fordommene hos mange danskere om Tyskland og tyskerne er et kapitel for sig.

     


    Hehe ja det er rigtigt…

    Jeg underer mig gang på gang over de valg som TV-Avisen og TV2 Nyhederne tager når de skal vælge nyhedsstof. Jeg ser altid Tagesschau kl. 20.00 på ARD og af og til TV2 Nyhederne kl. 22.00. Der kan være sket store ting ude i den store verden – men det bliver ofte nævnt i det korte nyhedsoverblik. Især sætningen “og hjem igen…” får det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig – men kan ofte høre lettelsen i stemmen på speakeren… I Danmark vil man hellere høre om Grethe på 85 som har haft fem forskellige hjemmehjælpere indenfor de sidste tre måneder end om krig eller hungersnød i Afrika.

    kram5610
    Deltager

    Kenneth.Wenzel sagde:

    Hej 19E2

    Så har der været et pressemøde i mandags vedr. France 24.

    I den forbindelse lavede Politiken en artikel om France 24, som blev bragt i onsdags den 8. september 2010.

    Fransk tv-kanal: Danske medier er for anglificerede

    Tv-kanalen France 24 med Christine Ockrent i spidsen skal give os et fransk perspektiv på verden.

    http://politiken.dk/kultur/tvogradio/1054558/fransk-tv-kanal-danske-medier-er-for-anglificerede/

     

    Kenneth Wenzel


    Selvom jeg ikke er nogen stor Frankrig fan eller fan af den franske kultur, er det efter min mening et tiltrængt pust til den danske andedam. Danske nyheder er noget af det værste i verden…

     

    Danskere har godt af at erfare at udlandske nyhedskanaler ikke nødvendigvis behøver at være CNN!

    som svar til: dreambox #58879
    kram5610
    Deltager

    Palleba2000 sagde:

    kram5610 sagde:


     
    Dreambox er tysk kvalitet. Så en ægte Dreambox er altid MADE IN GERMANY…

     


    Nej, de originale Dreambox DM800 er “Made in China”…
    Den store DM8000… Husker ikke hvor den er lavet, men den er ikke lavet i Kina.


    Det må det da være noget  ganske nyt? Her i Tyskland bliver Dreambox altid fremhævet som værende et tysk firma som producerer i Tyskland… Så er det da godt at jeg valgte at købe en Technisat sidst jeg købte boks. 🙂

    som svar til: dreambox #58854
    kram5610
    Deltager

     bobodk sagde:

    tak for svaret men hvordan kan man se om det er en ægte eller en clone når man køber den over nette.Smileny


     

    Dreambox er tysk kvalitet. Så en ægte Dreambox er altid MADE IN GERMANY…

     

    En original Dreambox 800 koster i Tyskland ca. 400 Euro – jeg tror ikke på man kan finde den væstenligt billigere nogen steder.

    som svar til: freesat-modtager #58712
    kram5610
    Deltager

    langkawi sagde:

    Tak for svarene Wink

     

    Tysk tv siger mig intet.. end ikke i HD.

    Hvor stor en skærm vil I mene, at en placering midt imellem Middelfart og Odense kræver, for at modtage samtlige (HD)kanaler fra Astra2 2A-2B-2D og Eurobird1 med CD’s HD-modtager og 20 meter kabel-træk?


     

    Jeg vil anbefale en 100 / 110 cm skærm. De kan fåes relatvt billigt.

     

    Jeg har opsat en Triax 110 cm skærm for en af mine venner i Assens – og det fungerer perfekt (han har super signal). Han benyttede en 80 cm skærm midlertidigt, men her havde han (som forventet) udfald i stærk regn.

     

    Canal Digitals HD modtager er generelt ikke egnet til modtagelse af TV fra andres satelliter end Thor.

    Den med harddisk kan slet ikke modtage andre postioner og den uden harddisk og er i min optik meget ringe til håndtering af andre positioner.

    som svar til: Største lovlige parabolantenne #58325
    kram5610
    Deltager

    martin sagde:


    Det kunne godt være at vi skulle prøve med en 90 cm skærm, i den størrelse er prisen ofte ret god – og så kræver det ingen tilladelser.

    @Per
    > Tak for information om kabel og LNB


     

    De penge man sparer ved en mindre skærm ville jeg bruge på et godt LNB og et antennekabel af god kvalitet.

    som svar til: Største lovlige parabolantenne #58317
    kram5610
    Deltager

    martin sagde:

    per drage sagde:

    alle paraboler over 1 meter kræver tilladelse fra den lokale kommune,nogle steder er der lokalplaner der helt forbyder paraboler, andre steder er der lokale regler der ikke forbyder paraboler,men ikke accepterer dem på en meter,mrn måske kun 60 cm,men hvis man har et ønske om et program, som en anden leverandør ikke kan skaffe,er det ikke umuligt at få lov til at opsætte en større parabol,få en forhåndsdialog med teknisk forvaltning inden ansøgning indsendes det hjælper tit på sagen

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


     
    Det er godt at det er simpelt Yell
    Må prøve at undersøge med den tekniske forvaltning, hvad de siger Smile

    Men ved du hvor stort tab der er, hvis man skal have et længere antennekabel? Vi vil gerne gemme parabolen lidt af vejen, så den ikke er så synlig. Det vil højst tænkeligt betyde at kablet skal være 40 meter. Vil det give betydeligt tab og kan det evt. genvindes ved at bruge en større parabol. Jeg er lidt i tvivl om vi skal vælge en 120 cm parabol, som digitalt.tv foreslår eller om vi måske skal have en lidt større parabol.


     
    Efter min vurdering er det overkill at benytte en 120 cm skærm. 

     

    Som tidligere nævnt har jeg med succes testet en Wave Frontier T90 hos min mor i Assens – den fungerede fint. Jeg har hjulpet en kammi som også er bosiddende i Assens med at installere en 110 cm Triax skærm til Astra 2D – han har super signal. Han brugte midlertidigt en 80 cm skærm (gilbertini) og her han han kun udfald i meget stærk regn.

     

    Jeg er selv bosiddende i Flensburg og bruger en Maximum T-85 – jeg har aldrig udfald (kun i vinter hvor der lå 10 cm sne på mine lnb hoveder).

    som svar til: Største lovlige parabolantenne #58300
    kram5610
    Deltager

    martin sagde:

    Hej,

    Mine forældre har arvet en digitalmodtager, som fungere udemærket og kan modtage DVB-S. Den har to indgange og de kunne godt tænke sig at modtage 28 øst samt 19,2 øst. De bor på Sydvestfyn i nærheden af Faaborg.

    Hvad er den størrelsen på den største parabolantenne som man må opsætte, uden at søge tilladelse? Jeg mener at have læst at det er 120 cm, men jeg er i tvivl. Tænker også at der kan være forskellige regler fra kommune til kommune?

    Er det også muligt at have flere LNB’er på samme parabol, med større antenner? Det største jeg har set er 90 cm. Eller vil det være betydeligt billigere at købe to parabolskærme, en stor og en lille, med hver sin LNB?

    Er der forskel på LNB’er, alt efter parabolstørrelse? Overvejer at komme en dobbelt LNB på parabolen til 28 øst og tilføje en Slingbox og billig STB til den. Jeg bor selv i København og syntes at det kunne være lidt sjovt at zappe rundt på de engelske kanaler.

    Ifølge /sadan-ser-du-engelsk-tv-gratis-via-parabol

     

    Jeg har testet sådan en antenne hos min mor i Assens – og den fungerede fint.

     

    som svar til: Jeg har VERDENS BEDSTE TV #58286
    kram5610
    Deltager

    Palleba2000 sagde:

     


     
    Det har jeg også, for de vandt også på mit TV Rollover
    Jeg synes det var godt der blev skoret, fordi jeg kan ikke li’ når det skal til at blive afgjordt på straffesparks.


     

    Jeg har et dårligt et, for Tyskland tabte til Spanien på mit den anden dag….

    som svar til: Så er det snart DX tid igen! #58277
    kram5610
    Deltager

    nomaden sagde:

    DKJa men kan ikke se hvor senderene kommer fra på kanal 24 jeg har fundet ud af at kanal 28 kommer fra Lybeck eller Numønster men kanal 24 kan jeg ikke se på fmscan. Kanal 24 er den jeg har taget best her og den er stabil signal når den er herThumbs up så den må være oppe ved grænsen til dk?Clown


     

    Det senderen i Bredstedt:

     

    http://www.dvb-t-nord.de/programme/index.html

    som svar til: Parabol TV på Cuba #58237
    kram5610
    Deltager

    avh sagde:

    Hej

     

    Ser man på footprintet fra de 2 sat-postioner 1w og 5E ligger Cuba langt uden for dem…
    (http://www.lyngsat.com

     

    Men okay det er selvfølgelig også tysk kvalitets tv… 🙂

    kram5610
    Deltager

    3450family sagde:

    jetdirect sagde:

    fordi vi har en analog modtager skal vi jo sørge for at det sendes analog også , sådan tror vi da bestemt det hænger sammen hehhe.

     

    >> ?

     

    Ja – den skulle forstås som : man kan jo ikke modtage digitalt signal på analogt udstyr. Derfor : analogt udstyr kræver analogt signal ellers får vi kun glæde af sort skærm jo 😉

    jeg takker mange gange for input sofar. nu skal vi jo se om det virker til august og den dag de lukker alt analogt køber vi glædeligt en dig. box med optager. Hvis der er andre kommentarer til et analogt setup så skriv da endelig  😀

     


    Hvad er der for en boks du har fra CD? Hvis der er er tale om en IKKE HD boks, skal den ikke retuneres – heller ikke hvis der er tale om en lejeboks.  

     

    Blot til info. De tyske public service kanaler samt de største kommercielle kanaler sender analogt indtil april 2012 – så din boks virker knapt to år endnu.

    Hvis du kan nøjes med følgende kanaler og ikke går så meget op i billedkvalitet + lyd vil jeg gøre som dig og beholde din analoge boks:

    http://de.kingofsat.net/freqs.php?&pos=19.2E&standard=Analog&ordre=freq&filtre=no

     

    Der er også mulighed for at modtage radiokanaler analogt (dog kræver de kanaler som er markeret med “ADR” en speciel modtager).

    som svar til: ARD slukker på 13 Øst #58053
    kram5610
    Deltager

    admin sagde:

    Jeg har ikke hørt andet end det er permanent og ikke relateret til VM.


     

    Det er permanent. Det er WDR som udsender “Das Erste” på Hotbird. Men nu ønsker man spare.

     

    Grunden til, at man har udsender “Das Erste” via Hotbird er først og fremmest pga. den bedre dækning som opnåes her, end via Astra, hvor den udsendes via Astra 1-H. Endvidere ønskede man, at Schweiz skulle sikres nem modtagelse, da deres primære satellit netop er Hotbird.

    “Das Erste HD”, udsendes på Astra 1-Kr, som har ca. samme dækning som Hotbird, derved sikres stortset samme dækning som nu via Hotbird (kræver selvfølgelig en HD boks).

    som svar til: Bahn TV #58036
    kram5610
    Deltager

    admin sagde:

    Uden at vide det med sikkerhed så går jeg ud fra det var mere økonomisk at sende via Internettet.

    http://bewegtbild.deutschebahn.com/btvo/site/index.php


     

    Ja man droppede opsendelserne via Astra fordi det var for dyrt. Kan desværre ikke lige finde en kilde på det, men har læst det et sted på netett, dengang med slukkede for satsignalet.

    som svar til: Dansk TV i Sydslesvig #57996
    kram5610
    Deltager

    kram5610 sagde:

    Så har jeg fået svar fra ministeret:

    Kulturministeriet kan i forlængelse af ministeríets brev af 29. oktober 2009 oplyse, at undersøgelserne om mulighederne for at øge sendeeffekter på Flensborg-senderen nu er afsluttede. Det har desværre vist sig umuligt at øge sendeeffekten på senderen af ophavsretlige årsager. Det vil derfor ikke ske en øgning af sendeeffekten på Flensborg-senderen.

    Ministeriet beklager den sene besvarelse.”

     

    Ikke særlig opløftende… men sådan er det jo…


     
    Jeg må indrømme at jeg er ret forvirret. I det nye medieforlig står, der følgende angående Sydslesvig:
     

    Aftalepartierne er opmærksomme på vigtigheden for det danske mindretal i Sydslesvig af mulighederne for at kunne modtage dansk public service tv. Partierne har med tilfredshed noteret sig, at mens det terrestiske overspil i dag giver mulighed for at se DR 1 og DR2 i 3/4 af Sydslesvig, har en ny aftale mellem Kabel Deutschland og henholdsvis DR og TV2 givet mulighed for at se DR1 og TV2 via kabel, som dækker næsten hele Sydslesvig.
    Kulturministeren har endvidere anmodet de slesvig-holstenske myndigheder om at være opmærksomme på mulighederne for
    at sikre distribution af danske tv kanaler i det tyske jordbaserede digitale sendenet.

     

    Med venlig hilsen

    Morten Hesseldahl

     

     

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 361 til 375 (af 385 i alt)
Back to top button