kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 196 til 210 (af 385 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: nabolandstv #63192
    kram5610
    Deltager

    supper sagde
     

    en spændende tid med en charme der ikke helt findes mere

     

     

    Hej

    Ja det var en spændende tid. Jeg er opvokset i Assens på Sydvestfyn. Her kan man nemt modtage tysk radio og TV. Vi havde (som de fleste andre) et antenneanlæg bestående af følgende antenner:

     

    5 elementers kanal 4 antenne rettet mod Flensborg til modtagelse af ARD (Das Erste)

    5 elementers FM antenne rettet mod Flensborg – gav en masse FM kanaler ca. 20 stk det var meget i 90’erne

    6 elementers kanal 7 rettet mod Rangstrup til modtagelse af DR 1

    I mange år havde vi en klassisk gitterantenne rettet mod Flensborg til modtagelse af ZDF, N3 og TV2 Syd. På denne antenne modtog vi også RTL (i rimelig kvalitet) og Sat 1 (meget svingende kvalitet) fra Niebüll. I midten af 90’erne blæste denne antenne ned. Jeg fik overtalt mine forældre til en Triax Unix 100 elements antenne. Dette gav en bedre modtagelse af RTL (næsten sne frit) og Sat 1 kom nu ind med farver (stadig med en del sne). 

     

    På de “gode dage” kunne vi også modtage ProSieben og VOX fra Flensborg senderen (3-4 dage om måneden) – I mange år var det fast rutine for mig lige at scanne radioen og tv’et igennem når jeg kom hjem fra skole… Ak ja det var den gang… i dag er ikke så sjovt mere…

     

    Mange hilser

     

    Morten Hesseldahl

     

    som svar til: Ukodet Tv2, Tv3, Kanal5? #63058
    kram5610
    Deltager

    admin sagde
    TV3 starter først fra 2. januar. Går ud fra de andre afkodes fra samme dato. 

    Hej

     

    jeg har signal og billede på TV2, TV3 og Kanal 5 her i Flensborg fra Aabenraa Senderen. (jeg er IKKE Boxer kunde)

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: astra 2f kan ikke være rigtigt? #62939
    kram5610
    Deltager

    supper sagde
    jeg ser fra admins indlæg idag at der skulle være modtagelse længere mod øst?

    men dette strider mod al logik ,centrum for footprint er uk og derfor vil signaler svækkes jo længere man kommer mod øst

    Jeg mener derfor at de få rapporter med dårligt signal hos os i nordjylland kan skyldes dårligt justeret modtagegrej?

     

    Det kan man ikke konkludere på den måde. Astra 2D kunne modtages med ca 1 meter parabol i Stockholm området. Mange spotbeams har denne særhed. 

     

    Med venlig hilsen

     

    Morten Hesseldahl 

    som svar til: kabel tv over internettet #62933
    kram5610
    Deltager

    jetdirect sagde

    ok det var ikke lige den vej men så man kunne se det på et andet tv

    men det bliver nok for dyrt så ideen må i glemme bogen

    Hej

    nu er artiklen fra PC World worst case scenario.

    Jeg har selv en slingbox og er yderst tilfreds. Jeg købte slingboxen for 109 Euro på nettet. Jeg ser TV via parabol og har parabolsignal samt lan stik i mit bryggers – hvor jeg så har placeret slingboxen. Jeg havde en gammel box fra Canal Digital på lager (CDC-7000) den bruger jeg til slingboxen. Installationen gik utrolig nemt – softwaren kendte boksen og fjernbetjeningen fra starten af…. I starten så jeg via min PC (her er softwaren gratis)… Jeg har dog valgt at købe apen til min Ipad (17 euro) – da jeg altid har min Ipad med på farten….

    Når jeg ser TV via Ipad’en ser det således ud:

    1.jpg

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: DR DAB MUX 2 meget svag #62886
    kram5610
    Deltager

    Hej igen

     

    Jeg har lige tjekket Triax hjemmeside og har lige opdaget at den DAB antenne jeg benytter kun dækker kanal 9 – 13 (http://www.triax.dk/da/FindProduct/ProductDetails.aspx?product=a51266d5-2661-489f-85bd-e2417f3d8394)  🙁

     

    Jeg har fået antennen brugt og var ikke klar over dette…. Mon ikke forklaringen ligger her…? Selvom det så undrer mig at 5C fra Kiel går så godt igennem (antennen er stadig rettet mod Rangstrup) og at modtagelsen af DR Mux 2 stadig ikke er mulig på min DAB Radio med stavantenne

     

    Er der nogen som kender en god DAB antenne som dækker kanal 5 – 13 ?

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: DR DAB MUX 2 meget svag #62874
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

    Turbo sagde
    Jeg vil tro, at det er Frejlev-senderen i Nordjylland, jeg får mit DAB-signal fra – eller i hvertfald PRØVER på det!

    Underligt er det også, at når jeg kører en fuld scanning, så er den begyndt med at vil starte med at finde lidt af MUX2 – så skifter den til at finde hele MUX1 – for til slut at finde resten af MUX2!confused

    Tidligere startede den med MUX1 og afsluttede søgningen med MUX2.

    Da kanal 13B var en midlertidig løsning og ikke kan anvendes med stor sendestyrke i det sydlige Jylland skifter man/har lige skiftet til kanal 8B i Syd- og Vestjylland, medens kanal 13B fortsat anvendes i Østjylland.   I Års kan din DAB radio finde et  svagt 8B signal måske fra Holstebro/Herning og dernæst MUX1 og endeligt det i Års rigtige 13B signal – der kommer fra Frejlev og Tinghøj (NØ for Hobro) og måske lidt fra Skive, løgstør eller lidt fra Hadsten.
    Du skal nok forhindre at din modtager ‘tror’ den skal bruge kanal 8B.
    I Sønderjylland anvendes nu kanal 8B og det kraftigere end før.  8B dæmpes mod Tyskland – især mod SØ, men mux2 skulle vre kraftigere end 13B i retning Tyskland.
    ?

    Det kan jeg ikke bekræfte. Her i Flensburg havde vi svagt men stabilt signal på en alm DAB radio med stav antenne… Nu modtager vi intet- det samme er stadig gældende for min lofts antenne… Jeg har stadig kun 2 ud af 6 streger i modtagelse med den (DR Mux 1 har 6 ud af 6 streger)…

    Mange hilsner

    Morten

    som svar til: DR DAB MUX 2 meget svag #62860
    kram5610
    Deltager

    kram5610 sagde

    kram5610 sagde 

    Jeg har nu sprugt DR om de sender med fuld styrke, og om der går lige meget power ud i alle retninger på DR DAB 2. 

     

    Så kom der svar fra DR:

    De oplyser at effekterne fra Rangstrup på MUX1 og MUX2 er den samme. Ifølge overvågningen er alt ok. De oplyser også at der kan være tale om en netværksfejl, men det er usikkert, da der kun er kommet din henvendelse vedrørende dækningen. Hvis der kommer flere klager på over Rangstrup, vil de sende en tekniker ned til sendemasten.

    Hej igen

    Jeg har også spurgt ang DR Mux 2 på et tysk forum og der har flere oplyst mig om at K13 bruges af militæret i Tyskland… Derfor sendes der med reduceret styrke mod Tyskland (wikipedia bekræfter dette også). Bare utroligt DR / Teracom ikke ved dette?

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: DR DAB MUX 2 meget svag #62856
    kram5610
    Deltager

    kram5610 sagde 

    Jeg har nu sprugt DR om de sender med fuld styrke, og om der går lige meget power ud i alle retninger på DR DAB 2. 

     

    Så kom der svar fra DR:

     

    Jeg har kontaktet Teracom, der driver DAB sendenettet.

     

    De oplyser at effekterne fra Rangstrup på MUX1 og MUX2 er den samme. Ifølge overvågningen er alt ok. De oplyser også at der kan være tale om en netværksfejl, men det er usikkert, da der kun er kommet din henvendelse vedrørende dækningen. Hvis der kommer flere klager på over Rangstrup, vil de sende en tekniker ned til sendemasten.

     


    Er der nogle andre som oplever problemer med at Rangstrup senderen?

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: DR DAB MUX 2 meget svag #62854
    kram5610
    Deltager

    kram5610 sagde 

    Så kom der svar fra DR: 

    DAB2 kanalerne, som f. eks DR Nyheder, har skiftet frekvens til 8B. Derfor kan det anbefales at nulstille din DAB radio. (autotune er ikke nok)…

    Pinling fejl hehe crazy

    Jeg har nu foretaget en fuld nulstilling af min DAB modtager som er tilsluttet min DAB-antenne på loftet. Kanalerne bliver fint fundet på frekvens 8B – men signalstyrken er den samme…. 1-2 streger ud af 6, dog er signalet er stadig stabilt. På min anden DAB radio med antenne, stadig intet spor af DR DAB 2 :-(

     

    Jeg har nu sprugt DR om de sender med fuld styrke, og om der går lige meget power ud i alle retninger på DR DAB 2. 

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: DR DAB MUX 2 meget svag #62849
    kram5610
    Deltager

    kram5610 sagde

     

    Jeg har sendt en mail til DR om dette – er spændt på hvad de svarer.

    Jeg vender tilbage. 

     

    Så kom der svar fra DR: 

     

    DAB2 kanalerne, som f. eks DR Nyheder, har skiftet frekvens til 8B. Derfor kan det anbefales at nulstille din DAB radio. (autotune er ikke nok)…

     

    Pinling fejl hehe crazy

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

     

     
    som svar til: DR DAB MUX 2 meget svag #62846
    kram5610
    Deltager

    kram5610 sagde

    Er nettet ikke 100% oppe at køre? 

    Jeg har sendt en mail til DR om dette – er spændt på hvad de svarer!

     

    Jeg vender tilbage. 

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: DR DAB MUX 2 meget svag #62843
    kram5610
    Deltager

    Turbo sagde
    DR skulle skrue op for DAB MUX 2. Jeg synes i stedet, at de har skruet NED?

    Hej

     

    Jeg oplever det samme i Flensburg. På min Grundig Music 51 (står på 1. sal i et nordvendt vindue) har jeg 3 ud 5 streger i signal på DR DAB 1 – men intet signal på DR DAB 2 (har prøvet at justere antennen frem og tilbage – uden resultat). 

     

    På loftet har jeg en Triax 3 elementers DAB antenne rettet mod Rangstrup. På min Albert DAB modtager i stuen har jeg 6 ud 6 steger i signal på DR DAB 1 – på DR DAB 2 svinger den mellem 1 og 2 streger (dog uden udfald). Det skal siges at selvom antennen er rettet mod Rangstrup modtager jeg begge MUX’er fra Kiel med 6 ud 6 streger i signal.

     

    Er nettet ikke 100% oppe at køre? 

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: ZDF Vision (SDTV) og CDC-7000 modtager, problemer #62561
    kram5610
    Deltager

    Palleba2000 sagde

    På ALLE andre transpondere var signalstyrke og kvalitet i top, men på lige denne var de i bund. Hvad kan der være galt her?

    Hej

     

    Jeg har ogsaa haft problemer med detop den transporter paa en af mine cdc-7000. Kan du söge kanalen ind? Hvis ja pröv at stille dig paa kanalen, tryk paa den röde knap for neden (TV/Radio) og vent ca 2 sek. tryk paa knappen igen – saa brude ZDF virke (hvis du altsaa har den listen) ???

    Paa min modtager var det saadan, at signalet kom og gik 2-3 gange naar man stillede sig paa kanalen, efter ca 10 sekunder virkede kanalen normalt.

     

    Samme modtager laaste sig forövrigt fast, hvis jeg forsögte at höre radio fra ARD’s radiotransponder.

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Ny kanal i 2013: TV2 Finans #62535
    kram5610
    Deltager

    Tommy Raun sagde
    Jf. politikken kommer der en ny TV2 kanal i 2013 og meget sandsynligt bliver kanalen TV2 Finans, bl.a. fordi den vil kunne levere nyheder til TV2s øvrige kanaler. Den endelige beslutning kommer i starten af 2013.

     

    Kilde: http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1726059/ny-tv-2-kanal-er-paa-trapperne/

    Med al respekt så er Danmark for lille til sådan en kanal. Bloomberg Television har stort set stoppet alle regionale udgaver af deres kanal (Tyskland, Frankrig, Italien m.fl.) 

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Nyt videoformat på vej #62502
    kram5610
    Deltager

    martin sagde
    H.265 er på vej og forventes, at være klar i endelig udgave til januar. Den nye standard, som er efterfølgeren til H.264, kan presse dobbelt så meget video ind på samme båndbredde. Det gør teknologien velegnet til DTT, hvor pladsen er knap. DR ville i teorien kunne sende alle deres kanaler i HD, hvis de sendte i H.265 i dag.

     

    Suk suk suk – endnu et nyt format at forholde sig til! Det er fint med teknologisk udvikling – men det er total useriøst at skifte sendeformat konstant.

    Den alm. forbruger ønsker at se TV – ikke at skifte bokse konstant – mange har i dag en fladskærm med indbygget DVB-T tuner – tror næppe at den alm. forbruger ønsker en ekstern boks. Husk også på, at de fleste af dem som ser via DVB-T netop ikke ønsker en masse kanaler – eller en masse kanaler i HD for den sags skyld (så havde de vel kabel- eller parabol tv). 

     

    Mange hilsner

     

    Morten Hesseldahl

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 196 til 210 (af 385 i alt)
Back to top button