kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 286 til 300 (af 385 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: digital antenne og tyske programmer #60548
    kram5610
    Deltager

    jetdirect sagde


    >for at kunne se de kodede tyske kanaler kræver det fast adresse i tyskland

    >vedr små skåle = dårlig signal i regn / snevejr ,jo større des mere  signal reserve får man

    >modtageren skal have dvb-s2 tuner da flere af de tyske kanaler vil med tiden flyttes over på dette system

     

     

    Der udsendes IKKE kodet kanaler i Nordtyskland via DVB-T. RTL udsender 6 kanaler via DVB-T i MEPG4 i Leipzig og Stuttgart – men disse kan IKKE modtages i DK (kun ved helt ekstreme vejrforhold). 

    Der indføres IKKE DVB-T2 i Tyskland foreløbigt… så køb en helt almindelig DVB-T modtager….

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

     

    som svar til: freesat i Silkeborg. #60508
    kram5610
    Deltager

    smileyguy sagde

    Igen tak for svarene.

    Jeg vælger at købe en 110 cm Parabol som Bo skriver.

    Vil en OPTICUM – HD 9600 MINI være et godt bud på en FTA HD reciever ? evt nogen som har erfaring med andre FTA HD modtagere det behøver ikke at være med PVR. ?

    Jeg er utrolig glad for min Edision Argus Mini 2 in 1 – den har den fordel at den også kan modtage de danske DVB-T kanaler. Se emnet “sat boks der kan samme nummer som en dreamboks” her på forumet. Jeg benytter den nævnte boks til bl.a. at modtage de engelske kanaler fra Freesat. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: sat boks der kan samme nummer som en dreamboks #60478
    kram5610
    Deltager

    jetdirect sagde

     

    Vedr det med fronten ,undrede blot over de billeder der var på linket hvor der var nogle hvide felter på fronten .

     

    vedr lan stikket kan kanal listen trækkes ud den vej eller er det over seriel porten

    har den web interface

    vedr de 2 tunere man kan vel optage fra fx dr hd og så se en kanal fra sat samtidig

    ved du hvor den kan købes i tyskland til nævnte pris på 120 €

     

    kører den med samme emuleringer som dreamboksen scam for at få det på 5″ø til og køre

    Jeg har købt min uden lan-port så ved ikke om versionen med lan port har web interface. Jeg trækker kanallisten ud via usb. Ja du kan fx optage DR HD også se RTL. Jeg har opdateret hele softwaren – ved ikke om det er same emu som Dreambox. På dette forum kan du finde mere info om boksen: http://www.sat-ulc.eu/forumdisplay.php?f=975

     

    Jeg købte min hos: http://www.berlin-satshop.de/   der kan jeg dog se, at den koster 140 Euro nu. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: sat boks der kan samme nummer som en dreamboks #60473
    kram5610
    Deltager

    Bygork sagde

    Hej igen

     

    Tak for svaret. Ifølge king of sat skulle der også ligge SVT 1 HD, SVT 2 HD, på 4.8 grader øst, samt  Svensk tv 4 i flere udgaver, NRK 2 HD og NRK 3 HD på 0,8 grader vest. Er der nogle der har erfaringer med disse kanaler og om de modtages med dreambox lignende modtagere?

     

    Mvh.

     

    Bygork

     

    De nævnte kanaler kan ikke modtages på den måde (kræver abo). NRK 2HD og NRK3 HD sender også via Sirius. 

    som svar til: sat boks der kan samme nummer som en dreamboks #60471
    kram5610
    Deltager

    Bygork sagde

    Rigtig interessant boks. Er der nogen der har praktiske erfaringer med boksen til boxertv? Findes der evt. en udgave af boksen der også understøtter dvb-t2?

     

    Jetdirect: antager at du mener at dreambox giver adgang til NRK1-3 samt SVT 1+2? , eller er der andre også andre nordiske?, eller førnævnte i kanaler i HD udgaver?

     

    Der er også SVT-24 og barnkanalen/Kunskapskanalen. Kan endvidere også tage NRK 1 HD. Jeg har som nævnt prøvet boksen med et Boxer TV kort – det kørte fint (men testede som sagt kun i nogle få dage).

    som svar til: sat boks der kan samme nummer som en dreamboks #60467
    kram5610
    Deltager

    jetdirect sagde


     

    Tak for linket ,den se interesant ud ,det hvide langs fronten ser den sådan ud ?

     

    vedr dtt delen kan den styre de danske dtt kanaler ok mht undertekster og hvad med dr hd ?

     

    hvordan kan den styre sat+dtt samtidig eller er det kun enten eller

    Den fås i flere farver – min er i sølv på hele fronten. 

     

    Jeg har ingen problemer med de danske DVB-T kanaler, hverken med undertekster eller lyden. Boksen kan officielt ikke HE-AAC men som sagt lyden fungerer fint også på DR HD. 

     

    Boksen har to tunere indbygget – derfor kan den begge dele. Du kan lave en lang kanal liste, min ser fx sådan ud:

     

    1. Das Erste HD (fra Astra 19.2°)

    2. ZDF (fra Astra 19.2°)

    3. NDR TV (fra Astra 19.2°)

    4. DR1 (DVB-T)

    5. DR2 (DVB-T)

    6.TV2 Syd (DVB-T)

    7. RTL HH/SH (fra Astra 19.2°)

    ….

     

    Hvis man tilslutter en harddisk kan man optage en kanal på den ene tuner og se en anden imens fra den anden tuner – alternativt optage en kanal på sat og se en anden kanal på sat fra samme transponter. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: sat boks der kan samme nummer som en dreamboks #60464
    kram5610
    Deltager

    jetdirect sagde

    en dreamboks kan man jo få til og virke så den kan modtage tv2 regionerne og de norske og svenske kanaler ,men findes der alternative bokse der er billigere der kan det samme og som har dvi eller hdmi stik

    Ja jeg har en Edision Argus Mini 2 in 1 – fantastisk receiver. Den kan med rette software samme trick. Endvidere har den indbygget DVB-T modtager med MPEG 4. Der er tale om HD boks, som også har mulighed for PVR via ekstern harddisk. Boksen virker endda med Boxer TV (har ikke boxer abo, så har kun testet boksen med et lånt kort et par dage)

    Boksen koster ca. 120 Euro.

     

    http://www.argus-family.de/produktreceiverargusmini2in1.html     (jeg kan desværre ikke finde et engelsk sproget link)

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

     

     

     

    som svar til: Den nye Canal Digital boks – debattråd #60440
    kram5610
    Deltager

    admin sagde

    Tænkte at det kunne være interessant med en tråd om den kommende boks til Canal Digital.

    Video og billeder på http://www.audiovisuelt.no/artikler/sniktitt_her_er_canal_digitals_nye_pvr/98464 

    Billeder http://www.dinside.no/870229/her-er-canal-digitals-nye-dekoder 

     

    Umiddelbart ser det jo godt ud eller hvad mener i andre? Mon den har SatCR/Unicable support…

    Mon den understøtter DiSEqC ? Kender flere Canal Digital kunder som gerne vil gå over til HD – men som ikke vil undvære Astra. 

    som svar til: To DVB-T2 muxer i Østrig i første halvår 2012. #60375
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

    Der er et meget stærkt ønske om et konkurrencedygtigt altenativ til kabel og satellit. Terrestrial broadcast er den bedste og sikreste måde at skaffe den mest universelle dækning med tv.

    Personligt ser jeg i Østrig kun morgen-tv med billeder fra skistederne, når jeg er der på skiferie.

    Lars     smile

    Hvem ønsker dette? og igen hvem skal finansiere dette? RTL, Sat 1 osv. er jo FTA kanaler – i Tyskland udsendes disse kanaler på DVB-T kun i de meget tæt befolkede områder(Ballungsgebiete) – fx har RTL stoppet udsendelserne via DVB-T i Nürnberg fordi det ikke kan svare sig (Stor-Nürnberg har 900.000 indbyggere). 

    På sigt kan DVB-T2 måske komme til at spille en rolle – men jeg ser stadig ikke et behov de næste 5-8 år. 

     

    Personligt synes jeg heller ikke der er så meget ved ORF og ATV (kan modtage begge), nuvel både ORF 1 og ORF 2 sender i HD og har 2 kanals lyd på en del udsendelser(giver mulighed for at få original sproget frem istedet for synkronisering). 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: To DVB-T2 muxer i Østrig i første halvår 2012. #60372
    kram5610
    Deltager

    19E2 sagde

    @ Lars, tak for at have henledt opmærksomheden på denne og generelt andre
    DVB-T nyheder.

    Kan det oversat fra tysk tages bogstaveligt, når der
    skrives, at reservationen af frekvenser til DVB-H
    nu alternativt vil blive
    stillet til rådighed for “terrestisk RADIO via DVB-T2” (Rundfunk=Radio)
    ?

    Rundfunk betyder ikke radio, men derimod “Radiofoni”. ORF = Österreichischer Rundfunk = østrigsk radiofoni. Så man kan ikke udlede at den ekstra kapacitet skal bruges til radio – men måske man ønsker at sende radio via DVB-T som bl.a.  England og Sverige gør. 

