Palleba2000
Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
Palleba2000Deltager
Per skrev bl.a: “Men er man til apps, sÃ¥ er de sparsomme pÃ¥ det omrÃ¥de. Sikkert ogsÃ¥ derfor at de kan holde et sÃ¥ stort UHD TV i den billigere ende af skalaen”
—————-
Man skal IKKE vælge TV ud fra “Smart-TV” funktioner, fordi disse er smarte nogle uger/mÃ¥neder, sÃ¥ duer de ikke mere.
Det “smarte” kan man bruge andre dimser til, TV skal vise et levende billede og intet andet.
Dette er så bare min mening.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerHører ikke dette NTSC <-> PAL til fortiden?
HD kanaler har samme opløsning i begge lande (i dette tilfælde USA / DK), det var da bare når de brugte SD kanaler at der skulle konverteres, fra 720 x 480 til 720 x 576.
Men okay, måske er det frekvensen der er synderen (60 Hz / 50 Hz).Palleba2000DeltagerSom Bo sagde, så er det størrelsen.
H50 er:
Size : 517 x 514 x 58 mm
Weight : 6.6 kgH53 er:
Size : 532 x 588 x 70 mm
Weight : 8.0 kgH58 er:
Size : 517 x 517 x 70 mm
Weight : 8.0 kgMen mærkeligt at H53 og H58 vejer det samme.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerDet er vel bare at sætte et T-stik på kabelen, og så to korte babler til hvert stik i tuneren.
 ellerÂ
Single tuner blokken til Dreambox’en har RF-udgang…
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerHavde det så været et lydspor hvor speakeren holdt kæft, så havde jeg været glad. Hader når de sidder og vrøvler mens de taler på scenen.
Dette gælder ikke kun MGP, men alle sådanne begivenheder, f.eks Oscars, OL m.fl.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerOgså på Færøerne har der været knald på FM-båndet.
En masse radiostationer fra Scotland/England og fra Island har været inde på radioen i flere dage denne uge. Og det uden støj på stereo signalet. 🙂
Nogle af stationerne var BBC R1-4, RUV Støð 2 (RUV Station 2) m.fl. Husker ikke hvilke frekvenser de forskellige stationer lå på.
MVH
PallebaEdit: Så ikke før efter at jeg havde skrevet indlægget at I taler om TV, mens jeg taler om FM-radio signalerne. Prøvede dog også med min Dreambox for at se om jeg kunne fange nogle DVB-T/T2 signaler, men fandt ingen.
Palleba2000DeltagerDer har du havt godt signal fra UK. 🙂
Jeg kan huske engang sidst i 80’erne, at jeg kunne modtage DR, NRK og BBC helt her oppe pÃ¥ Færøerne pÃ¥  en almindelig VHF-antenne. Og det er en lang strækning for signalerne… 🙂
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerVent, vent…
Bruger Boxer ikke CI+ modul, selv om det ikke er aktivt i øjeblikket?
Ved ikke lige om Dreambox understøtter CI+. Man kan godt nok indstallere et plugind der hedder ciplushelper, men det er ikke altid denne virker.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerHej!
Får du kanalerne op i kanallisten og der er sort skærm?
Eller mangler kanalerne fuldstændig?Hvis det er det første spørgmål du kan svare ja på, har du så prøvet at bytte om  på ca-moduler og kort mellem dine TV? Det kan være kortene der skal opdateres.
Hvis det er det andet spørgsmål du kan svare ja på, så lyder det som om der er fejl i tuneren eller opsætningen. Men kan også være andre ting.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerDejligt at du har fået boksen til at virke. 🙂
MVH
PalllebaPalleba2000DeltagerTil det sidste indlæg her, vil jeg lige sige at jeg har denne 4k Solo boks, ikke Uno, men min kan kun modtage fra én frekvens ad gangen på DVB-T2 tuneren. Så den understøtter i hvert fald ikke FBC på DVB-T/T2, og da det er samme tuner der bruges til DVB-C, så er der nok heller ikke FBC på DVB-C delen, desværre.
Jeg har  endnu ikke prøvet boksen på parabolerne hos mig, har tre stk. 😛
Og da Solo og Uno begge er 4k bokse, og er udkommet med mindre end et år mellemrum, tror jeg ikke der er de store forskelle på disse bokse.
Og som jeg ser billedet så er det en løs tuner-modul der sidder i Uno boksen, og begge indgange understøtter FBC, da det er samme tunerblok der behandler begge indgangene.
MVH
Palleba22. september 2016 kl. 20:44 som svar til: Luksusfælden – hvad foregÃ¥r der i hovedet pÃ¥ dem? #66931Palleba2000DeltagerTil dem der siger at TV3 ikke modtager licenspenge…
Betaler vi ikke for at modtage kanalerne via parabol, kabel og internet, gennem Viasat? Det er da en slags licensbetaling.
Og mange af disse “Reality-TV” programmer er hul i hovedet !!
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerDreambox kan også, men kun hvis man bruger en eller flere USB tunere fra Sundtek.
Palleba2000DeltagerVagnen sagde
Korrekt – men den lukkes ned 15 juni.Efter 15 juni vil EPG data pÃ¥ 1W kunne findes pÃ¥:
11.216/V/24.500Â Â
Hej!
Er der nogen her der ved hvor man nu finder EPG data for Canal Digital’s kanaler?
Ingen af de nævnte frekvenser ser ud til at virke, heller ikke den sidste.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerOkay, tak for svar. 😉
SÃ¥ er det Tekst-TV dekoderen i Dreamboksen der er uddateret, mÃ¥ nok findes en opdatering et eller andet sted… 😉
MVH
Palleba -
ForfatterIndlæg