Palleba2000
Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
Palleba2000Deltager
Kan der være noget galt med LNB’eren der  er til 4,8 Øst? Det kan være at den ikke vil  skifte til High-band frekvenserne. AltsÃ¥ dem der ligger pÃ¥ 11,7 til 12,5 Ghz, og at der kun er 10,7 til 11,7 der virker.Â
De fleste kanaler pÃ¥ Astra 4 sendes pÃ¥ 11,7 – 12,5 Ghz bÃ¥ndet.
Hvilke kanaler får du ind?
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerTillykke med din nye boks.
Jeg er vant til Dreambox men Vu+ er nogen lunde det samme. Først skal du installere et altenativ software på boksen, og så skal du installere CCcam 2.1.4, så er du godt kørende. Så bruger du den interne kortlæser i stede for CI-modulet.
Med to tunere har du muligheder, f.eks. optage flere kanaler ad gangen, fra to forskellige frekvenser, og samtidig se to kanaler via PiP. Jeg har med min Dreambox optaget 7 kanaler på én gang, mens jeg så på nr. 8.
Hvordan man installerer CCcam mÃ¥ ikke tales om pÃ¥ dette forum…
Edit: Unskyld, jeg så ikke det forrige svar, ser at mit er stort set en stor gentagelse af det forrige svar.
MVH
PallebaPalleba2000Deltager….  du vælger en linux baseret løsning som Octagon, Dreambox eller VU+ bokse, og disse optager i ukodet format, og dem kan du kopiere direkte over pÃ¥ PC i de fleste tilfælde og afspille med VLC
Â
Lige mine ord, disse bokse der har Linux-styresystemet med Enigma, optager alle ukrypteret. Det er derfor udbyderne hader disse bokse, de kan laaaaangt mere end deres egne lortebokse nogen sinde kommer til at kunne.
En Dreambox, Vu+ eller lignende, kan også optage flere programmer på én gang, jeg selv har engang optaget 7-8 kanaler på en gang med min Dreambox DM8000, det er nok kun harddisken der sætter grænsen for hvor meget man kan optage på samme tid.
Men lige et tip. Dreambox har ikke DVB-T2 tuner og det lorte CI+ som Boxer Danmark bruger, man kan dog bruge USB tuner på Dreambox der kan modtage DVB-T2, men der er ingen hjælp vedr. CI+ lortet. (Det er + (pluset) der er synderen).
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerMens danskere og andre, frygter for disse satellitter, bliver det bare bedre og bedre for os på Færøerne, da vi ligger inden for den kraftigste del af dækningen, så der skulle nu være muligt at fange disse kanaler med paraboler ned til ca. 45-50 cm,  så det er et rigtigt supersignal vi får ned over os.
Synes dog ikke kanalerne er så interesante, da de, lige som med TV3, er bombarderede med reklamer, og da jeg virkelig HADER reklamer, gider jeg slet ikke se disse der viser mere reklamer end egentligt indehold.
Så jeg forstår ikke hvorfor der er så stor interesse for disse kanaler, eller elsker I bare at se reklamer?!
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerTil SusanneOC:
Hvis du har abonnement hos Canal Digital i forvejen, sÃ¥ er det gratis at fÃ¥ op til 3 stk ekstra kort, man betaler kun for den modtagerboks der kommer med hvert kort…MVH
PallebaPalleba2000DeltagerDu skal være opmærksom på parabolstørrelsen i England nok skal være større end der kræves end i DK. Jeg tør ikke lige byde på en konkret størrelse, måske er der andre der har praktisk erfaring?
På Færøerne er det, selv i meget dårligt vejr, nok med en parabol på 90cm, så det skulle være rigeligt i England.
Edit:
Satelliterne Canal Digital bruger er THOR 5 og 6, og “Footprint” kortene for disse to er her:THOR 5:
THOR 6:
Som det ses på kortene kan THOR 5 motages i England med en parabol på 75-120cm. Men THOR 6 har lidt værre dækning, måske skal man op på 140cm eller mere for at få godt signal.
Så hvis I er heldige at bo lidt midt i England, så er 90cm nok.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerEnten er du et geni til at finjustere parabolen eller er du bare sk… heldig at ligge i et hul hvor signalet kommer godt igennem.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerTil “Fender56”: Er det ikke sÃ¥dan i dag at alt skal være sÃ¥ “grønt” som muligt?! DAB/DAB+ bruger langt mere energy/strøm end f.eks. DVB-T2Lite, som Lars ogsÃ¥ skriver.
Hvorfor skal radio-branchen ikke kunne skifte standard, når TV-branchen gør det hele tiden?
Du efterspørger produkterne til modtagelse, de er der nu, og flere kommer til.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerJeg synes at DAB/DAB+ skal skrottes, gammel teknologi. De skulle hellere prøve med andre sendestandarder, f.eks. DVB-T2A, bliver nok kaldt noget andet idag.
Den bedste standard er nok det analoge FM-bånd, serlig når man kører bil.
Netstreaming duer nok kun hvor man kan fÃ¥ flatrate mobilt internet, og som andre skiver, sÃ¥ er lydkvaliteten ofte meget dÃ¥rlig pÃ¥ streamene. Og da netstreaming er et to-vejs system, sÃ¥ kommer der nok oftere udfald.Â
De digitale signaler og streaming er nok fint nok når man står stille, som f.eks. i et hus/hjem. Men i bil/båd er det nok bedst med analogt FM.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerEn Dreambox eller lignende er ogsÃ¥ gode til dette, men de er lidt dyrere end de fleste andre løsninger, men disse TS-filer er ogsÃ¥ ukrypterede, sÃ¥…
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerUndskyld jeg blander et andet model i denne tekst, og det er ikke direkte angÃ¥ende testen, men…
PÃ¥ Panasonic’s tyske hjemmeside stÃ¥r nogle modeller, og her ser jeg at de nye modeller er meget billigere end de gamle. Er de nye modeller mÃ¥ske nogle skrabede versioner af de gamle, derved mener jeg om der f.eks., er taget funktioner væk i de nye modeller, og der mÃ¥ske er dÃ¥rligere hardware i de nye modeller?
Hvad er f.eks. forskellen mellem DMR-BCT820 og DMR-BCT835 foruden at den sidste også kan modtage DVB-T signaler?
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerTelevarpið:
På Færøerne har vi kun én betalings-TV udbyder, der byder på kanaler fra Canal Digital og Viasat. De startede i 2001 ved at sende i DVB-T/Mpeg2 format, og er pt. lige nu i gang med at skifte til DVB-T/Mpeg4, ikke DVB-T2.
Kvaliteten pÃ¥ kanalerne er blevet bedre med Ã¥rene, men er ikke helt sÃ¥ gode som Canal Digital’s satellitkanaler. Hver kanal har ca. 2,5 Mbit til rÃ¥dighed, og der benyttes VBR teknik. Der er endnu ingen HDTV kanaler tilgængelige.
Der er fire kanalpakker plus en tillægspakke.
Pakkerne er:
Gul pakke: Rás 1 ((Kanal 1) Informationskanal), KvF (Den færøske public service kanal), DR1, Dr2, TV2, NRK, Kanal4, Kanal5, Kanal6, Eurosport, Animal Planet, Discovery, BBC Entertainment, BBC World og Visjon Norge.
Denne pakke koster 197 kr/mnd.Blå pakke: Rás 1, Kringvarp Føroya, DR 1, DR 2, TV2, NRK, Kanal 4, Kanal 5, Kanal 6, Eurosport, Animal Planet, Discovery, BBC Entertainment, BBC World, Visjon Norge, MTV, DR Ramasjang, Disney Channel, National Geographic og VH1/Nickelodeon Junior
Denne pakke koster 239 kr/mnd.Rød pakke: Rás 1, Kringvarp Føroya, DR 1, DR 2, TV2, NRK, Kanal 4, Kanal 5, Kanal 6, Eurosport, Animal Planet, Discovery, Visjon Norge, TV3, TV3+, TV3 PULS, TV3 Sport 1.
Denne pakke koster 317 kr/mnd.Ælabogi (Regnbuen): Rás 1, Kringvarp Føroya, DR 1, DR 2, TV2, NRK, Kanal 4, Kanal 5, Kanal 6, Eurosport, Animal Planet, Discovery, BBC Entertainment, BBC World, Visjon Norge, MTV, DR Ramasjang, Disney Channel, National Geographic, TV3, TV3+, TV3 PULS, TV3 Sport 1, TV3 Sport 2 og VH1/Nickelodeon Junior
Denne pakke koster 349 kr/mnd.Tillægspakke: Viasat Film, Viasat Film Action, Viasat Film Drama og Viasat Film Family
Denne pakke koster 99 kr/mnd i tillæg til en af de andre pakker.Kortleje: 230 kr pr. halvår.
“Multiroom”: Der kan kun fÃ¥s ét ekstra kort pr. abnm., og dette kort koster 230 kr pr. halvÃ¥r.
Kodesystem: Der bliver benyttet to kodesystemer, Conax og Verimatrix, begge uden “Pairing”.
Som før skrevet, sendes der lige nu i Mpeg2 og 4, men 11. september skifter de restende kanaler til Mpeg4.
Der er intet frit kanalvalg, en må købe én af pakkerne for at se kanalerne, dog er nogle af kanalerne FTA, de er Rás 1 og KvF.
En anden udbyder der kaldes R2Net har fire kanaler på sit MUX, alle FTA, de er UCB, GOD Channel / Iktus og Sky News. Disse kanaler bliver sendt i Mpeg2 og billedkvaliteten er meget dårlig selv om de har ca. 4 Mbit hver til rådighed, her benyttes CBR.SmartTV er ikke eksisterende her nogen steder.
Udbyderens hjemmeside: http://tv.fo/ men tror ikke I forstår meget af det.
Et spørgsmÃ¥l: Hvordan kan jeg mÃ¥le bitraten pÃ¥ samtidlige kanaler pÃ¥ en MUX pÃ¥ en gang? Jeg har en USB-tuner som jeg kan tilslutte til en PC’er (bliver brugt pÃ¥ en Dreambox dagligt (kan mÃ¥le en kanal ad gangen)), sÃ¥ jeg kan mÃ¥ske benytte et eller andet software til at mÃ¥le bitraten med. Hvilket?
Håber I kan bruge dette, hvis ikke, så kan I slette indlægget igen, da jeg tror at I tænkte på de danske udbydere, og ikke udlandske, og dog tænkte jeg at vise jer hvad det koster på Færøerne.
MVH
Palleba2. juni 2013 kl. 22:29 som svar til: 28.2 lokal kanaler tilgængelige på lolland???? med 100cm parabol #63434Palleba2000DeltagerTil Turbo!
Kan man virkelig være så blind?! Tak for tippet!Til Shekan!
Hvis du tror du har parabol nok til at fange disse kanaler, hvorfor så ikke bestille en Freesat modtager fra f.eks. Amazon? Så får du det hele du har brug for til disse kanaler.MVH
PallebaPalleba2000DeltagerJa, jeg fik min Canal Digital abonnement da de sluttede med at sende i D2-MAC, og dette skete i 1998.
Men jeg mener at huske at MultiChoice / FilmNet allerede testede digital signalerne på Astra inden de skiftede navn til Canal Digital / Canal+, så vi skal længere tilbage end 1996.
MVH
Palleba29. maj 2013 kl. 22:07 som svar til: 28.2 lokal kanaler tilgængelige på lolland???? med 100cm parabol #63427Palleba2000DeltagerUndskyld, jeg skrev en besked der skulle et andet sted, men kan ikke finde ud af at slette denne.
Men jeg håber du får de engelske kanaler ind, jeg selv bruger en Dreambox til dette.
MVH
Palleba -
ForfatterIndlæg