Palleba2000
Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
Palleba2000Deltager
Kathrein laver gode paraboler, men desværre ikke i de størrelser mere, de havde store paraboler før, men ikke mere.
Jeg har selv en Kathrein, og selv om den er 25 år gammel, ser den ud som ny. Også selv om vejret på Færøerne er meget hårdt.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerHej!
Har ikke testet, da parabolen har flyttet sig lidt i en af de mange storme vi har haft pÃ¥ Færøerne…
Men på LyngSat står der dette:
28.2°E
Astra 2F
12382 H
DVB-S
MPEG-2
27500
5/6Kanalerne ligger på en UK spotbeam transponder, så måske er det derfor du ikke får den ind mere, jeg ved ikke om de lige er flyttet over eller ej.
MVH
Lige som “Per M” vil jeg komme med nogle links til kort over dækning af Astra 2.
Her er kort hvor brugere har informeret om signalet.
UK SpotbeamOg dette er om hvordan / hvorfor man kan se kanalerne der er uden for dækningen:
UK TV via satelliteDe tre første links har brugere rapporteret om hvordan signalet er og hvor stor parabol de har brugt.
Disse er dog kun vejledende kort, men efter det éne kort er en 1m parabol god nok, men sæt en 1,5 til 2n parabol op, så skulle det gerne give et stabilt signal.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerTak for påmindelsen, jeg ser genudsendelsen kl. 1:00 (2:00 dk tid).
Her bliver den sendt som 3. episode, mens den var 1. episode i Canada, så der er rodet lidt i episodernes rækkefølge.
Endnu engang tak for påmindelsen.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerNej, den tiende seasong er ikke tilgængelig på DPlay. Den har været tilgængelig på Discovery Canada i mere end et år nu, men man skal registrere sig for at kunne se dem og så skal man nok også bruge en proxy/vpn.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerSå vidt jeg kan se nu, så har de rettet fejlen nu. 🙂
MVH
Images til boksen findes flere af, f.eks. BlackHole, OpenATV, OpenPLi og mange flere, det er “smag og behag” hvilke image man vil bruge.
WiFi problemet, prøv og set indstillingen til WPA eller WPA2, eller kun WPA, min havde problemer med WPA2, og efter jeg ændrede indstillingen, ville den fint logge på netværket.
Nu ved jeg ikke hvilken TV-udbyder du har, men min bruger Conax kort, og disse har ikke begrænsninger, så med en emulator som CCcam eller OScam, så kan man optage MANGE kanaler kun på ét kort, jeg har selv været oppe på 7-8 kanaler på en gang. Begrænsningen ligger i CI-modulet.
Men du skal jo have en tuner der kan modtage flere kanaler (mux) pÃ¥ en gang, og her tror jeg Bo har svaret, da jeg ikke kender forskel pÃ¥ Dual og Twin tuner…
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerSÃ¥ hvidt jeg ved, er TV2 ikke en Public Service kanal, men skal overholde nogle Public Service regler…
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerVedr. parring af kort og boks, så vil jeg sige, at boksen bliver parret med kortet, men kortet bliver IKKE parret med boksen. 🙂
Dvs. at boksen fra Canal Digital bliver låst til ét kort, men kortet kan benyttes ALLE steder der understøtter Conax. 🙂
Det var godt du fik det at virke. 🙂
MVH
Palleba10. september 2017 kl. 08:51 som svar til: Boxer EPG serieoptage DR og TV2 på enigma2 bokse ? #74970Palleba2000DeltagerDet plug-in der hedder CIplus er en CI+ emulator, som du allerede har regnet ud. 🙂 Dette skal gøre det muligt at bruge CI+ moduler i ikke-plus bokse, men det er desværre ikke altid dette virker alligevel.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerSÃ¥ har du mÃ¥ske to paraboler, eller én parabol med to hoveder (LNB’ere).
I begge til fælde har du nok en switch som samler det hele i et kabel. Det er det der er galt, Canal Digital boksen skal indstilles til at vide at der er en switch pÃ¥ kablet…
Men hvis din Technisat har plads til CI-modul, så skaf dig et Conax modul og sæt Canal Digital kortet i modulet, så skulle det hele virke.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerSky News…? MÃ¥ske stÃ¥r parabolen rettet mod Astra…
Hvilke andre kanaler fÃ¥r du ind pÃ¥ din Technisat, kan du se f.eks Visjon Norge, eller er det mÃ¥ske Pro7, RTL og Sat1…?
MVH
Palleba6. september 2017 kl. 19:10 som svar til: Boxer abonnement på en Dreambox, VU+, Gigablue eller Mutant boks. #74900Palleba2000DeltagerHej igen!
Ja, en boks med 2 CI slots, så kan 2 kanaler afkodes samtidig.
Og ja, det er både nemmere og stabilere at have DVB-T2 modulerne internt i boksen hellere end USB-løsningen.
Vu+ har moduler der kan modtage 2 frekvenser (MUX) på en gang. Sidst jeg tjekkede, havde Dreambox kun moduler der modtog en frekvens ad gangen, eller jo, de har et der kan tage flere, men det er nok kun DM7080 og DM900 der kan bruge dette.Ja, en Du2 eller Uno klarer det fint, eller en brugt Dreambox 8000 der har 4 CI slots. 🙂
De aktuelle Dreambox modeller med 2 CI slots er 7020HD v2 og 7080HD. Vu+ boksene er billigere.Det er Hollywood og Premiere League der presser på for at lukke disse bokse ude, TV-udbyderne selv ville nok med glæde tillade alle slags bokse.
Panasonic recorderen er nok nem at sætte op, og disse Enigma2 bokse er mÃ¥ske slet ikke sÃ¥ meget sværere at sætte op, efter som du ikke behøver at flashe dem pÃ¥ ny, da du kun skal benytte CI til afkodning. Det er nÃ¥r man skal rode med softcam’s at man bliver nødt til at lægge PeterPan, OpenATV eller andre image pÃ¥.
MVH
Palleba4. september 2017 kl. 09:13 som svar til: Boxer abonnement pÃ¥ en Dreambox, VU+, Gigablue eller Mutant boks. #74857Palleba2000DeltagerJeg kan ikke finde ud af at redigere mit tidligere indlæg, men der skulle stÃ¥ …Antal kanaler pr. kort. 😛
———————–
Men nu til sagen. Dette med images til de forskellige bokse er mere en smagssag, hvilke image der er bedst, de er nok alle næsten ens i stabilitet.Jeg har kun prøvet Dreambox og Vu+, og disse er gode bokse. PeterPan image til Dreambox er lavet i Scandinavia, så dette passer meget godt til de danske forhold, dette er også et meget godt image.
På Vu+ bruger jeg OpenATV, virker fint også.
Og sÃ¥ til kortet, jeg glemte lige at Boxer bruger Viaccess kodesystemet, de kort jeg bruger kører alle Conax. Conax kortene fungerer fint i den interne kortlæser. Men jeg ved ikke om Boxer’s udgave af Viaccess fungerer med de softcam’s der findes. Svjv kører Boxer ikke med + delen (CI+) kun med CI, dette gør at det er mere sandsynligt at det virker med den interne kortlæser. CI+ gør tingene meget besværligere.
SMiT og Neotion laver Viaccess moduler der klarer op til 8 kanaler pr modul. Også alternative moduler som Diablo kan afkode flere kanaler på en gang, men ved ikke om de virker med Boxer.
Hvis du vil have flere tunere til boksen, så er Sundtek bedst på Dreambox, disse er lidt dyrere end andre USB-tunere. Til Vu+ har BM-Radio nogle billigere der virker fint. Men husk at én tuner skulle kunne klarer en hel MUX, i teorien. Og hvis flere af kanalerne ligger på samme MUX som du vil optage, så bruger boksen kun denne ene tuneren.
MVH
Palleba3. september 2017 kl. 20:57 som svar til: Boxer abonnement pÃ¥ en Dreambox, VU+, Gigablue eller Mutant boks. #74802Palleba2000DeltagerAng. antal kort pr. kanal…
Hvis du installerer alternativt image, og installerer softcam, sÃ¥ kan ét kort afkode masser af kanaler. Eller du køber et dyrere CI cam der kan afkode op til 8 kanaler…
MVH
Palleba -
ForfatterIndlæg