Palleba2000

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 254 i alt)
  • Forfatter
  • som svar til: DVB-T til DVB-S konverter? #66265
    Palleba2000
    Deltager

Niels Petersen sagde
     Det er jo muligt at købe en Panasonic Recorder med DVB-S, dem er der mange af i Tyskland.

Ja, det er også det der er planen, en Panasonic DMR-BST940. Dette er satellit udgaven med tre tunere og 2 TB harddisk. Så derfor spørgsmålet, fordi jeg også vil kunne se Antenne-TV på den. 

Jeg kunne jo ogsÃ¥ købe mig en DVB-T udgave, og sÃ¥ konvertere den anden vej, men problemet er, at der nok kræves en konverter for hvert Mux (Transponder) man vil have, sÃ¥ lidt billigere den anden vej, da der kun er 4 DVB-T Mux her…

MVH
    Palleba

som svar til: DVB-T til DVB-S konverter? #66263
    Palleba2000
    Deltager

Ja, den fremgangsmÃ¥de kender jeg ogsÃ¥ alt til. Plejede at optage filmene pÃ¥ den interne harddisk, og sÃ¥ via FTP-program overføre dem til en Windows maskine. ProjectX blev sÃ¥ brugt til at lave video, audio og tekst filer. Og sÃ¥ en tur i DVD-Lab Pro hvor jeg lavede menu’er og meget andet, for sÃ¥ derefter at brænde det ud pÃ¥ DVD’er.

Men nu vil jeg have en DVD/BluRay recorder, med indbygged digital tuner, der også skal bruges til digitalisering af analogt materiale.

MVH
    Palleba

som svar til: DVB-T til DVB-S konverter? #66261
    Palleba2000
    Deltager

Tak for dit svar. Ja, jeg skal ogsÃ¥ snart have en Vu+, men det bliver en Solo 4K. Og jeg har en Dreambox DM8000 der har 2stk DVB-S2 tunere og 2stk DVB-T tunere, sÃ¥…

Men jeg vil også have en ny DVD/BluRay optager, og da den jo har flere tunere, havde det været smart at have alle kanalerne samlet lige som på min Dreambox. Jeg vil have muligheden at brænde optagelser direkte på BluRay disk. Ja, man kan installere en BluRay brænder i Dreamboksen, men det er ikke helt det jag vil.

Jeg har en Pioneer DVR-630H og en Pioneer DVR-LX61D. Denne sidste kunne også modtage DVB-T/Mpeg2 udsendelser, men da der blev skiftet til Mpeg4, blev denne mulighed væk. Jeg bruger optagererne til at digitalisere analoge optagelser (S-VHS/Hi8/Betamax), og de er ved at blive slidte, så det er på tide med en ny recorder, så hvorfor ikke få sig en der kan gemme på større diske. Og man kan desvørre ikke bruge en Dreambox eller Vu+.

Jeg har dog, via Google, fundet dette: DVB-Modulator , men aner ikke hvordan eller med hvilket produkt man bruger dette. En DVB-modulator.

MVH
    Palleba

som svar til: Astra2 det er virkelig svært nu! #66256
    Palleba2000
    Deltager

Har du en DiseQ-switch? MÃ¥ske ligger fejlen her. MÃ¥ske har du valgt forkert indgang til den bestemte positition.

F.eks. hos mig, på Dreambox DM8000, er der på indgang 1:
    1. Astra2 (28,2Ø)
    2. Astra1 (19,2Ø)
    3. HotBird (13,0Ø)
    Indgang 2 har kun:
    Thor (0,8W).

Indgang 3 & 4 har DVB-T tuner.

Hvilken boks har du?

MVH
    Palleba

som svar til: Thor 7 Test #66207
    Palleba2000
    Deltager

Ja, det ser ud til at Færøerne er udeladt i denne omgang.

Så hvis Canal Digital Danmark lægger nogle kanaler på denne satellit, så betaler jeg ikke fuld pris for abonnementet, da der kommer til at mangle kanaler i udbudet.

Og det bliver næppe et problem at få rabat af dem, da de gjorde det da de brugte THOR 3 der heller ikke dækkede øerne.

MVH
    Palleba

som svar til: Thor 7 Test #66205
    Palleba2000
    Deltager

Jeg har forsøgt mig på frekvensen, og med pid/sid fra kingofsat, kunne jeg ikke få signal, så det er nok på et beam der ikke duer på Færøerne.

MVH
    Palleba

som svar til: Forklaring parabol – satelit #66195
    Palleba2000
    Deltager

jetdirect sagde
    program rettigheds mæssigt er det du har gang i heller ikke lovligt da et viasat/ canal digital kort købt i dk kun må bruges her i landet og ikke udenfor grænsen.

Så får viasat en henvendelse så bliver dit kort lukket

Og hvem skal så sladre til Vias(kv)at, ingen aner jo hvem manden er. Og da de ikke kan se hvor modtageren står i verden, så er der ingen problemer.

SÃ¥ ta’ det bare roligt og se parabol i ro og mag… 🙂

MVH
    Palleba

som svar til: 12V DVB-t2 boks m/optager – hvilken? #66174
    Palleba2000
    Deltager

De smÃ¥ Dreambox’e kører pÃ¥ 12V, og de har ogsÃ¥ 5V spænding pÃ¥ antennestikket.

Men problemet med Dreambox er at de ikke er CI+ kompatible. Boxer kører godt nok lige nu uden CI+, sÃ¥ lige nu er der ingen problemer, men man ved ikke hvor længe dette varer. Boksene har ikke mulighed for CI-modul, der bruges “SoftCam” software sammen med den indbyggede kortlæser…

En anden ting er at den indbyggede tuner-modul kun klarer DVB-T. Skal man have DVB-T2, så må man skaffe sig en USB-tuner fra Sundtek.

MVH
    Palleba

som svar til: Thor 7 opsendelse live på 0.8W d. 15 April #66082
    Palleba2000
    Deltager

mich sagde

admin sagde
    De 11 KU transpondere er ifølge Telenor målrettet Central og Østeuropa, men de dækker dog fint her også.

Så det ser ikke ud til at den får den store betydning i forhold til brug hos Canal Digital her i Norden. 

Den anden del er offshore brug med KA transpondere.

Vi kunne ellers godt bruge en masse Ultra HD kanaler på satellitwink

Men får CanalDigital i norden så endnu en satelit / flere frekvenser i nær fremtid ?

Satellit-TV er nok snart slut, da alt bliver til IP-TV, desværre.

Men mÃ¥ske kan UltraHD signalerne holde liv i satellit-TV lidt endnu, da disse kræver for meget bÃ¥ndbredde for de almindelige internet brugere at trække gennem kablerne…

MVH
    Palleba

som svar til: CI vs CI+ vs CI+ CA (CAM) #66081
    Palleba2000
    Deltager

Hej!

Ja, du skal have et CI/CI+ modul for at kunne se de kodede Boxer kanaler, der iblandt TV2.

Kanaler der sender med CI+ vil ikke kunne ses med et TV der ikke er CI+ kompatibelt, men der vil ingen problemer være med kanaler der benytter den almindelige CI-kryptering. Og Boxer er i øjeblikket holdt op med at sende i CI+, så du får ALLE kanalerne ind, også på ældre TV og bokse, der som minimum kan modtage DVB-T2/Mpeg4.

CI+ CA er  det samme som et CI+ modul, eller ogsÃ¥ CA Modul… Men husk, at du skal bruge et Viaccess modul til Boxer, f.eks dette: Viaccess CA Modul

MVH
    Palleba 

Palleba2000
    Deltager

Panasonic har nogle optagere med masser af plads.

Denne er med BluRay og harddisk optager:
    http://windows.microsoft.com/en-NZ/windows/antivirus-partners#AVtabs=win7

Dette er en modtager med  indbygget harddisk:
    http://www.panasonic.com/de/consumer/home-entertainment/blu-ray-set-top-box/set-top-box/dmr-hct230.html

Jeg har her linket til Kabel-TV udgaverne af maskinerne da du skriver at du har YouSee.

Der findes mange andre bokse, f.eks Dreambox, der gemmer optagelserne ukrypteret, så man ALTID kan se dem igen.

som svar til: Thor 7 opsendelse live på 0.8W d. 15 April #65971
    Palleba2000
    Deltager

admin sagde
    De 11 KU transpondere er ifølge Telenor målrettet Central og Østeuropa, men de dækker dog fint her også.

Så det ser ikke ud til at den får den store betydning i forhold til brug hos Canal Digital her i Norden. 

Den anden del er offshore brug med KA transpondere.

Vi kunne ellers godt bruge en masse Ultra HD kanaler på satellitwink

Ja, denne er nok først og fremst beregnet til at give skibe internet via Ka-båndet.

Det 11 transpondere dækker ikke Færøerne, så hvis Canal Digital bruger disse transpondere, kan de ikki tage fuld pris for deres pakker mere fra os. Dette skete også inden de fik erstattet den satellit der heller ikke dækkede Færøerne, da fik vi lidt rabat. :)

Ja, UHD er pÃ¥ vej, sÃ¥ det er lidt dumt med en “lille” satellit. 

som svar til: Thor 7 opsendelse live på 0.8W d. 15 April #65966
    Palleba2000
    Deltager

Denne satellit gør ikke megen nytte for det scandinaviske tv marked, da den har meget fÃ¥ KU-band transpondere…

som svar til: Digital til analog TV converter (ikke alm. TV-tuner). #65965
    Palleba2000
    Deltager

Et CRT TV bruger ikke meget strøm, men et fladt tv bruger meget strøm, f.eks Plasma.

Alt drejer sig ikke om HD, et CRT TV har meget bedre billede end et fladt, man ser ikke disse komprimerings fejl så tydeligt som på et LCD TV.

Og der er masser af 16:9 CRT TV’er

Hvorfor skal man smide et velfungerende TV væk bare fordi det er lidt tykkere end de nyeste? Og lyden, den er noget værre LORT i et fladt TV, de gamle havde bedre lyd.

som svar til: Digital til analog TV converter (ikke alm. TV-tuner). #65963
    Palleba2000
    Deltager

Jeg husker at have set en boks der kunne konvertere 3 digital kanaler til 3 analog kanaler der blev solgt i Danmark. Husker  ikke hvor eller hvad den hedder.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 254 i alt)
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard