Kasper

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Mystisk flimmer på Satellit tv (Allente 1 vest) #884730
    Kasper
    Deltager

    Er der en opdatering på det? Eller ville de ikke vende tilbage på denne? Tak 🙂

    som svar til: Mystisk flimmer på Satellit tv (Allente 1 vest) #881948
    Kasper
    Deltager

    Et hurtigt smut hen på TV2 Sport, som pt sender tennis.
    Jeg kan konstatere at det IKKE er fikset.

    Så snart de filmer banen oppefra, så får tennisnettet den øverst del af skærmen til at flimre.

    Jeg ved ikke hvad de har gjort, men det er som om det nu flimrer i den øverste del af skærmen, hvor det før var i den nederste del af skærmen.

    Der kommer jo OL igen om et par uger, så kan de rigtige billeder afsløre status på det.

    Men umiddelbart er der ændret noget, men det flimrer altså stadigvæk.

    Jeg synes de skulle zappe lidt rundt på TV2’s sportskanaler. Finde et sportsgren, hvor de viser statistisk oppefra og hvor der er linjer af en art på skærmen/banen. Det er jo det der udløser det.

    som svar til: Mystisk flimmer på Satellit tv (Allente 1 vest) #876121
    Kasper
    Deltager

    Hvis man direkte sammenligner med Eurosport 8 HD og DR1 HD, som begge viser den samme håndboldkamp. Så står Eurosport 8 HD bare bedre.

    DR1 kører dog med et gennemsnit på 9,2mb, hvor Eurosport kører med 8,2mb.

    som svar til: Mystisk flimmer på Satellit tv (Allente 1 vest) #876113
    Kasper
    Deltager

    Spændende hvad de skriver tilbage. Normalt synes jeg ikke de vender tilbage med svar efter noget fejlmeldes.

    Nu er OL i dagtimerne ved at være færdig, så glipper de muligheden for nemt at se fejlen inde på et stadion, zoomet ud, med statistik på skærmen. Det er ellers en sikker flimmer sekvens på DR og TV2 kanalerne.

    BO: Mener du det er en encoder der kan være problemet? Også når det umiddelbart kun er på 2 frekvenser (alle kanaler på disse)?

    som svar til: Mystisk flimmer på Satellit tv (Allente 1 vest) #875829
    Kasper
    Deltager

    Det ligner også en sag for digitalt.tv? 🙂
    – jeg blev så glad da I beskrev problemerne med UltraHD under EM. Men det var så et andet problem den gang, som heldigvis blev fikset.

    som svar til: Mystisk flimmer på Satellit tv (Allente 1 vest) #875828
    Kasper
    Deltager

    Det gælder både kanalerne på 10.716H og 10.934V
    – så ikke kun DR, men også alle TV2s kanaler.

    som svar til: Mystisk flimmer på Satellit tv (Allente 1 vest) #875826
    Kasper
    Deltager

    Det er meget tydeligt på din optagelse. Jeg har lagt mærke til det under EM også. Så jeg har prøvet en del fejlretning i de sidste par måneder. Udskiftning af LNB, bokse, kabler osv.

    Jeg har prøvet bokse med en DVB-S2x, som umiddelbart behandler billedet med mindre flimmer end når jeg bruger en DVB-S2 tuner, som ligner meget din optagelse)

    Lige meget hvad er det super ringe signal fra Allente pt på 10.716H og 10.934V. Telenor vil kun have fejl indrapporteret via Allente – så de afviser blankt mine henvendelser… At præsentere fejl for Allente er bare op ad bakke. Så det kan være, vi, med sans for en lille smule kvalitet i billedet, kan ligge pres på Allente? 🙂

    Det har været helt galt under EM og OL. I foråret så jeg det kun på News når de læste citater op.

    som svar til: Mystisk flimmer på Satellit tv (Allente 1 vest) #875824
    Kasper
    Deltager

    Det er også tilfældet i deres egen App på iOS.

    Jeg var næsten ved at opsige alt jeg har ved Allente fordi de blev med at hentyde at fejlen lå hos mig lokalt – på trods af det også er på deres App.

    Jeg har netop skrevet på deres Facebook side også:
    https://www.facebook.com/allentedanmark/posts/351937449838785

    Kasper
    Deltager

    Der er idag hul igennem til History, Nature, Explorer hos Canal digital.

    Kasper
    Deltager

    De laver 1. april om i pakkerne.

    https://www.canaldigital.dk/premium

    https://www.canaldigital.dk/basic

    De omtalte kanaler er med i de nye pakker, men Xee forhandles der vidst om… (?)

    Kasper
    Deltager

    Er det ikke tidligt at gøre kanalerne klar på 1 vest? De har stadig ikke meldt noget ud om hvornår Viasat starter på 1 vest?

    Kanalerne plejer nærmest at blive tilføjet i sidste øjeblik.

    som svar til: 13 grader øst #323602
    Kasper
    Deltager

    JAJE ved du om der ligger andre multistream kanaler på andre positioner? Kan se min tuner virker til dem men synes ikke jeg kan finde et overblik på lyngsat eksempelvis.

    som svar til: Unicable SCR på Enigma2 box (Flatdish) #321269
    Kasper
    Deltager

    Tak. Jeg har godt set de forskellige opsætningsmuligheder derinde i openpli, men er det til at finde ud af med alt det frekvenshalløj? Og hvordan fungerer det – giver det hurtigere kanalskift?

    Ved du tilfældigvis noget om de 3 udgange på den fætter jeg linker til – om det er rigtig det jeg tolker? 🙂

    som svar til: 13 grader øst #307545
    Kasper
    Deltager

    Er lidt nysgerrig… Er de fleste kanaler ikke kodet på denne position? Eller er der stadig lidt ukodet kanaler tilbage?

    som svar til: Viasat Film hos Canal Digital #305865
    Kasper
    Deltager

    Alt ved det her Viasat Film virker atypisk.

    Stort set alle andre kanaler CD har lanceret, har de meldt en dato ud på forhånd og kanalen, de fleste gange, tilføje til Telenor satellit samme dag som lanceringen. Kanalerne har senere, nogle længere tid end andre, kommet på CD app’en.

    Denne gang har de kanalerne klar på satellitten og appen før de har meldt noget ud. Virker mystisk/som om der er skudt noget lidt for hurtigt i gang.

    Oh well, man kan håbe de kommer sammen med deres Nature. Og Zee for fodbolden skyld – men det var bare generelt 🙂

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
Back to top button