svbg1979

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 34 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: HBO Max på Google- og Android TV lukker ned. #1623595
    svbg1979
    Deltager

    Hej Niels.

    Okay. Det var mærkeligt. Jeg ved ikke lige hvad der går galt. Det er så også lige meget nu, da jeg har opsagt abonnementet, da vi i forvejen ikke bruger tjenesten særligt meget.

    som svar til: Kan ikke finde TVE på Astra 19,2 E #84504
    svbg1979
    Deltager

    Det var dejligt, at høre!

    som svar til: Kan ikke finde TVE på Astra 19,2 E #84493
    svbg1979
    Deltager

    Jeg modtager fint alle kanalerne på den omtalte transponder. Jeg modtager på frekvensen 11.625 GHz. Så hvorfor du ikke kan modtage alle kanalerne, det er mig en gåde. Alle kanaler burde sende med samme sendestyrke, når de jo ligger på samme transponder.

     

    Men et forsøg kunne jo være, at rykke en lille lille bitte smule på parabolen, først til højre, og så foretage en ny søgning, for at se om det skulle hjælpe. Hjælper det ikke så rykkes lidt mere til venstre.

    som svar til: Fejl på DR’s Tekst-TV #66832
    svbg1979
    Deltager

    Jeg har i dag tjekket på DVB-T, satellit (Viasat) samt på kabel-tv (Stofa), og der er ingen firkant. Jeg har så heller aldrig set det før på DR’s tekst-tv, så hvorfor du oplever dette er mig en gåde.

    Er det kun på DR’s tekst-tv og ikke på f.eks. TV 2’s?

    som svar til: Manglende modtagelse af BBC 1-2-3-4 #66753
    svbg1979
    Deltager

    Ikke hvis man bor på Østsjælland (incl. København).

    Jeg tager hele dynen på en 120cm (men kun SD på 28.5E, HD kræver justering til 28.2E, hvor man så mister mange SD kanaler.)

     

    28,5 gr. øst findes ikke længere, kun 28,2 gr. øst. Så det forstår jeg ikke hvad du tænker på… Det er nok mere afstandsforskellen mellem Astra 2E og 2G. På Astra 2E sendes BBC, ITV Channel 4 og Channel 5 i deres SD-udgaver, hvorimod deres HD-udgaver sendes på Astra 2G.

    som svar til: 19.2Ø: SR test signaler i HD fra 17 Februar #66645
    svbg1979
    Deltager

    Per M sagde
    Ullig de andre Tyske puplic service kanaler på 19.2Ø der sender i HD, har SR (Saarländischen Rundfunk) altid kun sendt i SD.

    Men nu sker der noget. Fra 17 Februar begynder de at sende test signaler i HD, hvilket bla. også vil bestå af deres alm. program flade. Kanalen vil kunne findes her:

    11053 MHz horizontal

    Symbolrate 22000

    Fejlkorrektur FEC 2/3

    Det er den samme frekvens der også gælder for Tageschau24 HD, EinsPlus HD og Einsfestival HD.

    Kilde: http://www.digitalfernsehen.de/SR-beginnt-mit-Testbetrieb-fuer-HDTV.136778.0.html

    Så er det kun BR Alpha der mangler i HD. Det er lidt mærkeligt, at en stor Public Service Broadcaster som ARD ikke forlængst har udsendt SR i HD, men at man nu ikke også tager skridtet fuldt ud, og får BR Alpha i HD forstår jeg simpelthen ikke.

    som svar til: Chromecast og netflix lagger #66472
    svbg1979
    Deltager

    Problemet er velkendt på Chromecast, og jeg har selv tidligere taget det op. Chromecast kan kun kører 60 Hz, og da vi her i Europa kører 50 Hz lagger billedet tydeligt når der er panoreringer i billedet.

     

    Og ja, det er sgu skide irriterende, men jeg kan forestille mig, at Chromecast hardwaremæssigt kun kan kører 60 Hz, da det jo i USA ikke er noget problem, da de kører 60 Hz derovre.

     

    Hvis du streamer fra f.eks. noget materiale der er i 60 Hz er der ingen problemer.

    som svar til: Engelske TV kanaler #66389
    svbg1979
    Deltager

    Per M sagde
    Hvis du installerer Firefox og så søger du efter Media Hint 0.1.9 til Firefox på Google, så kan du få adgang til BBC’s iPlayer via deres hjemmeside. Her kan du se live streams i SD og browse deres katalog igennem efter tidligere udsendelser, hvor en del af det kan ses i HD.

    Grunden til jeg direkte nævner Media Hint 0.1.9, er fordi det er den sidste version af den der var gratis. Efter den kom der kun abo versioner, der ikke engang giver adgang til mere eller er bedre end den nævnte gratis version.

    Det er meget nemmere at benytte denne adresse i Firefox-browseren: http://www.mediahint.com/default.pac

     

    Den indsætter du i Funktioner > Indstillinger > Netværk > Forbindelsesindstillinger > Automatisk proxy-URL

    Jeg benytter den selv og det fungere fint!

    Der er også adgang til andre tjenester som f.eks. Pandora og den amerikanske udgave af Netflix.

    som svar til: Engelske TV kanaler #66384
    svbg1979
    Deltager

    Som Bo selv skriver, så er Zattoo et godt valg.

    Jeg benytter selv en Raspberry Pi 2, hvor jeg har installeret Add-onns som Teleboy TV og Zattoo Box. Så benytter jeg UnoTelly som DNS-tjeneste og på den måde kan jeg benytte Teleboy og Zattoo Schweitz på Raspberry Pi 2’eren. Men selvfølgelig også på computer og Telefon.

    FilmOn virker faktisk godt på Raspberry Pi 2’eren, og til deres tjeneste skal du ikke benytte nogen DNS-tjeneste.

    Har du en Chromecast kan du også benytte FilmOn via deres Android-app som også virker fint på Chromecast.

    Du kan også benytte Teleboy med Chromecast. Der skal din telefon blot være koblet op med UnoTellys DNS-tjeneste og så kan du i Chrome-browseren på telefonen gå ind på http://t.teleboy.ch/tv/live_tv.php

    Derfra kan du så caste kanalerne.

    Med Teleboy skal du ligesom Zattoo have oprette en profil hos dem, som du kan gøre ganske gratis. Du behøver ikke at betale for Zattoo. Jeg synes billedekvaliteten på Raspberry Pi 2 med Zattoo er god nok og med Teleboy er den i fuld HD på de fleste kanaler. Med Teleboy kan du dog kun se BBC1, BBC2, BBC3, ITV1, ITV2, ITV3, Channel4 og Film4.

    som svar til: Bedste Smart DNS – Eurosport Player #66354
    svbg1979
    Deltager

    Så er der nok ikke anden vej end en tysk VPN-forbindelse.

    som svar til: Geoblocking: EU angriber nu kodet TV via satellit #66282
    svbg1979
    Deltager

    Det gode spørgsmål bliver vel så hvordan abo.priserne bliver fremover for f.eks. Sky i Storbritannien, hvis EU kommer igennem med det de nu har gang i.

    Vil briterne skulle betale samme pris, som de gør nu, og skal seere udenfor Storbritannien betale langt mere for de samme tv-pakker? Eller vil briterne komme til at forvente prisstigninger?

    For der er vist ingen tvivl om, at filmselskaberne og andre rettighedshavere, som Sky forhandler med, vil hæve deres priser voldsomt hvis alle i satellitternes Astras dækningsområde skal kunne tegne abo. hos Sky.

    som svar til: Premier League på Apple TV? #65485
    svbg1979
    Deltager

    Glolex sagde
    Jeg har ladet mig fortælle fra en ven i dag, at man kan se Premier League fra fx en engelsk kanal på Apple TV. Er det sandt?
    Hvis det ikke passer, kender I så andre måder, jeg kan komme til at se Premier League på?
    Det oplagte valg er naturligvis at lægge pengene for den fulde pakke, men jeg gider ikke at se størstedelen af kampene fra Viasat. Så hellere investere i en service, så jeg fx kan se kampene fra Sky Sports.
    Mit setup er:

    • En Panasonic Viera fladskærm (af ældre dato)

    • Tv-boks/optager Panasonic DMR-HCT230EG

    • PS4

    Jeg ser frem til at blive klogere!

    ntv.mx er en meget billig mulighed.

    svbg1979
    Deltager

    kram5610 sagde

    svbg1979 sagde

    jetdirect sagde
    nu skal man jo også nok lige vurdere værdien i kanalerne mod at man skal op og betale store summer i en stor parabol 

    Ja, det har du nemlig ret i.

    Jeg vil også mene, at en god løsning simpelthen kunne være at streame kanalerne.

    Selv har jeg valgt en løsning med Raspberry Pi og XBMC installeret, hvor jeg benytter et plug-in med FilmOn. Det virker faktisk godt.

    Den løsning vil jeg mene kunne være brugbart for de fleste. Man får selvfølgelig ikke kanalerne i HD, men hvis man virkelig vil se disse kanaler er streaming altså bare løsningen.

    Det er ikke en løsning for mig – har prøvet Zattoo (med schweizisk IP), FilmOn usw – jeg får ikke brugt det. Jeg ønsker at have de engelske kanaler på sat. 

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    Jeg kan godt følge dig i, at du gerne vil modtage de britiske kanaler via satellit. Det er jo dét, at hvis man har været vant til én ting, kan det være svært at omstille sig.

    Men nu er det så desværre bare sådan, at det er blevet meget vanskeligt, at modtage de britiske kanaler via satellit mange steder. Og de steder hvor det er blevet vanskeligt, må man bare konstatere, at hvis man stadig vil se kanalerne kommer man ikke udenom internetstreaming af kanalerne.

    Men hvis du køber den parabol på 190 cm bliver det spændende at hører om det lykkes for dig.

    svbg1979
    Deltager

    jetdirect sagde
    nu skal man jo også nok lige vurdere værdien i kanalerne mod at man skal op og betale store summer i en stor parabol 

    Ja, det har du nemlig ret i.

    Jeg vil også mene, at en god løsning simpelthen kunne være at streame kanalerne.

    Selv har jeg valgt en løsning med Raspberry Pi og XBMC installeret, hvor jeg benytter et plug-in med FilmOn. Det virker faktisk godt.

    Den løsning vil jeg mene kunne være brugbart for de fleste. Man får selvfølgelig ikke kanalerne i HD, men hvis man virkelig vil se disse kanaler er streaming altså bare løsningen.

    som svar til: NTV #65213
    svbg1979
    Deltager

    c26hulby sagde
     Faldt i dag over denne streaming tjeneste ntv.  De har næsten alle kanaler og  filmtjenester  fra Europa og er ret billige.  Er der nogen der kender noget til den?

    ADMIN: Redigeret webadressen, da vi ikke vil promovere ulovlige streamingtjenester…

    Ja. Jeg har haft prøvetegnet abonnement hos dem. Det gode ved dem er, at du aktivt skal betale hver måned. D.v.s. at der ikke automatisk bliver trukket penge på dit kreditkort. Har prøve både den skandinaviske- og britiske tv-pakke.

    Det fungere godt, især til XBMC. Billedkvaliteten er okay. Der bliver streamet med omkring 700-800 kbit/s. Så det er altså ikke HD, men jeg synes stadig billedkvaliteten er okay prisen taget i betragtning. Jeg kan dog se, at de nu tilbyder DR1 i HD, så hvis billedkvaliteten er ligesom de britiske BBC, ITV og Channel 4, så er det helt okay.

    Jeg har ikke længere abonnement hos dem, da vi har Viasat som udbyder og det var kun for at prøve tjenesten af.

    Hvis du vil prøve dem af, så får du billigt fjernsyn, men du kommer også til at mangle tekst-tv, og den måde at se tv på, som vi normalt er vant til, f.eks. at zappe tv-kanaler igennem kan du ikke hér.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 34 i alt)
Back to top button