Kasper

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Billedkvalitet fodbold-VM #83910
    Kasper
    Deltager

    Billedkvaliteten er en skandale!

    Specielt kampen mod Peru idag. Hver gang de brugte kameraerne bag målene så hakkede billedet igen og igen.

    Skiftede til TV4 og TV2 Norge… Det samme.

    Har aldrig problemer med fodbold

    som svar til: Firkantet parabol #83587
    Kasper
    Deltager

    Selfast 50×50 flade, de er helt fine til 1 vest. Jeg har kun oplevet 1 gang hvor signalet røg, og det i et mega skybrud med torden (Forståeligt) – så er de også mere følsomme for sne, der ligger sig på dem.

    Har dog også prøvet de aflange flade, de var til gengæld ofte problemer med regnvejr.

    som svar til: Forskel i billedekvalitet på Canal Digital og Viasat #77020
    Kasper
    Deltager

    Hver gang jeg har muligheden så punker jeg Canal Digital for ikke at opdatere TV3 sport og TV3 til HD versionerne.

    Det der irriterer mig mest er, at de to selskaber med lethed kunne lave en aftale som gavnede dem begge. Altså Viasat fik Eurosport 1 og Canal digital TV3 Max, og Eurosport 2 kunne Viasat få i HD og Canal digital TV3 sport HD. Eller måske helt andre muligheder.

    Istedet sidder de med hver deres SD kanaler som er forfærdelige at se på med et større tv.

    Det er også meget mystisk at TLC i sverige og norge er i HD, men i danmark kun SD. Jeg har svært ved at se at det handler om rettigheder hvad angår TLC, da kanalen jo kører og det kun er et spørgsmål om opløsning (…og penge)

    Deres ry for “knivskarp billede” hos Canal Digital klinger hult i mine ører. De selskaber gør simpelthen ikke nok for at komme ind i 2017ernes forventninger til kvalitet – alle snakker 4K – bare ikke Canal Digital.

    Vi har brug for flere nyheder ala den sidste år med TV3+ og 6’eren.

    som svar til: Forskellen på disse #74182
    Kasper
    Deltager

    Jeg forstår bare ikke at man laver 3 forskellige typer med størrelser der stort set er ens. Det er jo meget meget lidt der er forskel.

    Der må da være noget med ydelsen eller teknisk der er ændret.

    Desværre har jeg ledt forgæves efter Scr ved nogen af modellerne.

    som svar til: virker alle kanaler hos Canal digital? #70670
    Kasper
    Deltager

    Lavede en fuld clean kanalsøgnibg og nu kom de frem 🙂

    som svar til: VU+ DUO2 DVB-C #66225
    Kasper
    Deltager

    Undskyld jeg vækker live i denne gamle tråd.

    Jeg håber en af jer kan hjælpe.

    Jeg har Duo2 med 2 gange single DVB-C tunere i.  Af den simple årsag at der ikke blev lavet tunere med flere tunere i samme modul, som der blev ved satellit-tunere.

    Men er det old news ? Er de begyndt at lave double tunere til kabel også

    https://www.hm-sat-shop.de/en/receiver-zubehoer/tuner/2663/vu-hybrid-dvb-c/t2-dual-tuner-uno-/-ultimo-/-duo

    Mit tysk er ikke super godt og jeg kunne da godt tænke mig flere tunere, så der kan optages 3 kaneler og ses en 4.

     

    Håber der er en der kan hjælpe – har prøvet at søge på nyheder omkring twin dvb-c tuners

     

    TAK

    som svar til: Afstand mellem LNB og DISEqC #64084
    Kasper
    Deltager

    Uden præcist at vide det så er her alligevel lidt input.

    Desto tættere du kommer din receiver desto mere ledning har du brugt og skal føre.

    Og jo tættere på skålen du har diseqs, jo nemmere er det at fejlsøge/skifte enheder, hvis noget skal udskiftes/repareres.

    Men om der er decideret tab af signal-kvalitet, må en anden udtale sig om :-)

    som svar til: Popcorn Hour C-200: Den lyder ret lovende #63163
    Kasper
    Deltager

    Popcorn C-200 er måske 3 år gammel.

    Der er kommet en C-300 og sikkert snart en C-400.
    Så ny er den altså ikke – jeg har selv haft den i nogle år, og købte min på danske sites til omkring 1900, så den må kunne fås billigere et sted.

    Når det så er sagt, er jeg utrolig glad for den, men hvis ikke man skal bruge et drev, så kan A modellerne også anbefales – måske ikke lige A-400, da der stadig er softwaremæssige udfordringer.

    som svar til: Hvornår kommer TV2 News i HD? #62420
    Kasper
    Deltager

    Et skud i tågen ville være ultimo 2013 eller primo 2014.

    Jeg læste et sted at det sidste i TV2 koncernen der overgik til HD var Nyhederne og deres OB vogne samt grej.

    I og med at meget – hvis ikke det meste – kommer fra disse vogne mv, må tidslinjen for TV2 News være den samme.

    Desuden er det vel egentlig kun Sky News i England der har nyheder i HD, hvlket begrænser HD-indslag fra andre stationer. CNN fastholder jo håbløst stadigvæk deres 4:3 format grundet mange lande stadig har dette som fortrukne format.

    Mit gæt er altså: Om lang tid…

    som svar til: Super Bowl andre kanaler og feed #61758
    Kasper
    Deltager

    hvor stor skærm har du til 15 vest ?

    som svar til: DiseqC omskifter – hvad er nu det? #61698
    Kasper
    Deltager

    OK, så toneburst skal vælges. Det er den også sat på som standard.

     

    Tak for det.

    som svar til: DiseqC omskifter – hvad er nu det? #61697
    Kasper
    Deltager

    Jo men jeg tænker i Silvan og/eller Bauhaus – det må  da kunne lykkedes, da åbningstiderne ikke er helt nemme de andre steder.

    som svar til: TV2 HD på 1 vest #61586
    Kasper
    Deltager

    Ok, TAK.

    som svar til: Motorstyring og 2 recievere ? #60574
    Kasper
    Deltager

    Bosse:

     

    Nu står der “Nordsjælland” på din profil, og du nævner 28,2 – så går mit spørgsmål på, hvor stor en skål har du – evt hvilken ?

     

    Tak for svar!

    som svar til: Motorstyring og 2 recievere ? #60555
    Kasper
    Deltager

    ok – det var også bare en tanke 🙂

    Motoren skulle også bare skifte imellem 28.2 og 19,2 – tager det lang tid at skifte ?

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
Back to top button