Palleba2000

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 251 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Har brug for en boks, som kan optage og pause #66584
    Palleba2000
    Deltager

    Hvad med en Linux boks? F.eks. Dreambox eller Vu+.

    Disse kan meget mere end de bokse udbyderne bryder sig om, man kan optage flere kanaler på samme tid og de kan også pause live udsendelser…

    MVH
    Palleba

    som svar til: TV tuner til Windows 10 #66500
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Sundtek i Tyskland har tunere, og disse kan bruges alle steder. 🙂
    Link: Sundtek Shop 

    F.eks.: http://sundtek.com/shop/Digital-TV-Sticks-oxid/Sundtek-MediaTV-MiniPCIe-DVB-CT-FM-AnalogTV.html til intern montering.

    …eller: http://sundtek.com/shop/Digital-TV-Sticks-oxid/Sundtek-MediaTV-Pro-DVB-C/T/T2-FM-Radio-AnalogTV.html son USB stick.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Søge tyske kanaler ind på Humax 5350 #66475
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Lyngsat.com har en oversigt. De kanaler der med gul baggrund kan ses uden abnm.
    Link til disse: http://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-1N.html

    En anden side er også “King of Sat”. Her er det de kanaler med hvid baggrund der kan ses.
    Link til gratiskanalerne er her: http://en.kingofsat.net/pos-19.2E-fta.php

    MVH
    Palleba

    som svar til: HDD optager der kan spole fremad med lyd? #66387
    Palleba2000
    Deltager

    Hej igen!

    Jeg har nu kigget i manualen til Panasonic DMR-BCT940, på side 50, og der er der en funktion de kalder “Quick View”. Denne funktion ser ud til at være en funktion der afspiller optagelserne med 1,3x normal hastighed, men der står ikke at det er med lyd, men sådan som jeg ser det, så er det med lyd denne funktion kører med.

    På fjernbetjeningen ser man også at der står x1,3 på Play-knappen…

     

    MVH
    Palleba

    som svar til: HDD optager der kan spole fremad med lyd? #66382
    Palleba2000
    Deltager

    Jeg mener nu også at Dreambox m.fl. afspiller filmene lidt anderledes end HDD-recordere gør det.

    Og en Recorder kan nu også optage analoge signal endnu, mens Dreambox m.fl. er digitale hele vejen.

    På min Pioneer DVR-LX61D kan jeg også afspille DivX filer, også disse filer kan afspilles ved 1,5x hastiged med lyd. Samme filer kan kun afspilles med normal hastighed på Dreambox med lyd…

    Så måske kan Panasonic alligevel afspille 1,5x hastighed med lyd, det må så en ejer af disse optagere afprøve…

    MVH
    Palleba

    som svar til: HDD optager der kan spole fremad med lyd? #66371
    Palleba2000
    Deltager

    Er der så ingen her, der har en af de nye Panasonic BluRay/HDD optagere?

    Hvis der er en derude der har en, prøv så at trykke én gang på fast forward tasten, og hør om der er lyd på mens den afspiller lidt hurtigere end normalt, ofte er det med 1,5x hastighed.

    Ellers må “LasseLH” skaffe sig en HTPC med DVB-C tuner og VLC som afspiller, den kan spole med lyd.

    MVH
    Palleba

    som svar til: HDD optager der kan spole fremad med lyd? #66369
    Palleba2000
    Deltager

    Jo, du tilslutter bare udstyret til en DVB-C boks via scart kabel, så kan de fint bruges, men det bliver ikke HDTV kvalitet, men det virker.

    MVH
    Palleba

    som svar til: HDD optager der kan spole fremad med lyd? #66367
    Palleba2000
    Deltager

    En Pioneer DVR-LX61D kan dette, (Dette var sidste model Pioneer solgte), men de fås ikke nye mere, du kan nok finde dem på DBA.dk

    Min JVC S-VHS-maskine kan også dette 🙂 (Kunne ikke lade være)

    MVH
    Palleba

    som svar til: Discovery World har forkert aspect ratio #66337
    Palleba2000
    Deltager

    Okay, det prøver jeg næste gang. 

    Men jeg kan se at de har rettet aspect ratio’en til Letterbox og 4:3, så det ser lidt bedre ud nu. 

    Men det undrer mig, hvorfor en Discovery kanal sender i Letterbox 4:3 format i 2015.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Geoblocking: EU angriber nu kodet TV via satellit #66287
    Palleba2000
    Deltager

    admin sagde
    Så vil rettighedshaverne nok bare sælge én gang pan europæisk og så bliver køberen jo nok også Sky. Så monopolet vil bestå?

    FilmNet sendte i hele Europa, så det har kunnet lade sig gøre. Det blev nok Hollywood’s grådighed der satte en stopper for dette.

    Der var en FilmNet kanal der sendte på Astra, der var krypteret i VideoCrypt 2 (MultiChoice), mens Sky kanalerne var krypteret i VideoCrypt 1. Nogle kanaler, f.eks. Discovery og CMT var krypteret med begge systemer. Denne FilmNet kanal havde også danske undertekster. Og det er altså ikki D2-MAC versionen jeg taler om.

    Så det havde faktiskt været fint med en Pan Europæisk udbyder igen…

    MVH
    Palleba

    som svar til: DVB-T til DVB-S konverter? #66273
    Palleba2000
    Deltager

    admin sagde

    Niels Petersen sagde
    Køb en af hver så er problemet løst, og sikkert også billigere end det du påtænker.

    Vil jeg faktisk også tro.

    Ja… Det er også en mulighed, men…

    MVH
    Palleba

    som svar til: Eurosport Danmark #66266
    Palleba2000
    Deltager

    Per M sagde

    mich sagde
    DK4 havde en søsterkanal, der hed 4Sport men de blev sammenlagt pga Yousee ikke ville have begge. DK4 havde gamle film, tror det er det, der tænkes på

     

    http://www.fyens.dk/sport/Johnny-Bredahl-direkte-paa-DK4-i-aften/artikel/620924

     

    http://www.b.dk/kultur/eurosport-kommer-maaske-alligevel-med-paa-kabel-tv

    Det var ikke en sports kanal, det var faktisk en ren film kanal der blev startet op, men der så blev lukket. DK4 begyndte så at vise en lille smule film også, men efter kort tid blev det droppet.

    Men det der kan tænkes, er at den film kanal så blev rebooted som en sports kanal.

    Måske tænker I på Bio+…

    som svar til: DVB-T til DVB-S konverter? #66265
    Palleba2000
    Deltager

    Niels Petersen sagde
     Det er jo muligt at købe en Panasonic Recorder med DVB-S, dem er der mange af i Tyskland.

    Ja, det er også det der er planen, en Panasonic DMR-BST940. Dette er satellit udgaven med tre tunere og 2 TB harddisk. Så derfor spørgsmålet, fordi jeg også vil kunne se Antenne-TV på den. 

    Jeg kunne jo også købe mig en DVB-T udgave, og så konvertere den anden vej, men problemet er, at der nok kræves en konverter for hvert Mux (Transponder) man vil have, så lidt billigere den anden vej, da der kun er 4 DVB-T Mux her…

    MVH
    Palleba

    som svar til: DVB-T til DVB-S konverter? #66263
    Palleba2000
    Deltager

    Ja, den fremgangsmåde kender jeg også alt til. Plejede at optage filmene på den interne harddisk, og så via FTP-program overføre dem til en Windows maskine. ProjectX blev så brugt til at lave video, audio og tekst filer. Og så en tur i DVD-Lab Pro hvor jeg lavede menu’er og meget andet, for så derefter at brænde det ud på DVD’er.

    Men nu vil jeg have en DVD/BluRay recorder, med indbygged digital tuner, der også skal bruges til digitalisering af analogt materiale.

    MVH
    Palleba

    som svar til: DVB-T til DVB-S konverter? #66261
    Palleba2000
    Deltager

    Tak for dit svar. Ja, jeg skal også snart have en Vu+, men det bliver en Solo 4K. Og jeg har en Dreambox DM8000 der har 2stk DVB-S2 tunere og 2stk DVB-T tunere, så…

    Men jeg vil også have en ny DVD/BluRay optager, og da den jo har flere tunere, havde det været smart at have alle kanalerne samlet lige som på min Dreambox. Jeg vil have muligheden at brænde optagelser direkte på BluRay disk. Ja, man kan installere en BluRay brænder i Dreamboksen, men det er ikke helt det jag vil.

    Jeg har en Pioneer DVR-630H og en Pioneer DVR-LX61D. Denne sidste kunne også modtage DVB-T/Mpeg2 udsendelser, men da der blev skiftet til Mpeg4, blev denne mulighed væk. Jeg bruger optagererne til at digitalisere analoge optagelser (S-VHS/Hi8/Betamax), og de er ved at blive slidte, så det er på tide med en ny recorder, så hvorfor ikke få sig en der kan gemme på større diske. Og man kan desvørre ikke bruge en Dreambox eller Vu+.

    Jeg har dog, via Google, fundet dette: DVB-Modulator , men aner ikke hvordan eller med hvilket produkt man bruger dette. En DVB-modulator.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 251 i alt)
Back to top button