ZDF Vision (SDTV) og CDC-7000 modtager, problemer

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56417
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Var hos nogle familjemedlemmer for at få ZDF kanalerne ind på deres CDC-7000 tuner (Canal Digital box).

    De har to paraboler, en står til 1 grad vest og den anden står på Astra 19,2 grader øst.

    Alle kanalerne virker fint, på nær denne ene transponder på Astra, nemlig ZDF Vision (frekv. 11.954 H, 27,5 og 3/4) Og det var netop denne frekvens de var interiseret i at få ind pga fodbold på ZDF.

    På ALLE andre transpondere var signalstyrke og kvalitet i top, men på lige denne var de i bund. Hvad kan der være galt her?

    Jeg prøvede at tage strømmen fra modtageren et øjeblik, men dette hjalp ikke, jeg prøvede ikki at resette/nulstille modtageren.

    MVH
    Palleba

    #62559
    C. Johansen
    Deltager

    Der sendes helt normalt fra den transponder, du nævner.

    Umiddelbart vil jeg gætte på, at der er problemer med Diseqc-switchen. Kan der modtages andre kanaler, der sendes med horisontal polarisation? Kan fx “Das Erste” på frekvens 11836 H modtages? 

    #62561
    kram5610
    Deltager

    Palleba2000 sagde

    På ALLE andre transpondere var signalstyrke og kvalitet i top, men på lige denne var de i bund. Hvad kan der være galt her?

    Hej

     

    Jeg har ogsaa haft problemer med detop den transporter paa en af mine cdc-7000. Kan du söge kanalen ind? Hvis ja pröv at stille dig paa kanalen, tryk paa den röde knap for neden (TV/Radio) og vent ca 2 sek. tryk paa knappen igen – saa brude ZDF virke (hvis du altsaa har den listen) ???

    Paa min modtager var det saadan, at signalet kom og gik 2-3 gange naar man stillede sig paa kanalen, efter ca 10 sekunder virkede kanalen normalt.

     

    Samme modtager laaste sig forövrigt fast, hvis jeg forsögte at höre radio fra ARD’s radiotransponder.

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

Login Registrer
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button