Svar til: UKTV modtagelse på Channel Master 180 i DK

sparrow2
Deltager

Armen er knækket og der mangler ca 10cm. Jeg regnede med at den bare var knækket (det fortalte sælger) så jeg var noget skuffet over at den ca var som min 120cm (no name plast). Men så klistrede jeg en laser pind på en LNB i ca den rigtige vinkel, så den peger ca  2 cm inde på skærmen der hvor side armene går ud, og når man så drejer LNB’en rundt skal den ca være 2 cm  inde på skærmen hele vejen rundt.

Da du fortalte at brændpunktet måske er lidt indenfor hvor jeg havde min LNB, lavede jeg huller i skærmen ca 1.5 cm længerer inde, og flyttede de to arme, men det hjalp ikke noget med min normale LNB (der har en lang hals), jeg prøvede med en anden LNB med kort hals, og den blev noget bedre.

Jeg regne med at lave en lille styring af LNB’en med nogle små stepmotorer så alt kan fjernstyres, (de koster ingenting i kina, ca 2$ for motor med gevindstang).

Min LNB er lidt bedre til H kanaler end V, jeg ved ikke om det er normalt (testet ved at dreje LNB’en 90 grader og sammenligne signal styrken, nemmest på de kanaler hvor der sendes på både H og V)

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard