kram5610
Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
kram5610Deltager
kram5610 sagde
Så kom der svar fra DR:
DAB2 kanalerne, som f. eks DR Nyheder, har skiftet frekvens til 8B. Derfor kan det anbefales at nulstille din DAB radio. (autotune er ikke nok)…
Pinling fejl hehe

Jeg har nu foretaget en fuld nulstilling af min DAB modtager som er tilsluttet min DAB-antenne på loftet. Kanalerne bliver fint fundet på frekvens 8B – men signalstyrken er den samme…. 1-2 streger ud af 6, dog er signalet er stadig stabilt. På min anden DAB radio med antenne, stadig intet spor af DR DAB 2

Jeg har nu sprugt DR om de sender med fuld styrke, og om der går lige meget power ud i alle retninger på DR DAB 2.
Mange hilsner
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagerkram5610 sagde
Jeg har sendt en mail til DR om dette – er spændt på hvad de svarer.
Jeg vender tilbage.
Så kom der svar fra DR:
DAB2 kanalerne, som f. eks DR Nyheder, har skiftet frekvens til 8B. Derfor kan det anbefales at nulstille din DAB radio. (autotune er ikke nok)…
Pinling fejl hehe

Mange hilsner
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagerkram5610 sagde
Er nettet ikke 100% oppe at køre?
Jeg har sendt en mail til DR om dette – er spændt på hvad de svarer!
Jeg vender tilbage.
Mange hilsner
Morten Hesseldahl
kram5610DeltagerTurbo sagde
DR skulle skrue op for DAB MUX 2. Jeg synes i stedet, at de har skruet NED?Hej
Jeg oplever det samme i Flensburg. På min Grundig Music 51 (står på 1. sal i et nordvendt vindue) har jeg 3 ud 5 streger i signal på DR DAB 1 – men intet signal på DR DAB 2 (har prøvet at justere antennen frem og tilbage – uden resultat).
På loftet har jeg en Triax 3 elementers DAB antenne rettet mod Rangstrup. På min Albert DAB modtager i stuen har jeg 6 ud 6 steger i signal på DR DAB 1 – på DR DAB 2 svinger den mellem 1 og 2 streger (dog uden udfald). Det skal siges at selvom antennen er rettet mod Rangstrup modtager jeg begge MUX’er fra Kiel med 6 ud 6 streger i signal.
Er nettet ikke 100% oppe at køre?
Mange hilsner
Morten Hesseldahl
kram5610DeltagerPalleba2000 sagde
På ALLE andre transpondere var signalstyrke og kvalitet i top, men på lige denne var de i bund. Hvad kan der være galt her?
Hej
Jeg har ogsaa haft problemer med detop den transporter paa en af mine cdc-7000. Kan du söge kanalen ind? Hvis ja pröv at stille dig paa kanalen, tryk paa den röde knap for neden (TV/Radio) og vent ca 2 sek. tryk paa knappen igen – saa brude ZDF virke (hvis du altsaa har den listen) ???
Paa min modtager var det saadan, at signalet kom og gik 2-3 gange naar man stillede sig paa kanalen, efter ca 10 sekunder virkede kanalen normalt.
Samme modtager laaste sig forövrigt fast, hvis jeg forsögte at höre radio fra ARD’s radiotransponder.
Mange hilsner
Morten Hesseldahl
kram5610DeltagerTommy Raun sagde
Jf. politikken kommer der en ny TV2 kanal i 2013 og meget sandsynligt bliver kanalen TV2 Finans, bl.a. fordi den vil kunne levere nyheder til TV2s øvrige kanaler. Den endelige beslutning kommer i starten af 2013.Kilde: http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1726059/ny-tv-2-kanal-er-paa-trapperne/
Med al respekt så er Danmark for lille til sådan en kanal. Bloomberg Television har stort set stoppet alle regionale udgaver af deres kanal (Tyskland, Frankrig, Italien m.fl.)
Mange hilsner
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagermartin sagde
H.265 er på vej og forventes, at være klar i endelig udgave til januar. Den nye standard, som er efterfølgeren til H.264, kan presse dobbelt så meget video ind på samme båndbredde. Det gør teknologien velegnet til DTT, hvor pladsen er knap. DR ville i teorien kunne sende alle deres kanaler i HD, hvis de sendte i H.265 i dag.Suk suk suk – endnu et nyt format at forholde sig til! Det er fint med teknologisk udvikling – men det er total useriøst at skifte sendeformat konstant.
Den alm. forbruger ønsker at se TV – ikke at skifte bokse konstant – mange har i dag en fladskærm med indbygget DVB-T tuner – tror næppe at den alm. forbruger ønsker en ekstern boks. Husk også på, at de fleste af dem som ser via DVB-T netop ikke ønsker en masse kanaler – eller en masse kanaler i HD for den sags skyld (så havde de vel kabel- eller parabol tv).
Mange hilsner
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagerlytro sagde
Tror også vi skal det i Danmark.Så vidt jeg husker – uha – i min læretid for mange dage(år) siden, skulle antenner jordes. I praksis blev det ikke gjort.
Lynge

Okay – så er det nok den tyske grundighed der slår igennem… Jeg bor i et nybygger område (hvor der ikke er kabel tv), hvor langt de fleste har fået deres parabol monteret af professionelle (typisk som en del af deres nye hus) – og de er alle forsynet med jording.
Mange hilsner
Morten Hesseldahl
kram5610Deltageradmin sagde
Har du prøvet med Windows Firewall slået fra? Kan svagt huske at det heller ikke var plug and play for mig, da jeg anmeldte den.Det har jeg prøvet nu – det hjalp heller ikke. Jeg er dog stadig lidt usikker på hvilken IP adresse det er jeg skal indtaste i “home stream” programmet.
kram5610DeltagerPalleba2000 sagde
Jeg tænkte nok i fik ondt i r…. af mit svar. Mærkeligt at der er så få som gider forsøge sig med det færøske og islandske sprog, det ligner trods alt meget jeres, norskt, danskt og svenskt.MVH
Palleba
Skal jeg så skrive på tysk fordi jeg bor i Flensborg? I et dansk forum bør der vel først og fremmest blive skrevet på dansk, alternativt på engelsk. Jeg må indrømme at jeg (udover et par enkelte ord) ikke fatter hvad der står på færøsk.
Mvh.
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagermartin sagde
Min bror har haft en af de bokse, men Viasat er stoppet med at levere TV 3 gratis. Han droppede den, da han kun kunne modtage DR og TV 2. Jeg vil gætte på, at den heller ikke vil vise TV 2 i dag. Jeg ved ikke, om det fortsat er muligt at se DR.
Hej
okay tak for info – det havde også undret mig hvis det stadig havde fungeret.
Mange hilsner
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagerlarsw sagde
Hvis Morten har ret. vedr spot beamet så lyder det ikke godt
Nej – så det håber jeg ikke jeg har. Men husk nu også på at man måtte opgive det polske spot beam, fordi det ikke fungerede tilfredsstillende.
Mvh.
Morten Hesseldahl
kram5610Deltageradmin sagde
Ja håber jeg da også. SES havde en spot beam i Polen på et tidspunkt, der vist var godt afgrænset, mener ikke det var ka båndet, men kan huske forkert.
Ja det er korrekt – en overgang blev en del polske kanaler udsendt FTA på et spot beam. Spot beamet var så afgrænset at man havde fuldt signal i Berlin med en 50 cm. skræm, i Hamburg skulle man op på ca. 100 cm og i Ruhrdistriktet over 140 cm…
Så vidt jeg ved opgav man spot beamet igen fordi dele af Polen klagede over dårligt signal – men hvis SES har fået styr på problemerne fra dengang kan det faktisk godt se sort ud med modtagelse af engelsk TV i Danmark…
Mvh.
Morten Hesseldahl
kram5610DeltagerHånden på hjertet: Danmark er for lille til så mange regionale kanaler!
Hvordan kan man tro at fx Bornholm med ca. 40.000 ind byggere kan have en Regional Kanal samt en kanal som sender Lokal TV 24 timer i døgnet!?
Den mindste tyske regional kanal (indenfor ARD) er Hessischer Rundfunk (HR), som dækker Hessen med 6 millioner indbyggere.
(Radio Bremen og Saarländischer Rundfunk er mindre men de samsender med andre kanaler)
Mvh.
Morten Hesseldahl
kram5610Deltagerparabolgutten returns sagde
Hvor på tekst tv? Jeg kan ikke se det i programoversigterne og heller ikke i programomtalerne.
Det stod under programomtalen.
Mvh.
Morten Hesseldahl
-
ForfatterIndlæg