kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 385 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Jording af parabolantenne #62449
    kram5610
    Deltager

    lytro sagde
    Tror også vi skal det i Danmark.

    Så vidt jeg husker – uha – i min læretid for mange dage(år) siden, skulle antenner jordes. I praksis blev det ikke gjort.

     

    Lynge smile

    Okay – så er det nok den tyske grundighed der slår igennem… Jeg bor i et nybygger område (hvor der ikke er kabel tv), hvor langt de fleste har fået deres parabol monteret af professionelle (typisk som en del af deres nye hus) – og de er alle forsynet med jording. 

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Maximum homestream #62321
    kram5610
    Deltager

    admin sagde
    Har du prøvet med Windows Firewall slået fra? Kan svagt huske at det heller ikke var plug and play for mig, da jeg anmeldte den.

    Det har jeg prøvet nu – det hjalp heller ikke. Jeg er dog stadig lidt usikker på hvilken IP adresse det er jeg skal indtaste i “home stream” programmet. 

    som svar til: Astra 28,2 og Astra 19,5 øst #62086
    kram5610
    Deltager

    Palleba2000 sagde
    Jeg tænkte nok i fik ondt i r…. af mit svar. Mærkeligt at der er så få som gider forsøge sig med det færøske og islandske sprog, det ligner trods alt meget jeres, norskt, danskt og svenskt.

    MVH

    Palleba

    Skal jeg så skrive på tysk fordi jeg bor i Flensborg? I et dansk forum bør der vel først og fremmest blive skrevet på dansk, alternativt på engelsk. Jeg må indrømme at jeg (udover et par enkelte ord) ikke fatter hvad der står på færøsk. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Modtager som kan modtage TV3 gratis #62038
    kram5610
    Deltager

    martin sagde

    Min bror har haft en af de bokse, men Viasat er stoppet med at levere TV 3 gratis. Han droppede den, da han kun kunne modtage DR og TV 2. Jeg vil gætte på, at den heller ikke vil vise TV 2 i dag. Jeg ved ikke, om det fortsat er muligt at se DR.

    Hej

    okay tak for info – det havde også undret mig hvis det stadig havde fungeret. 

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: 28° på Lolland #61790
    kram5610
    Deltager

    larsw sagde

     

    Hvis Morten har ret. vedr spot beamet så lyder det ikke godt

    Nej – så det håber jeg ikke jeg har. Men husk nu også på at man måtte opgive det polske spot beam, fordi det ikke fungerede tilfredsstillende. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: 28° på Lolland #61782
    kram5610
    Deltager

    admin sagde

    Ja håber jeg da også. SES havde en spot beam i Polen på et tidspunkt, der vist var godt afgrænset, mener ikke det var ka båndet, men kan huske forkert.

    Ja det er korrekt – en overgang blev en del polske kanaler udsendt FTA på et spot beam. Spot beamet var så afgrænset at man havde fuldt signal i Berlin med en 50 cm. skræm, i Hamburg skulle man op på ca. 100 cm og i Ruhrdistriktet over 140 cm…

     

    Så vidt jeg ved opgav man spot beamet igen fordi dele af Polen klagede over dårligt signal – men hvis SES har fået styr på problemerne fra dengang kan det faktisk godt se sort ud med modtagelse af engelsk TV i Danmark…

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: De nye regionale kanaler #61630
    kram5610
    Deltager

    Hånden på hjertet: Danmark er for lille til så mange regionale kanaler!

     

    Hvordan kan man tro at fx Bornholm med ca. 40.000 ind byggere kan have en Regional Kanal samt en kanal som sender Lokal TV 24 timer i døgnet!?

     

    Den mindste tyske regional kanal (indenfor ARD) er Hessischer Rundfunk (HR), som dækker Hessen med 6 millioner indbyggere.

    (Radio Bremen og Saarländischer Rundfunk er mindre men de samsender med andre kanaler) 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Hvornår HD på TV2HD? #61629
    kram5610
    Deltager

    parabolgutten returns sagde

    Hvor på tekst tv? Jeg kan ikke se det i programoversigterne og heller ikke i programomtalerne.

    Det stod under programomtalen. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Hvornår HD på TV2HD? #61625
    kram5610
    Deltager

    parabolgutten returns sagde

    Fladt.

    Kan vi så læse det på tekst-tv, epg'en eller på nettet?

    På tekst tv stod der i går, at Dronnings Live Interview blev sendt i HD – så mon ikke man også fremover kan se det via tekst tv?

     

    Med venlig hilsen

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Tv2 Regionerne Med TV2 HD #61577
    kram5610
    Deltager

    Bobben sagde

    PMT switching er en glimrende løsning med tanke på kvalitet og utnyttelse av båndbredde . Løsningen benyttes av Viasat & CD for regional switching av NRK og SVT  men kun for SD kanaler.  Det switches ikke regionalt for HD kanaler siden HD kanalene og SD kanalene ikke sendes i samme transponder. Det kommer nok heller ikke til å skje før en evt. utfasing av MPEG2 / DVB-S2.

    WDR Fernsehen udsender i øjeblikket 11 regionale kanaler på en transponder – er der ikke plads til 7 SD kanaler (de 8 regioner minus Lorry) samt 1 HD kanal (Lorry) ?

    Dessuten så sender alle TV2 regionene har forskjellige reklamer så det ville bli enormt mange switcher i løpet av et døgn. 

     

    Så vidt jeg ved udsendes der kun regionale reklamer i forbindelse med de regionale udsendelser (4 gange i døgnet???)

    Det er nok også stor forskjell fra NDR og TV2 siden NDR nok selv dekker kostnaden med satellitt distribusjon.

    Ja det er rigtigt – NDR (ARD) betaler sig distributionsomkostningerne. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl 

    som svar til: Tv2 Regionerne Med TV2 HD #61575
    kram5610
    Deltager

    Hej

     

    Hvorfor bruger man ikke PMT systemet som man gør i Tyskland. For NDR Fernsehen er følgende planlagt:

     

     

     

    Systemet betyder at når man laver en kanalsøgning finder man følgende kanaler:

    * NDR FS SH HD

    * NDR FS HH HD

    * NDR FS MV HD

    * NDR FS NDS HD

    Når der ikke sendes regionalt (kl. 20:00:00 til 17:59:59 og kl. 18:15:00 til 19:29:59) er det virkeligheden den samme kanal man ser. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: God kombineret DVB-S2/DVB-T receiver #61545
    kram5610
    Deltager

    Bygork sagde

    Hej

    Jeg har efter at have læst flere positive indlæg om den
    kombinerede DVB-S2/DVB-T Receiver (MPEG 4), Edision Argus Mini 2 in 1, endelige
    købt dens efterfølger Edision argus miniplus highspeed 2in1 HDTV Sat und
    DVB-T Combo,
    som skulle være endnu hurtigere end forgængeren, men ellers
    kunne det samme. Prisen var 130 €. Plus forsendelse. I alt ca.1050,- DKK.

    Mit indtryk efter et par dages brug er yderst positiv. Receiveren
    skulle være mulig at software patche som flere sikkert har hørt om det fra
    Dreambox. Om end jeg ikke har høstet erfaring med denne disciplin.

    Billedet på SAT-delen er væsentlig bedre end hvad jeg ellers
    har set på andre receivere. Hurtig kanalskift og væsentlig bedre input
    level og kvalitet fra Parabolen/LNB. På
    28,5 % grader øst er der ingen kanaler der falder ud, heller ikke HD kanalerne.
    Hvilket var problemet med mine tidligere receivere.

    Jeg har afprøvet DVB-T delen med mit Boxer kort og Boxer CA-modul.
    Undertekster fungerer upåklageligt på alle kanaler. Billedet er pænt og stabilt. PVR
    delen har jeg endnu ikke prøvet. Men bliver spændende og se om optagelserne
    umiddelbart kan afspilles på computeren eller f.eks. en WDTV-Live
    medieafspiller.

    Eneste anke er at menuerne ikke er så pæne og har lidt
    uskarpe bogstaver. Endvidere er menuerne ikke på dansk, men på bl.a. Engelsk,
    tysk eller svensk. Det kan være mit gamle CRT tv der er synderen. Men ellers
    har jeg set at flere af software patchene giver mulighed for ændring af
    skrifttyper, og udseende i menuerne og receiverens display.

    Jeg kan kun tilslutte mig Bygorks anmeldelse. Jeg har selv købt en miniplus highspeed 2in1 for ca. 3 uger siden – den fungerer rigtig godt. Den fungerer godt med både Astra1, Astra2, Thor (Canal Digital Family) og DVB-T – har også testet den med Boxer det fungerede også fint.

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl 

    som svar til: Problemer med div. tv bokse #61474
    kram5610
    Deltager

    antenne.dk sagde


    Man skal da ikke genstarte eller tage kort ud hver dag hvis boksene virker

     

    Jeg forstår godt hvad Lars B. mener. Da jeg boede hjemme havde vi 6 kanaler via antenne (2 danske og 4 tyske) dertil havde vi en analog parabol modtager til Astra – vores fjernsyn og parabolmodtager virkede altid, det kunne køre i døgndrift. 

    Jeg har haft mange forskellige digitale bokse (DVB-T og DVB-S), fælles for dem alle sammen er at de af og til skal genstartes – nogle tiere end andre. Jeg tror ikke at nogle herinde har haft en digitalt modtager som ikke på et eller andet tidspunkt har låst sig. Jeg synes dog at der er langt flere fordele ved digitalt tv end analog. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: hvordan tager jeg også FM #61370
    kram5610
    Deltager

    kram5610 sagde

    mikkidk sagde

    Hej Morten

    Jeg bor Kbh NV v. Utterslev torv.

    Jeg vil selvfølgelig gerne modtage så mange stationer som det nu kan lade sig gøre med en god antenne. Men jeg vil undgå at have antenner/ledninger klistret op ad væggene.

    Men så skal jeg altså ud og købe en separat antenne eller lave en i stil med din?

    Jeg havde kabel og antennestik liggende så jeg forsøgte først med den “gratis” hjemmelavede løsning – med held. Hvis du ikke ligefrem bor i en kælder burde du kunne modtage en del kanaler,med min løsning.

    Jeg ville starte med at lave en selv, da de små antenner man kan købe ofte ikke er bedre. I min verden er en rigtig antenne en god gammeldags en som den her:

    http://www.google.dk/imgres?q=…..#038;ty=68

     

    Men den kan man jo ikke gemme i stuen 🙂

     

    Mvh.

    Morten Hesseldahl

    som svar til: hvordan tager jeg også FM #61369
    kram5610
    Deltager

    mikkidk sagde

    Hej Morten

    Jeg bor Kbh NV v. Utterslev torv.

    Jeg vil selvfølgelig gerne modtage så mange stationer som det nu kan lade sig gøre med en god antenne. Men jeg vil undgå at have antenner/ledninger klistret op ad væggene.

    Men så skal jeg altså ud og købe en separat antenne eller lave en i stil med din?

     

    Jeg havde kabel og antennestik liggende så jeg forsøgte først med den “gratis” hjemmelavede løsning – med held. Hvis du ikke ligefrem bor i en kælder burde du kunne modtage en del kanaler. Jeg ville starte med at lave en selv, da de små antenner man kan købe ofte ikke er bedre. I min verden er en rigtig antenne en god gammeldags antenne s om den her:

     http://www.google.dk/imgres?q=triax+3+element+fm+aerial&um=1&hl=da&sa=N&biw=1280&bih=699&tbm=isch&tbnid=7pWwNUgU-NnvbM:&imgrefurl=http://satellites.freedomcore.com/index.php/retail/triax-3-element-fm-aerial.html&docid=K4dW4el1LBK5AM&itg=1&imgurl=http://satellites.freedomcore.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/m/fm3tr_9.jpg&w=300&h=300&ei=IoK5TrS9JY7Cswa9hZHfBg&zoom=1&iact=rc&dur=642&sig=111931961903411123278&page=1&tbnh=158&tbnw=158&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=65&ty=68

     

    Men den kan man jo ikke gemme i stuen 🙂

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 385 i alt)
Back to top button