Re:Triax 100 elements og fordeling af signal

Bygork
Deltager

Hej igen

Jeg har nu opsat og indstillet den nyindkøbt 100 element triax på  loftet, i første omgang uden fordeler. Problemet er dog at Mux 3 Hadsten kun får max 39-40% signalstyrke og 82% signalkvalitet. Jeg anvender et sat2 kabel på 30 m. De andre muxere kommer fint ind, dog er signalstyrken kun på omkring 75-85 %, men kvaliteten 95-100%. Er der nogle der kan give et bud på hvorfor Mux3 falder ud, og hvad jeg evt. kan gøre for at afhjælpe dette?

Er der planer om at mux3 med tiden flyttes fra Hadsten senderen?

Mit tag består af et gammeldags bliktag, som er visse steder på indersiden er påmonteret en gammel træstruktur fra et tidligere tag. Endvidere er der stor træer udenfor loftet i retning mod hadsten senderen. Vil jeg evt. få noget ud af at flytt antennen ud i dete fri, eller er dette kun teoretisk?

På forhånd tak

vh

Bygork

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard