Palleba2000

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 254 i alt)
  • Forfatter
  • som svar til: Astra 2G opsendelse udskudt #64801
    Palleba2000
    Deltager

Ja, jeg sÃ¥ pÃ¥ Lyngsat at det var en Ariane 5 raket der sendte Astra 5B op…

Astra har mistet en satellit pÃ¥ en Proton raket i 2002, da den ikke ville sende den højt nok ud i rummet, Astra valgte at lade satellitten styrte ned igen, selv om de “kunne” have reddet den.

Men på Vikipedia har jeg fundet en tekst på, hvorfor de måske bruger Proton i stede for Ariane. Satelliten får længere levetid.

Et uddrag af teksten:
    The satellites are launched into an elliptical “temporary transfer orbit” from where they use onboard propulsion to reach their final circular geostationary orbits, at nearly 36,000 kilometres (22,000 mi) altitude. Proton rockets fitted with a fourth stage propulsion unit are capable of launching the satellites several thousand kilometres higher (at the closest point of the elliptical orbit) than Ariane rockets. As a result most satellites launched in this way have to use less fuel to reach their geostationary orbit, increasing their lifetime.

Men ja, jeg havde nok hellere valgt Ariane raketten alligevel…

MVH
    Palleba

som svar til: Astra 2G opsendelse udskudt #64798
    Palleba2000
    Deltager

Det var da ærgerligt for dem, da dette var en stor satellit i kapacitet. 
    Lyngsat skrev at den havde: 2 Ka tps and 28 Ku tps and 30 C tps and 3 L tps

Hvad bliver L-båndet brugt til på en satellit? Ka-, Ku- og C-båndet bliver brugt til TV og Data/Internet.

SÃ¥ mÃ¥ de (Astra) bare bruge en Ariane 5 raket i stede for…

MVH
    Palleba

som svar til: VU+ DUO2 DVB-C #64716
    Palleba2000
    Deltager

Peter Raun sagde

Peter Raun sagde
    Har også kig på denne.

Nogen der ved om den kan snuppe stofa kort?

ingen der ved?

Stofa bruger Irdeto Crypteringssytemet, så du skal have fat i et Irdeto CI modul (ikke CI+), for at kunne se kanalerne.

F.eks. denne: http://www.av-connection.dk/?PGr=5898

MVH
    Palleba

som svar til: VU+ DUO2 DVB-C #64640
    Palleba2000
    Deltager

Sukkermand23 sagde

Palleba2000 sagde

Sukkermand23 sagde
    Hvor mange optagelser kan jeg så have i gang på en gang pr tunere??

Set ud fra at jeg pt kun har en Tearratec H7 til PC.

Det er nok kun harddisken der sætter grænserene ved det. Du kan nok optage ca. 8-10 kanaler pÃ¥ een gang, men det er nok sjælden man skal optage fra 10 kanaler ad gangen. Jeg har selv været oppe pÃ¥ 8 kanaler med min Dreambox…

MVH
    Palleba

De 8-10 kanaler på een gang, kan 2 tunere klare det selv eller skal jeg have fat i flere for det kan lade sig gøre??

De kanaler du planlægger at optage, skal højst ligge pÃ¥ to frekvenser, (MUX), hvis du kun vil have de indbyggede tunere, sÃ¥ sÃ¥fremt de kanaler ligger pÃ¥ to Mux’er, sÃ¥ er der ingen problemer med at optage 8-10 programmer ad gangen.

Skal du derimod optage kanaler der er spredt mere ud end to Mux’er, mÃ¥ du have flere tunere ledige, og det er her de USB-tunere kommer ind i billedet…

F.eks. her hos mig, har vi fire MUX med 8 kanaler i hvert MUX, og da boksen kun har to tunere til dette net, sÃ¥ kan jeg “i teorien” højst optage 16 af de 32 kanaler ad gangen.

MVH
    Palleba

som svar til: VU+ DUO2 DVB-C #64632
    Palleba2000
    Deltager

Sukkermand23 sagde
    Hvor mange optagelser kan jeg så have i gang på en gang pr tunere??

Set ud fra at jeg pt kun har en Tearratec H7 til PC.

Det er nok kun harddisken der sætter grænserene ved det. Du kan nok optage ca. 8-10 kanaler pÃ¥ een gang, men det er nok sjælden man skal optage fra 10 kanaler ad gangen. Jeg har selv været oppe pÃ¥ 8 kanaler med min Dreambox…

Jeg vil lige tilføje, at hvis du har brug for mere end to DVB-C tunere i boksen, så kan du købe USB-tunere fra SundTek i Tyskland, der fungeret perfect på disse Linux-bokse. F.eks. denne: http://sundtek.com/shop/Digital-TV-Sticks-oxid/Sundtek-MediaTV-Pro-DVB-C/T/T2-FM-Radio-AnalogTV.html

MVH
    Palleba

som svar til: DreamBox #64585
    Palleba2000
    Deltager

600s +hd

Der er ingen Dreambox der hedde DM 600 HD, så det er en uoriginal en, måske Satnux 600 + HD, der er uden display.

FremgangsmÃ¥den er den samme som til DM800 HD, men du mÃ¥ selv finde IP-adressen, og det er ofte den sidst anvendte da den fungerede, men den kan ogsÃ¥ findes ved at gÃ¥ ind i routeren…

Eller du kan lave en fast IP-adresse til boksen i routeren ud fra boksens MAC-adresse.

Du kan finde vejledningen om hvordan du flasher, selv om andre allerede har skrevet om det, her: http://www.dream-multimedia-tv.de/en/products (Du vælger DM600 eller DM800).

MVH
    Palleba

som svar til: DreamBox #64579
    Palleba2000
    Deltager

big sagde

tryk på on/off knappen og hold den inde, sæt strøm på, bliv ved med at holde knappen til boxen skriver stop i displayet

så får du din ip op i display, du kan derefter flashe med et img fra din pc

Power/Standby knappen er til de små modeller. Har han en af de store, skal han trykke på Pil-ned knappen.

MVH
    Palleba

som svar til: DreamBox #64577
    Palleba2000
    Deltager

Hej!

Det er ikke helt korrekt at den skal have tilslutning til internettet for at kunne flashes/programmeres.

Der kan bruges et cross-kabel (netkabel) direkte mellem PC’er og boksen udenom routeren, eller i nødtilfælde kan man bruge et Serial-kabel (null-modem kabel), dog bruger de nyeste modeller USB-kabel i stede for Serial.

Og det behøver heller ikke at være et originalt image fra Dream Multimedia, men det er måske en god idé at begynde der. Gode image er måske PeterPan eller NewNigma2.

MVH
    Palleba

som svar til: Modtagelsesrapporter Engelsk TV – Astra 2E #64533
    Palleba2000
    Deltager

Dette er bare et tip (eller idé) til dem der gerne vil se de engelske kanaler, men ikke kan modtage ASTRA 2E/2F.

Der findes mange gratis måder at se disse kanaler på, men her er så en betalingsløsning. 300 kr. pr. ½år.

Link: http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/medialink-black-panther-hd-2-card-plus-6677/

MVH
    Palleba

som svar til: Maximum XO-4200 Combo – CA-modul – hjælp!! #64512
    Palleba2000
    Deltager

ALLE Conax moduler virker sammen med Canal Digital kort, d.v.s moduler med og uden Pairing. Dog har de ældre moduler det lidt svært ved at følge med datastrømmen på en HD-kanal.

Så køb dig bare et hvilket som helst Conax modul af nyere dato, så virker det fint.

MVH
    Palleba

som svar til: Modtagelsesrapporter Engelsk TV – Astra 2E #64492
    Palleba2000
    Deltager

Vedr. hjemmelavet parabol, sÃ¥ skulle jeg mÃ¥ske prøve at lave sÃ¥dan en som er i youtube linket, for at se om jeg kan fÃ¥ 2E/2F ind… :P

https://youtu.be/YgLfP_S3iQE

MVH
    Palleba

som svar til: Modtagelsesrapporter Engelsk TV – Astra 2E #64399
    Palleba2000
    Deltager

Hej,

…sÃ¥ derfor tænkte jeg hvad med en bredbÃ¥ndsløsning.  Jeg har fibernet og dermed masser af bÃ¥ndbredde samt venner i UK, men der er jo lige det med IP adressen samt dev. andre smÃ¥ting 🙂  Er der nogen der har erfaring med sÃ¥danne en løsning?

Bare en idé, hvis du har mange venner i England og en af dem har fiber, eller anden god internet forbindelse, og vedkommende også har parabol. Så kunne du få dem til at sætte en Dreambox eller anden Linux modtager op i UK, og så tilslutte den internettet, så kan du via boksens Web-interface zappe som du vil, og få den fulde kvalitet streamet direkte til dig.

Men f.eks. FilmOnTV har flere af kanalerne tilgængelige uden brug af Proxy eller VPN, sÃ¥ de kan ses ad den vej…

Bor Yding Skovhøj – eller rettere lige ved siden af:)

Har en 1,20m (ikke single focus) parabol og den er nu ikke stor nok til at modtage BBC og ITV siden de flyttede til Astra 2E, UK spot beam.

Har lige talt med min lokale satellit pusher (som dog bor i Randers) og han siger at jeg nu skal op pÃ¥ minimum en 2,70m parabol…

Ja, efter det kort jeg linker til,  ser det ud til at en parabol på ca. 2m kan give signal, men at en 2,7m god nok de fleste tidspunkter, men at der er anbefallet en på 4,5m. :(

Link: https://maps.google.no/maps/ms?msid=216961581856503891902.0004d0e1b1a0d77725592&msa=0&ie=UTF8&t=m&ll=55.9492,10.239258&spn=4.307288,12.854004&z=6&source=embed (Kortet er for Astra 2F, men 2E er har samme egenskaber som 2F)

SÃ¥ ja, det bedste for dig er nok streaming af en eller anden slags…

MVH
    Palleba

som svar til: Åbningsceremoni på DR 2? #64315
    Palleba2000
    Deltager

Jeg ville hellere spørge, hvorfor de overhoved skulle/skal skifte kanal midt i det hele? De skulle hellere få sendt HELE ceremonien på én kanal (DR1).

MVH
    Palleba

som svar til: FÃ¥r kun 16 kanaler ind Vu-duo + #64304
    Palleba2000
    Deltager

Okay, det lyder da mærkeligt at du fÃ¥r 1grad vest ind pÃ¥ begge hoveder, hmmm…

Men ja, du kan prøve at skifte LNB’en ud, og se hvad der sker.

Jeg har sÃ¥ ingen idé’er om hvad der sÃ¥ kan  være galt, eller hvordan problemet skal løses.

MVH
    Palleba

som svar til: FÃ¥r kun 16 kanaler ind Vu-duo + #64301
    Palleba2000
    Deltager

Ja, som Bobben siger, alle kanalerne du nævner der, ligger på 0,8 vest, på 12.607 H, TP 311L, DVB-S, SR: 27.500, FEC: 3/4, så der må være noget galt med din konfiguration/opsætning.

Hvilke kanaler kan du se på den positision der har 900 kanaler, er det kanaler fra Canal Digital eller Viasat, eller helt andre kanaler. Er der kanaler som f.eks. C More Action eller er der kanaler som f.eks. Viasat Film Action?

Edit: Var lidt langsom  til at sende beskeden, skrev den for to timer siden. :P

Vedr. DiseqC, så kan du bytte om på kablerne og bytte om på opsætningen, så hvis den ikke virker som den skal, får du nu kun signal fra Astra og ikke Thor.

Men er du sikker på at du har valgt SES/Astra 4 (4,8 g Ø), denne blev kaldt Sirius før, og ikke Astra1 (19,2Ø) eller Astra2 (28,2Ø)?

MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 254 i alt)
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard