kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 346 til 360 (af 384 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • kram5610
    Deltager

    langkawi sagde



    Det kaldes udvikling. Andre har før forsøgt at stoppe udviklingen – uden held.

    Jeg er ked af at sige det, men dit nye tv er allerede forældet… Det var det den dag det blev puttet i en papkasse på fabrikken!


     

    Klart sker der udvikling og det er også godt! Men jeg er glad for at jeg boer i et land som Tyskland – hvor man står ved sine beslutninger i en årrække. Tyskland er DVB-T MPEG2 land (bortset fra enkelte spredte forsøg) – og det bliver landet ved med at være længe endnu…

    som svar til: Disney katastrofe i Ribe #59646
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

     


    Det er måske ikke så let – det med at få et arbejde –  men det er jo meningen, at der skal være  fordele, hvis det lykkes. Det er ikke meningen at folk – der ikke velbegrundet* er på pension  – skal førsørges ved overførselsindkomster. 
    Det er nødvendigt med overførselsindkomster, hvis slet ikke har andre muligheder – og skal så kun være i disse tilfælde.  Det er både nødvendigt for samfundsøkonomien. Det er og har været gyldigt mindst siden 1 Mosebog – dvs for både jøder. muslimer, kristne og os almindelige 'folkekirke hedninge' – “i dit Ansigts Sved skal du spise dit Brød“.

    Disney kan umuligt være  'need to have', og er som andet underholdning netop meget egnet til at være en af 'gevinsterne' ved at have held til at få arbejde.   


    Kunne ikke være mere enig…

    Hvis der var tale om, at licens betalte programmer ikke længere kunne modtages uden ekstra betaling kunne jeg forstå forargelsen. Hvorfor denne “jeg-har-altså-krav-på….”-mentalitet? Er Disney Channel en livsnødvendighed? næppe.

    som svar til: Disney katastrofe i Ribe #59644
    kram5610
    Deltager

    Ripenser sagde


    For at se Disney kanalen. Så der hvert kvartal fra 1. marts skal betales 1.407 kr. + køb af Zaptor boks. Det er mange penge for de enlige mødre.


    Hvis de ikke råd til at betale hvad det koster at se Disney kan de vel få sig et arbejde? Lad børnene se DR Ramasjang og send dem ud og lege for resten…

    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

    Frankrigs industriminister vil omstille DTT til DVB-T2 indenfor relativ kort tid, meddeler rapidtvnews.com . Ja der antydes en omstilling, der er afsluttet mellem 2013 og 2015

    Frankrig anvender DVB-T og (overvejende) MPEG-2 til SD og MPEG-4 til et mindre antal HD kanaler.   

    Det er naturligvis indlysende at MPEG-2 synger på absolut sidste vers. Derfor skal alle forbrugere der kun har MPEG-2 modtagere have nye modtagere.  Der er således en mulighed for at et meget stort antal modtagere kan udskiftes til både DVB-T2 og MPEG-4 uden at det bliver dyrere for forbrugerne.

    Således findes allerede rigtigt mange af Sony's fjernsyn  både med og uden DVB-T2  og i Frankrig har man før vedtaget en lov. der beskriver hvordan alle nye TV skal være udstyret ( fx blev MPEG-4 vedtaget ved lov, selv om stort set alt SD er MPEG-2).

    Den måde det er skrevet i rapidtvnews artiklen viser, at journalisten ikke helt er på toppen teknologisk – han blader MPEG og DVB-T/T2 sammen – men ministerens argumentation er helt den samme, som man brugte i UK, da man valgte at kombinere DVB-T2 og MPEG-4 i samme boks og fandt overgangen til HDTV  at drive markedsføringen. Og det er fornuftige tanker.

     

    Lars    sf smile Forum

    http://www.rapidtvnews.com/index.php/201101119724/french-industry-minister-proposes-new-norm-for-dtt.html eller på fransk

    http://www.itespresso.fr/convergence-medias-telecoms-eric-besson-evoque-un-rapprochement-entre-lanfr-larcep-et-le-csa-40144.html


    Godt man ikke bor i Frankrig – en sådan omstilling er da total useriøs. Landet er endnu ikke omstillet komplet fra analog til DVB-T. Så er det da utroligt useriøst, at begynde at skifte format.

    Jeg har netop indkøbt et Loewe TV med indbygget triple tuner (DVB-T, DVB-S, DVB-C). DVB-T delen er MPEG 4 – jeg ville da blive rigtig ærgelig hvis man i Danmark eller Tyskland valgte at skifte system til DVB-T2 i 2013.

    Jeg er på ingen måde imod ny teknologi – men at skifte formater og systemer konstant er ikke rimeligt for almindelige forbrugere som blot vil modtage de kanaler som de betaler licens for.

    som svar til: Sky Deutschland lydspor #59638
    kram5610
    Deltager

    langkawi sagde

    Hej

    Er der nogen der modtager Sky Deutschland, og kan fortælle om de synkroniserer alt til tysk, eller om de er så fornuftige, (også) at udsende det originale lydspor?


    Hej

    Jeg har Sky Deutschland…. På film og sportskanalerne er der originalt lydspor – men ikke på temakanaler som Discovery, Sky Krimi etc.

    som svar til: Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der? #59632
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

    kram5610 sagde

    Jeg tror ikke at ret mange “almindelige” forbrugere vil købe ny fladskærm/receiver med DVB-T2 for at kunne modtage svensk hd tv.


    Men når man i København og omegn har en 'sverigsantenne', som rigtigt mange har, så er det jo indlysende at vælge en model med DVB-T2 tuner, når man alligevel køber et nyt fjernsyn.
    Desuden sendes  der faktisk allerede  DVB-T2 fra Borups Allé.
     

    Igen – hvor mange “normale” forbrugere eftersprørger svensk tv i HD? Nuvel hvis prisen er den samme måske – men ellers tror jeg ikke på det!


    Tyskland planlægger ikke at indføre DVB-T2 foreløbigt – der kører pt. test syd for Hamburg og i München. ARD og ZDF har visioner om at indføre DVB-T2 i 2015 (eller senere) – men ingen ved endnu hvornår et skift sker.


    Som jeg forstår det, så arbejder KEF (den tyske licens myndighed) med flerårig budgetter, og KEF har endnu ikke afsat penge til mere antennefjernsyn fra  public service stationerne (ARD, ZDF, NDR etc.).
    Der er også en slags regel i Tyskland, at public service kanalerne kun må anvende 3 muxer.
    Men budgetter bliver jo revideret og ARD/ZDF og de regionale NDR, BR, WDR etc tænker helt sikkert også i nye DTT muligheder, når de om ret kort tid slukker de sidste  analoge satellitkanaler. (de har faktisk ret konkrete visioner)
    Nu anvender de private (RTL, Pro7 mfl) langt fra deres sendemuligheder overalt i Tyskland.  Således sender de kun fra Kiel  og Lübeck i Slesvig-Holsten. medens Flensborg, hele vestkysten og området syd for Femeren kun dækkes af ARD, ZDF og NDR.  Der bor ikke mange mennesker i disse områder, men en ret stor del har netop kun muligheden for at modtage antennefjernsyn.

    I Mechlenburg-Vorpommern er det cirka samme sag og det gælder mange steder.

    I sådanne områder er det ret muligt at finde ledige frekvenser til at sende simulcast – samme kanal både SD og HD.

     

    Nu er det ikke helt sådan de tyske public service kanaler fungerer. For det første findes ARD egentlig ikke som selvstændig kanal. ARD er = med alle de regionale radiofonier. Sammen producerer de  Das Erste (+ ekstra programmer).

    Hver enkelt radiofoni har en kontrakt med den eller de delstater som den dækker. Derfor er kanalernes indhold heller ikke ens. MDR sender fx mere schlager, hjemstavnsfilm end WDR – fordi kontrakterne er forskellige. WDR har allerede faste planer om HD TV (via Satellit) fra 2015 – det er der ingen af de andre loakale stationer som har.

     

    KEF har intet at skulle have sagt teknisk og ikke den tyske licensmyndighed. KEF (Kommission zur Ermittlung des Finanzbedarfs der Rundfunkanstalten) er repræsentanter fra delstaterne som sætter sig sammen og beslutter hvor mange penge der skal stilles til rådighed for for tv kanalerne. Men KEF kan IKKE gennemtvinge at fx MDR skal sende HD TV via DVB-T. Licens inddrives heller ikke af KEF, men derimod af GEZ (Die Gebühreneinzugszentrale der öffentlich-rechtlichen Rundfunkanstalten).

    Frekvenser tildeles også på delstatsniveau af medlemmerne af ALM (Arbeitsgemeinschaft der Landesmedienanstalten) – overordnet koordineres frekvenser (nabolandskoordinering) af Bundesnetzagentur.

     

    Jeg forstår ikke udsagnet at mange i Nordfriesland (vestkysten), Flensburg og Mecklenburg-Vorpommern kun modtager via antenne?. Du skal ikke glemme at de tyske kanaler sender FTA på satellit, hvorved de fleste tyskere netop modtager via sat. Andelen af husstande som modtager via kabel tv er stærkt faldende – hvorfor betale for noget som man kan få gartis via parabol?

    Desuden er Mecklenburg Vorpommern den fattigste af alle delstater og derfor den som sidst får ny teknologi – bemærk her sender blot 8 kanaler via DVB-T (mod normalt mindst 12 kanaler) og her er ikke samme dækning som i resten af Tyskland (dele af delstaten nåede faktisk aldrig at blive dækket analogt og det har man valgt at videreføre via DVB-T). Dette er måske ikke politisk korrekt men sådan er det.

    De private kanaler i Tyskland forsøger langsomt at komme væk fra DVB-T – ihvertfald i de mindre boede områder.  Bl.a. har RTL netop stoppet udsendelserne i Nürnberg (RTL, RTL2, Super RTL, Super RTL).  Dette skete fordi de skulle skifte frekvens og derved havde en mulighed for at opsige deres aftale.

    Altså alt i alt et system som har forfæste i den tyske føderale struktur.

     

    Jeg tror ikke på et skift for Das Erste og ZDF før 2017-18 stykker. DVB-T fungerer primært som backup. Nuvel det vil sikkert give mere eller permanente forsøg i delstater som Nordrheinwestfalen, Hamburg m.v. Men DVB-T i MPEG2 bliver ikke lukket ned foreløbigt.  


    For mig at se, er det typisk dansk, altid at skulle være blandt de første – men er det altid en fordel (udover for detailhandlen???). Dertil kommer at Danmark tit vælger standarder for teknikkens skyld – hvorfor skulle man absolut vækge HE-AAC lydformatet? Dette har begrænset udvalget af receivere… Igen hvor mange “almindelige” forbrugere bruger DD 5,1 lyd?


    Heri tager du helt fejl. Det havde ret sikkert været langt bedre, at Danmark havde valgt, at DR skulle fortsætte med MPEG-2 og straks skifte til DVB-T2/MPEG-4 når produkter var på markedet. Måske kunne  man med stor fordel have udsat det analoge sluk 5-7 mdr.
    I praksis kunne man have skiftet til DVB-T2 allerede fra omkring juni 2010.
    Boxer levere jo alligevel gratis bokse, så de kunne blot have fået et krav om at anvende DVB-T2 fx fra sommeren 2011. Boxer ville så selv have kunnet vælge om de ville starte med MPEG-2 eller MPEG-4 og bytte (de ret få) bokse  hos kunderne.

    HE-AAC lyd er helt indlysende, da det kan overføre langt bedre lyd med langt lavere bitrate. Det valgte man allerede i april 2007 i Norge og sendte fra september 2007 i Oslo. Alle nye 'MPEG-4 lande', der er kommet til siden har valgt HE-AAC incl. DVB-T2 muxen i UK.

    Man har et stærkt ønske om, at alle nyindkøb hos forbrugerne kan modtage de nye standarder, da forbrugerne ellers sidenhen føler sig snydt. Husk det pr kanal kun koster 60% at sende med DVB-T2 – i både senderinvestering og i strøm.

     

    Hvem behøver bedre lyd? Nørder eller den alm. forbruger? Jeg vil vove den påstand at under 1% benytter sig af DD lyd. Hvor mange ved at muligheden findes? Hvor mange har virkelig trukket et kabel fra deres DVB-T modtager til deres anlæg? Ikke mange tror jeg.  

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der? #59628
    kram5610
    Deltager

    jesperkirstein sagde

    Spændende – katten er ude af sækken: Sonys annoncering må tvinge Samsung et al. på banen med et modsvar i deres forårsprogrammer i Q1 2001 for ikke at tabe markedsandele. Og når først producenterne begynder at annoncere med at DVB-T2 gør det muligt allerede idag at se en håndfuld ekstra gratis HD kanaler i øst- og syd-Danmark, samt at det vil kunne forberede forbrugerne på den nye standard (som dukker op i DK et sted om 2-4 år (mit bud)), er det forbruger-kommercielle kapløb gået godt igang.

     


    Jeg tror ikke at ret mange “almindelige” forbrugere vil købe ny fladskærm/receiver med DVB-T2 for at kunne modtage svensk hd tv. Jeg anderkender gerne at svensk TV stadig er polulært (selvom jeg ikke gider se det) – men mon ikke det teknik freaks (som mig selv) som synes det er spændende at være blandt de første til at teste en ny standard?

    Tyskland planlægger ikke at indføre DVB-T2 foreløbigt – der kører pt. test syd for Hamburg og i München. ARD og ZDF har visioner om at indføre DVB-T2 i 2015 (eller senere) – men ingen ved endnu hvornår et skift sker.

    For mig at se, er det typisk dansk, altid at skulle være blandt de første – men er det altid en fordel (udover for detailhandlen???). Dertil kommer at Danmark tit vælger standarder for teknikkens skyld – hvorfor skulle man absolut vækge HE-AAC lydformatet? Dette har begrænset udvalget af receivere… Igen hvor mange “almindelige” forbrugere bruger DD 5,1 lyd?

    som svar til: Kort til danske kanaler? #59354
    kram5610
    Deltager

    langkawi sagde

    Nu begynder det at blive spændende sf laugh Forum

    Kan man med en dreambox (hvilken model?) modtage disse kanaler:

    dr 1+2

    alle tv2 regioner

    nrk 1+2 + regioner

    svt1+2 + regioner

    uden at have kort i modtageren? sf cool Forum


    Jeg har en Edision Argus 2in1 mini og med den rette software kan jeg tage følgende fra Sirius 5° øst:
     

    DR 1

    DR 2

    TV-2 (alle regioner)

     

    SVT 1 (alle regioner)

    SVT 2 (alle regioner) 

    SVT 24

    Kundskapskanalen / Barnkanalen

     

    NRK 1 (alle regioner)

    NRK 1 HD

    NRK 2

    NRK 3 / NRK Super

    som svar til: Betille DVB-C tuner fra tyskland. #59305
    kram5610
    Deltager

    MrCandy sagde


    Hey.

    Er der nogen der kan anbefale en tysk netbutik???

    Og evt kender comtech.de???


     

    Jeg har flere gange handlet hos: http://www.digital-sat-online.de/ (både fra Danmark og Tyskland af).

    De har altid leveret hurtigt – og priserne har været blandt de billigste jeg kunne finde (for de ting jeg købte).

     

    Mvh.

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Find satelitter v.h.a. mobil #59296
    kram5610
    Deltager

    langkawi sagde

    Hej

     

    Det her, det er smart!

     klik på billede for større visning

    Er der nogen der kender et tilsvarende gratis program til Andriod styresystem?

    Er der nogen der har fundet andre smarte programmer til deres mobil?


    Jeg har en Nokia E71 (med Symbian OS) – nogen der ved om man kan få et program som det ovenfor til den? 100 kr (eller der omkring) er jeg villig til at give.

    som svar til: Alternativ til Canal Digitals HDTV boks ? #59196
    kram5610
    Deltager

    astrolux sagde

     Og vedr. Softcams: Jeg går ud fra at det betyder et virtuelt CA modul, hvor det er software i boksen der udfører samme opgave som et CA modul. Når du så skriver at det ikke er et emne der behandles på dette forum, er det så fordi det er et omfattende enme med en hel anden målgruppe, eller er det fordi det er et gråzone område der er på grænsen af det lovlige. Når jeg spørger så er det (ud over at jeg ikke ved det) fordi jeg forestiller mig en boks med et CA modul til mit CD kort, og en plads til Viasat kortet, ligesom i den gamle Force, vil være den optimale løsning, men hvis det kun kan lade sig gøre hvis man overtræder nogle regler eller rettigheder / love, så er jeg ikke interesseret. Løsningen jeg søger skal være fuldt lovlig, og helst godkendt af hhv. CD og Viasat, hvis det er muligt.


    Problemet er licenser.

    Jeg har fx en Edision Boks – den er leveret med to indbyggede kortlæsere til Conax (det vil sige at de kan bruges til Canal Digital). Jeg er dog bosiddende i Tyskland og har derfor abonnement hos tyske Sky. Sky koder deres programmer i VideoGuard, så derfor kan boksen ikke bruges direkte. Men hvis man vælger at hente en ny software til boksen kan kortlæserne pludselig læse stortset alle kort. Problemet her er at udviklerne af VideoGuard (NDS) ikke får penge for deres licens. Så det svarer i virkeligheden til at bruge en ulovlig kopi af Windows.

    som svar til: Tysk dvb-t (NDR kanalerne) #59112
    kram5610
    Deltager

    Jay sagde

    Tak for forklaringen.

     

    Bare lige for at være sikker på at jeg har forstået det 100% – vil det så sige, at bortset fra imellem 1930-2000, der sendes blot en enkelt NDR kanal med X antal Mbit/S, som tuneren så bare får besked på at betragte som 4 foskellige kanaler?


     

    Ja det er korrekt forstået.

    Hvis man fx tænder på WDR Köln kl. 19.30 vil der være en NDR Fernsehen regionalt (kan ikke lige huske hvilken) i stedet for WDR.

    som svar til: Tysk dvb-t (NDR kanalerne) #59110
    kram5610
    Deltager

    Jay sagde


    Det virker bare underligt.

     

    Det svarer vel til at digi-tv udsendte samtlige regionale TV2 kanaler fra alle master. De regionale nyheder ville være anderledes, men 23 timer i døgnet ville det bare være en masse fuldstændigt ens kanaler udsendt fra samme mast. Det er da spild af båndbredde, med mindre der er en eller anden teknik der gør at det i virkeligheden kun udsendes som en kanal når der sendes det samme.


    Nej… Jeg ved ikke hvad teknikken hedder men det foregår på denne måde:

     

     I Flensburg udsendes der på Kanal 39 følgende:

    *NDR Fernsehen SH (hele døgnet)

    *WDR Köln (hele døgnet pånær mellem kl. 19.30 og 20.00)

    * MDR Fernsehen (hele døgnet pånær mellem kl. 19.30 og 20.00)

    * Bayerisches Fernsehen (hele døgnet pånær mellem kl. 19.30 og 20.00)

    * NDR Fernsehen Hamburg (ku n mellem kl. 19.30 og 20.00)

    * NDR Fernsehen MV (kun mellem kl. 19.30 og 20.00)

    * NDR Fernsehen NDS (kun mellem kl. 19.30 og 20.00)

     

    I praksis er de tre ekstra  NDR Fernsehen kanaler “tomme kanaler” som kun viser noget selvstændigt mellem kl. 19.30 og 20.00 i resten af tiden vises NDR Fernsehen SH. (Det vil sige der er intet spild).

    som svar til: Så er det snart DX tid igen! #59061
    kram5610
    Deltager

    nomaden sagde

    DKDKDKSå kom BBC radio 1 ind på 98.8 og med RDS signalRespekt og den er stabil . Senderen er fra London og sender med 125 kw. Jeg har taget tysk tv hele eftemidagen og et stabil signal på kanal 24RolloverRollover. Håber tv kommer fra UK i aften da jeg har taget BBC en gang for 3 år siden.


    Ja der var ordenligt gang i den.

     

    Hjalp tilfældigvis en kammarat med at sætte en FM antenne op i Assens i går – og her blev NDR2 93,20 (Flensburg) trykket væk af BBC Radio 4. NDR 1 89,60 (Flensburg) blev trykket væk af DR P3 Aalborg. (begge kanaler går normalt 100% igennem i bilradioer, transistorradioer m.v.).

    kram5610
    Deltager

    19E2 sagde:

     

    @ kram5610

    Snævert betragtet og alene bedømt ud fra danske fjernsynskanalers udsendelser ville jeg ikke have kunnet

    opbygge fordomme om Frankrig eller fransk kultur, fordi der stort set aldrig er udsendelser om/fra Frankrig,

    eller for den sags skyld resten af det syd for Danmark liggende Europa.

    Fordommene hos mange danskere om Tyskland og tyskerne er et kapitel for sig.

     


    Hehe ja det er rigtigt…

    Jeg underer mig gang på gang over de valg som TV-Avisen og TV2 Nyhederne tager når de skal vælge nyhedsstof. Jeg ser altid Tagesschau kl. 20.00 på ARD og af og til TV2 Nyhederne kl. 22.00. Der kan være sket store ting ude i den store verden – men det bliver ofte nævnt i det korte nyhedsoverblik. Især sætningen “og hjem igen…” får det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig – men kan ofte høre lettelsen i stemmen på speakeren… I Danmark vil man hellere høre om Grethe på 85 som har haft fem forskellige hjemmehjælpere indenfor de sidste tre måneder end om krig eller hungersnød i Afrika.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 346 til 360 (af 384 i alt)
Back to top button