     
    @ Morten, interessant at ikke alle
    3sat-programmer bliver udsendt via DVB-T i Østrig.
    Ved Du hvilke programmer,
    det er, som ikke må udsendes ?
    3sat er på det seneste ændret til mest at være
    en spillefilmskanal ud over de mange nyhedsudsendelser
    – eventuelt er det de
    sædvagentlige problemer vedrørende ophavsrettigheder.

    Måske ønsker de
    østrigske beslutningstagere med udbygningen at give befolkningen et terrestisk
    udsendt
    tilbud i stil med danske/svenske Boxer.

     

    Som sagt kan jeg ikke forestille mig, at denne ekstra kapacitet kan blive brugt til andet end at udsende de eksisternede programmer i HD kvalitet. Østrig er FTA land ligesom Tyskland – der findes et pay tv tilbud kaldet “Austria-Sat” som udsendes via satellit – men her er tale om nice kanaler. Husk på at man har sprogfællesskab med Tyskland – så ARD og ZDF er lige så vigtige for en østriger som ORF er. 

    som svar til: To DVB-T2 muxer i Østrig i første halvår 2012. #60369
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

    Nu har jeg jo inkluderet en officiel link, så det er op til alle  selv at læse, hvad der er besluttet og planlagt.

     

     

    Ja og jeg har også kigget på dit link. 

    Det jeg bare vil påpege er, at den “almindelige” østriger intet har ud af DVB-T2. DVT-T bruges i Østrig først og fremmest til modtagelse af ORF 1+2 og ATV. Alt andet modtages via satellit. DVB-T spiller næsten samme rolle i Østrig som den gør her i Tyskland (backup funktion), eneste forskel er at ORF 1 + ORF 2 er kodet via satellit. Selvfølgelig kan man i Østrig finde husstand der ligesom i Norge ikke kan modtage satellit tv grundet bjerge. 

    Dertil kommer at Østrig ikke er vant til konkurrence – langt op i 1980'erne fandtes alle mulige former for monopoler, tobaksmonopol, bankmonopol etc. Privat TV blev også kun indført på grund af EU – og ATV begyndte først at sende terrestisk i 2003 (kanalen sendte på kabel tv i Wien fra 2000). Det jeg vil fremtil er, at man i Østrig ligesom i Tyskland ser TV via kabel tv eller satellit. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: To DVB-T2 muxer i Østrig i første halvår 2012. #60366
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

     

    I afsnit 3  §6 (2)  står:

    “Die bisher für DVB-H vorgesehene Bedeckung wird zum Betrieb einer bundesweiten Multiplex-
    Plattform für digitalen terrestrischen Rundfunk mittels DVB-T2″

     

     

    Det er dømt til at mislykkedes. Østrig har reelt syv kanaler:

    ORF 1 (både i SD og HD)

    ORF 2 (både i SD og HD)

    ORF Plus

    TW1

    Atv (eneste private kanal som har østrigsk licens)

    Puls 4

    Austria 9

     

    Dertil kommer 3Sat som produceres sammen med ARD, ZDF og DRS (SRG). Det ejendommelige er at 3Sat ikke må vise alle sine programmer via DVB-T i Østrig, så til tider udendes der blot et skilt:

     

     

     

     

     

    Derudiver findes der lokal programmer, som fx Tirol TV. 

     

    RTL Österrreich, Sat 1 Österreich mv. har ikke østrigsk licens, endvidere vil det ikke tjene noget formål at udsende disse kanaler via DVB-T, da de sendes FTA via satellit. 

     

    Så hvad skal Østrig med fire Mux? De har jo i forvejen Mux a und Mux b. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

     

    som svar til: når nu det anologe parabol slukker #60357
    kram5610
    Deltager

    antenne.dk sagde


    Fransk tv sender stadigvæk også analogt på Arlantic bird 5 grader vest

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

     

    De analoge franske kanaler på 5° vest er planlagt til at lukke den 30.11.2011.

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Maximum T-85 #60340
    kram5610
    Deltager

    DVBBob sagde

    Jeg kan ikke finde sådan en på en dansk webshop, så jeg begynde at kigge på de tyske.

    Jeg købte min her:

     

    http://www.digital-sat-online.de/product_info.php?cPath=28_64&products_id=116

     

    Prisen på 100 Euro er meget rimelig. 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Maximum T-85 #60338
    kram5610
    Deltager

    DVBBob sagde

    Jeg bor i Broager i Sønderjylland.

    Så har du samme modtagelses situation som mig (bor i Flensborg) – jeg ville vælge en Wavefrontier T90 (sådan en har jeg selv læggende i kælderen til når jeg får hus). 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 286 til 300 (af 385 i alt)
Back to top button