kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 384 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Adgang til flere nordiske kanaler? Hvad kan gøres? #405586
    kram5610
    Deltager

    Via 19.2Ø kan man også opleve det med eks. de Østrigske ORF kanaler, som egentlig ekstremt mange uden for Østrig gerne ville have lov til at kunne se.

    Det skyldes primært at RTL og Sat1 ofte får filmrettighederne til Tyskland og ORF til Østrig. Af samme grund har man skruet kraftigt med for DVB-T signalet på sendere tæt på Tyskland og kunne derfor få ORF1 ud af kabelnettet i bla. München. Bl.a. sendes søndags filmen kl 20:15 parallelt på ORF1 og RTL eller Sat1 – forskellen er bare at på ORF1 er der ingen reklamer.

    som svar til: Adgang til flere nordiske kanaler? Hvad kan gøres? #405585
    kram5610
    Deltager

    Hejsa

    Uden at jeg helt ved det, kunne jeg forstille mig at Copydan spiller ind her. En nordisk kanal koster typisk 2-3 kr pr måned pr husstand. Antager vi at Canal Digital har 75.000 abonnementer koster hver kanal 2.700.000 kr i afgift til Copydan. Spørgsmålet er hvor meget den enkelte abonnement er villig til at betale for nordiske kanaler.

    I princippet kunne Canal Digital, Viasat og Boxer udsende alle de skandinaviske public service kanaler (altså alle de kanaler du nævner) – men mon ikke lige netop de kanaler Canal Digital sender er de mest populære i Danmark (af historiske grunde).

    I Norge udsender Canal Digital DR1, DR2 TV2 fra Danmark og SVT1, SVT2, Kunskabskanalen fra Sverige (men ingen TV4).

    Hos Canal Digital i Sverige ligger de danske og norske kanaler i tillægspasser der skal tilkøbes.

     

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: 13 grader øst #356938
    kram5610
    Deltager

    Jeg har nu haft tid til at sætte en større parabol op (Triax TD 88). Jeg har dog stadigvæk problemer med at få alle transpondere med. Jeg får aktuelt 77 ind, men der er omkring 100 på Hotbird 13 grader øst så jeg mangler en del endnu.

    Hvilke transpondere mangler du? Er du sikker på at alle 100 er aktive?

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Boksanbefaling? Skal have tuner DVB-S2/T2 og CA-modul #346054
    kram5610
    Deltager

    Mit spørgsmål omkring TV3 Max er i forhold til at den kanal kører med pairing, så umiddelbart vil jeg ikke tro det virker på den kanal uden pairing conax cam, men man ved jo aldrig.

    Ja det er er jeg med på. Jeg har pt ikke billede på TV3 Max og Viasat Ultra HD (men okay den virker selvfølgelig ikke på denne boks, da den ikke kan 4K) på mit Loewe tv hvor jeg bruger et cam modul uden pairing. Men savner ikke de kanaler, så gider ikke bruge penge nyt cam.

    Jeg vender tilbage når jeg har fået boksen leveret.

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Boksanbefaling? Skal have tuner DVB-S2/T2 og CA-modul #346047
    kram5610
    Deltager

    Hej igen,

    som nævnt ovenfor har jeg installeret en Edision Piccollo S2+T2/C boks for en af mine venners far. Jeg må indrømme at jeg er meget imponeret af en boks til 55,80 euro + 5,99 euro forsendelse.

    Boksen var nem at installere, jeg foretog en kanalsøgning til Astra og DVB-T – den fandt alle kanaler uden problemer. Det var yderst let at lave en kanalliste med de ønskede programmer (både fra DVB-S og DVB-T). Jeg indsatte Boxer kort i et CA model (ikke CI+) og TV2 fungerer uden problemer.

    Boksen zapper pænt hurtigt og er relativ hurtig om at starte op. Jeg har ikke prøvet at have boksen på nettet – men den har faktisk app installeret, bl.a. Youtube.

    Jeg har besluttet at bestille sådan en boks til mig selv, så kan se om jeg kan være heldig at få billede på TV3 Max fra Canal Digtial.

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Boksanbefaling? Skal have tuner DVB-S2/T2 og CA-modul #346029
    kram5610
    Deltager

    BoksJeg har nu opsat boksen for min vens far og kan berette at DVB-S og DVB-T kanaler uden problemer kan kombineres i en liste.

     

     

    som svar til: Boksanbefaling? Skal have tuner DVB-S2/T2 og CA-modul #346004
    kram5610
    Deltager

    Ja det er smart med kanalerne i en liste. Nyder samme funktion på mine Loewe TV. Metz kan også dette.

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Boksanbefaling? Skal have tuner DVB-S2/T2 og CA-modul #334333
    kram5610
    Deltager

    Jeg har personligt 4 bokse der alle kan kombinere DVB-S og DVB-T – også to fra Edision…

     

    Så håber den kan det – det er et utimativt krav…

     

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Boksanbefaling? Skal have tuner DVB-S2/T2 og CA-modul #331371
    kram5610
    Deltager

    Hejsa…

    Har du modtaget boksen? Jeg er nemlig selv på jagt efter en boks til en af mine venners far.

    Hans krav er meget simple:

    -Modtagelse af Astra (gratis kanaler)
    – Modtagelse af dansk DVB-T kanaler (inkl. TV2 fra Boxer)
    – Alle kanaler skal være i samme liste (DVB-T og DVB-S)

    Alt andet (optagelse, Internet etc) er ligegyldigt.

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Langt kabel fra parabol (og andre dumme spørgsmål) #301404
    kram5610
    Deltager

    Opsætningen af røret blev gjort ved at vi gravede et 1m dybt hul og bankede så røret en halv meter ned i jorden i bunden af hullet og fyldte så en ordentlig omgang cement ned i hullet, der så fik lov til at stå og hærde i 2 dage for at være 100% sikker på at cementen var hærdet helt igennem og så blev resten af hullet fyldt op med jord.

    Gjorde præcis på samme måde – jeg var så heldig at mine bedsteforældre pillede deres antennemast ned fra deres sommerhus da jeg byggede hus – min pæl var faktisk alt for lang… gravede 0,75 x 0,75 i en meters dybde… bankede røret ret langt ned… fyldte cement på indtil ca 10 cm under jord overfladen og puttede så jord igen (for syns skyld).

    som svar til: Langt kabel fra parabol (og andre dumme spørgsmål) #301397
    kram5610
    Deltager

    Hej

    Astra er en utrolig stærk satellit – da jeg boede i Århus modtog jeg den med en 40 cm parabolskål – havde kun udfald i meget stærk regn.

    Hotbird er ikke helt lige så stærk som Astra på alle frekvenser – så kommer lidt an på hvilke kanaler du ønsker at se?

    Jeg ville selv vælge den størrelse parabol du har i tankerne til dit formål. Med korrekt indstilling bør du kun opleve udfald i meget kraftig regn / skybrud.

    Jeg har selv støbt et rør til min nuværende parabol og rettet op med et helt alm vaterpas, det fungerer godt. Sørg for at røret ikke er for tyndt, da det ellers kan vippe i blæst.

     

    25 meter kabel er intet problem – bare kvaliteten på kablet er i orden. Personligt har jeg ca 35 meter mellem parabolen og det TV som står længst væk – der er meget lidt signal tab.

    Husk at bruge jordkabel hvis du graver kablet ned.

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Trådløs forbindelse til parabolen? #278132
    kram5610
    Deltager

    Det hjælper ikke, at der er strøm ude ved parabolen.

    Modtageren komminikerer med LNBen (parabolhovedet) igennem antennekablet –  uden denne kommunikation virker det ikke.

    Strømkabler er ikke egnet – du kommer ikke udenom at benytte et koaxialkabel.

     

    som svar til: MoreTV’s tv-boks #278121
    kram5610
    Deltager

    De fleste ÖR-kanaler kan kun streams når der sendes indhold fra dem selv eller søster kanaler.

    Jeg er selv bosiddende i Flensborg og rejser meget med mit arbejde. Når jeg er udenfor Tyskland kan jeg fx sagtens streame “Tagesschau” på ARD kl 20:00 men så snart klokken bliver 20:15 og “Tatort” starter får jeg en lignende besked som den “Per M” har skrevet ovenfor.

    I Danmark må den billigste, nemmeste og mest stabile løsning stadig være satellit tv fra Astra 19,2°. Alternativt over nettet med en VPN forbindelse, fx Zattoo med schweizisk IP adresse.

    som svar til: MoreTV’s tv-boks #278118
    kram5610
    Deltager

    Hej

    Uden VPN vil det ikke fungere – ihvertfald ikke live tv eller indhold som kanalerne ikke har rettigheder til udenfor Tyskland.

    som svar til: Hvor god er en wavefrontier T90? #216813
    kram5610
    Deltager

    Jeg har haft min WaveFrontier  T90 i 7 år nu og er meget tilfreds.

    Jeg modtager fuldt signal fra 28,2° øst (dog ikke længere BBC, ITV mv) til 5° Vest.

    Rigtig god skærm

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 384 i alt)
Back to top button