Svar til: NHK 8k.

tlk
Deltager

Ja det lyder meget dyrt for en tv boks i japan. Det kan jeg godt forstå alm japaner ikke har råd til.Men I 2020 vil næsten alle tv i asien på markedet være med 8k modtager indbygget. OL vil blive produceret i 8k og derudover vil der rigtig nok ikke være meget indhold med 8k. BBC og NHK har i mange samarbejdet om hlg( hdr) til tv. Det har jeg meget tillid til.

I Tyskland er der flere private sender som RTL , PROSIEBEN, SAT1 etc som har eller vil sende tv i 4k. I England, italien har deres public service tv sendt tv i 4k.

Jeg mener Public service er meget vigtig og DR skal ikke fokusere på seertal,men man skal kunne modtage DR uanset hvor man er i Danmark med en billig antenne i den ene hånd og tv/radio  modtager i den anden. Men DR skal hele tiden  prøve at udvikle og udsende deres programmer i den bedste kvalitet. Vil foreslå en DRextra kanal på tv front hvor man kunne sende udvalgte programmer i 4k. Det kommer desværre ikke til at ske. 4k har lange udsigter i Danmark for alle.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard