Svar til: Samle signal fra parabol, antenne og fiberboks til et udtag

st1
Deltager

I dag skal man jo bruge godt dobbeltskærmet kabel og tætte konnektorer.

Ja, helt almindeligt dobbeltskærmet. Du kan også få tre- og fire-lags-skærmet kabel, men det er som regel ikke nødvendigt til almindelæig indendørs installationer i villa / rækkehus. Det bedste er det med solid kobber-kerne, snarere end forkobret stål. Men det er mere hvis du har svagt signal osv.

Hvis jeg trækker et kabel direkte fra fiberboksens CATV udgang til antenneudtaget i stuen, hvor bør jeg så jorde skærmen? Jeg formoder, at skærmen skal jordes et sted, nu hvor jeg adskiller den helt fra den gamle antenne/parabol-installation.

Det vil sandsynligvis ikke være nødvendigt at jorde skærmen eksplicit. Den bliver jordet til stel i apparterne. Hvis du absolute vil have jordet installationen, så er et godt sted at gøre det der, hvor signalet kommer ind i huset og distribueres rundt (forstærker / switch / fiberkonverter). Du bør dog tale med en elektriker for at sikre dig at det bliver gjort ordentligt.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard