Svar til: Ekstern læser til CA-modul?

Anders Mørk
Deltager

Jeg har en gammel VU+ Duo2 som har to slots, men det har aldrig fungeret godt med Tivusat (italiensk) og BisTV (fransk) og LG tv’et synes jeg har et bedre brugerinterface. Jeg gættede egentligt på at man måske ville kunne koble en ekstern læser til PCMCIA kort til via USB og så måske kunne få det til at virke:

Amazon har sådan en her: https://www.amazon.de/Fdit-PCMCIA-Kartenleser-2-0-Schnittstelle-PC-Kartenspeicherkartenleser-Unterstützung-default/dp/B094NHGVJK

Det hele kommer nok an på softwaren i tv’et og om det kan håndtere 2 samtidige CA-moduler, og så er det man bliver lidt nysgerrig efter hvad sådan et CA-modul kan og hvordan det funker? Indeholder CA-modulet dekrypteringsalgoritmen og er det tilhørende kort bare en lagerenhed med nøglen til dekrypteringen af udbyderens krypterede kanaler?

Vh. Anders

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard