Kan ikke finde TVE på Astra 19,2 E

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #84379
    MIT
    Deltager

    Har netop købt nyt TV med DVB-S tuner og har lavet kanalsøgning på Astra 1 19,2 E.

    Jeg søger at se de spanske kanaler, og særligt TVE (TV España International), men kanalerne kommer ikke frem i søgningen ?

    Er det den rigtige satellit jeg søger på ? og er TVE stadig tilgængeligt ?

    Efter hvad jeg kan finde på nettet, burde TVE ligge på Astra 1 M 19,2 E. Er det samme satellit som Astra 19,2 E ?

    Håber I kan hjælpe ?

    #84380

    Ja kan fint scanne TVE International ind på 11626 V Symbolrate 22000 FEC 5/6 på Astra 19,2 øst. Så det burde dit tv også.

    Ligger på frekvens sammen med
    Canal 24 Horas
    CNN International
    DW English
    Aljazeera English

    #84382
    Anonym
    Inaktiv

    Prøv i stedet at sætte TV’et til at lave en fuld scanning efter gratis kanaler, så kan det være at den dukker op. På mit Panasonic har den ID’et:
    TVE Internacional Europa

    Ved en fuld scanning af gratis kanaler, så får du også radio kanalerne med hvis det har interesse. Dem findes der 6 af og de hedder alle sammen noget med:
    RNE Radio

    #84384
    MIT
    Deltager

    Har prøvet at indlæse kanalerne igen, stadig uden at TVE findes ?

    Mit nye TV har en DVB-S2 tuner, og jeg har hørt at TVE sendes i DVB-S. Kan det tænkes at være skyld i min manglende modtagelse af kanalen ?

    I givet fald er der da noget at gøre ved problemet ?

    #84385
    MIT
    Deltager

    Har prøvet at indlæse kanaler på et andet tv som har DVB-S og DVB-S2 tuner og jeg kan stadig ikke få TVE frem ?

    Jeg får CNN og Al-Jazeera English frem uden problemer, men ikke TVE

    Kan det have noget med LNB hovedet at gøre ?

    #84457

    Det er meget mystisk. DVB-S2 tuner kan fint modtage DVB-S også, så ikke det der er problemet. Hvis den finder de øvrige kanaler på frekvensen med TVE Internacional Europa, så har jeg ingen forklaring på, hvorfor den ikke skulle finde TVE.

    Eneste forklaring jeg kan komme på at den på en eller anden måde bliver læst ind med et andet navn, selv om jeg ikke tror det er sandsynligt.

    Ved ikke om tv’et har mulighed for at slette alle kanaler og så kun kanalsøge på én enkelt frekvens altså den med TVE, og så se hvilke kanaler der dukker op, og se om TVE er en af dem bare under et andet navn.

    Kan ikke se det skulle have noget med LNB hovedet at gøre, specielt såfremt du får de andre kanaler ind på samme frekvens som TVE.

    #84469
    MIT
    Deltager

    Har prøvet at slette alle kanaler på mit LG TV og kun søge på Transponder 11627/V/22000, hvilket resulterede i, at TV´et gennemsøgte alle Transponer koder startende ved 11627/v/22000.

    Desværre var resultatet stadig ingen TVE.

    Som nævnt tidligere er der ingen problemer med at finde CNN og Al-Jazeera English, mens den ikke finder Canal 24 horas og DW English ?

    Har også haft fat i LG Support, som bekræftede at DVB-S2 tuneren uden problemer kan modtage DVB-S kanaler, og at TV´ets MPEG-4 tuner også kan modtage MPEG -2 (som TVE sendes i).

    Tænker om det kan have noget med parabol-disk størrelsen af gøre ?

    Signalkvaliteten på min nuværende disk (mener den er 70 cm) er dog helt i top.

     

    #84475

    Eftersom der er nogle kanaler på den frekvens der bliver fundet og virker, så kan jeg ikke se, at det skulle være parabol størrelsen. Jeg kunne fint finde den på en parabol mindre end din, så det burde jo ikke være det. Alle kanalerne på den frekvens er teknisk set ens, så vidt jeg kan se, så det giver heller ikke en forklaring.

    Jeg er helt blank desværre. Det er godt nok underligt. Du har jo prøvet alt så vidt jeg kan se. Det eneste der er tilbage kunne vel være at skifte lnb hoved og evt. prøve med et andet kabel derfra og til tv. Igen ikke noget jeg tror gør en forskel.

    #84476
    MIT
    Deltager

    Jeg prøvede at skifte LNB hoved – igen uden at kunne hente TVE 🙁

    Er ude i at prøve at fange TVE på en alternativ satellit – Eutelsat 3B 3,1 E, hvor kanalen også skulle være.

    Kræver denne satellit særlig stor parabol disk ?  og er der nogen der har erfaring med at se TVE på denne satellit ?

    #84479

    Den på 3,1 E er så vidt jeg kan se i det såkaldte C bånd, der kræver speciel LNB og en stor og anden type parabol, så vidt jeg ved.

    Mon ikke der findes en god parabolmontør et sted i nærheden af dig, der har noget udstyr at teste på og løse mysteriet. Kunne være interessant at teste f.eks. med en tv-boks med  TVE på 19,2 øst scannet ind og fungerende på en anden adresse, og så koble denne på dit signal og så se om TVE så ikke kan modtages.

    Der er et eller andet der ikke kan forklares.

    #84480
    C. Johansen
    Deltager

    Kan der være tvivl om frekvensen?

    Når jeg modtager omtalte kanaler viser min satellitmodtager, at frekvensen er 11625 MHz.

    Kan forklaringen være, at en søgning startende på 11627 MHz lige akkurat ikke får alle kanalerne med, som ellers skulle ligge på samme frekvens?

    #84484

    Det er da et forsøg værd med at prøve det.

    #84493
    svbg1979
    Deltager

    Jeg modtager fint alle kanalerne på den omtalte transponder. Jeg modtager på frekvensen 11.625 GHz. Så hvorfor du ikke kan modtage alle kanalerne, det er mig en gåde. Alle kanaler burde sende med samme sendestyrke, når de jo ligger på samme transponder.

     

    Men et forsøg kunne jo være, at rykke en lille lille bitte smule på parabolen, først til højre, og så foretage en ny søgning, for at se om det skulle hjælpe. Hjælper det ikke så rykkes lidt mere til venstre.

    #84494
    MIT
    Deltager

    SÅ LYKKES DET 🙂

    Efter at have prøvet med nyt LNB hoved, flyttet parabolen til ny placering og fået foretaget ny pejling af parabolen af montør med nyt pejleudstyr, lykkes det endelig at få TVE (og alle de øvrige kanaler som ligger i  frekvensområdet 11.625-11.627) frem.

    Jeg takker for alle de mange gode input, og er lykkelig over at jeg endelig fandt kanalen 🙂

    Mvh.

    Miguel

    #84504
    svbg1979
    Deltager

    Det var dejligt, at høre!

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button