kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 286 til 300 (af 392 i alt)
  • Forfatter
  • som svar til: Digital Parabol til sommerhus? #60676
    kram5610
    Deltager

antenne.dk sagde

for at tilfredsstille Tyske lejere skal i have en parabol med 1 lnb hoved opsat den skal modtage en satellit som hedder Astra på 19,2 grader øst, samt en digital satellit receiver, og så skal I vel gøre Jer nogle overvejelser om hvordan I modtager det Danske tv, enten via fladskærm med indbygget dvb-t modtager, eller en seperat dvb-t receiver, eller som sidste mulighed en combi modtager som kan modtage både satellit og dvb-t i samme boks

Det er korrekt og tyskere forventer at kunne modtage samtlige kanaler (inkl. de kommercielle). Hvis man ønsker, at modtage tysk og engelsk tv, kan jeg anbefale en Maximum T-85 skærm (jeg benytter sådan en på min bopæl i Flensburgtil netop de tyske (19,2° øst) og engelske kanaler (28,2° øst) med et godt resultat). Skærmen kan fx købes på nettet her: 

http://www.digital-sat-online.de/product_info.php?cPath=28_64&products_id=521 

Glem alt om at modtage de tyske på DVB-T – det kræver en stor UHF antenne og formentlig også en forstærker. Parabolskærmen ovenfor koster 55,- Euro plus forsendelse (dertil skal lægges to LNB hoveder samt en DiSEqC) – en god Triax UHF antenne til langdistance modtagelse koster hurtigt 5-600 kr. Dertil skal du lægge 5-600 kr. til en forstærker – altså bliver det meget dyrere og giver 1/8 af de kanaler som man kan modtage over satellit. 

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: Skal tysk antenne-tv koste penge? + TV 2 #60627
    kram5610
    Deltager

reslfj sagde

Bit-rate er et kæmpe problem for DTT og især i Tyskland.  Med alle de nye HD kanaler, der understøtter rimelige billeder på de nye store skærme – man er jo nærmest idiot hvis man i dag køber under 40″ –  så er der mega brug for billig bit-rate og der er også brug for MPEG-4.

Samlet  kan DVB-T2 og den bedre komprimering med MPEG-4 give små 3 gange mere kapacitet. Det svarer til at de nuværende – lidt kvalitetstvivlsomme DVB-T/MPEG-2 – tre ÖR muxer, kan omstilles til HDTV på mindst 9 af de 12 kanaler – og til helt uændret driftsomkostninger (Tysklands DTT net er bygget til stueantenne i pæne områder omkringe senderne).  

Du svarer ikke på mit spørgsmål? Hvor er fordelen??? Jeg er klar over den tekniske fordel – men i Tyskland er DVB-T den primære modtagelsesform i under 5% af husstandene… Så selvom man postede en masse penge i nye sendemaster og gjorde en masse bokse og fladskærme forældede ville man ikke opnå ret meget…. Tyskland er og bliver et sat land, derefter kommer kabel tv….

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: Skal tysk antenne-tv koste penge? + TV 2 #60613
    kram5610
    Deltager

reslfj sagde

Morten det er ganske enkelt ikke rigtigt.  I Tyskland er der en rimelig aktivitet udenfor offentlighedens øjne omkring mulige måder at overgå til DVB-T2.  Budgetforhold omkring licensmidlerne gør,  at   ÖR  ikke kan komme igang tidligere end om 2-3 år. 

Man ønsker ikke at genere markedet med rygter om DVB-T2*, men flere  forbudnslande og faktisk også de private tv stationer er fx aktive i de omtalt førsøg/måleserier syd for Hamburg.

Kan du finde et eneste link på nettet som beviser din påstand? Der udføres PT DVB-T2 forsøg syd for Hamburg (Rosengarten). Husk nu på, at DVB-T KUN spiller en rolle i de meget tæt bebyggede områder (Hamburg, Ruhrgebiet etc…)

Hvad skulle fordelen være ved at sende via DVB-T2 for ÖR? De udsendes FTA på både Kabel TV og Satellit (det er ikke lovligt for kabel tv selskaberne at kode ÖR programmerne). Det vil ikke være lovligt at støtte udbygningen af DVB-T2 nettet med skatte/licenspenge for de kommercielle kanaler. De kommercielle kanaler ønsker langsomt at forlade DVB-T (alllerede sket i Nürnberg og der går rygter om at de også ønsker at droppe Kiel).

Jeg kunne forestille mig, at man om 3-4 år begynder at udsende enkelte HD kanaler i DVB-T2 format i udvalgte områder – også indstilller DVB-T (Mpeg2) om 6-7 år… Tysklerne accepterer ikke at skulle udskifte deres bokse efter “kun” 4-7 år.

Også en gang for alle DVB-T bruges som backup! Jeg kender ikke en eneste tysker som bruger DVB-T til andet end deres ekstra TV (typisk fordi de er for dovne til at trække kabeler fra deres parabolantenne eller kabeltv stikket).

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: Skal tysk antenne-tv koste penge? + TV 2 #60610
    kram5610
    Deltager

reslfj sagde

De Private (RTL, Pro7 mfl) har i snart mange år stoppet den videre udbygning i Tyskland. De er i Kiel, Lübeck og Hamburg, men ikke i fx Flensborg. Det er kun få steder i Danmark (Sydfyn, Langeland?) man kan fange Kiel.

De laver imidlertid forsøg med betalings-TV i Stuttgart og Leipzig. Desuden er de aktivt med i de DVB-T2 forsøg, der pågår lige syd og øst for Hamburg.    

Der er 'hemmelige' planer om at overgå til DVB-T2 i Tyskland begyndende fra 2013/14 og med maks 2 års simulcast af de nuværende ÖR kanaler i både DVB-T/MPEG-2 og DVB-T2/MPEG-4. Så før 2015/16 sker der nok ikke noget afgørende. Der er ingen endelig vedtagelse endnu.

Lars   smile

Der er pt. ingen DVB-T2 planer i Tyskland – der kommer til at gå mange år før Tyskland hopper med på den vanvittige galej. Tyskland er først og fremmest et Satellit land – DVB-T spiller stort set ingen rolle… (fx er der som standard indbygget DVB-S2 modtager i de fleste fladskærme som sælges i Tyskland…)

Jeg ville overveje en kombineret DVB-T / DVB-S2 modtager (ved ikke om der findes en Boxer godkendt boks med DVB-S2???). Fordelen ved at modtage de tyske kanaler via satellit, er at man får samtlige tyske kanaler ganske gratis. 

Der er mange rygter om, at de kommercielle tyske kanaler vil kode deres kanaler – det tillægger jeg ikke den store betydning… Tyskland er og bliver et FTA (free to air) land…

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: freesat i Silkeborg. #60586
    kram5610
    Deltager

smileyguy sagde

kan du evt fortælle mig om den virker fint med undertekster på freesat BBC og ITV kanalerne, det vil min kone nemlig gerne have.

Jeg har ikke haft problemer med undertekster på de engelske kanaler. Jeg må indrømme at jeg mest ser ITV kanalerne, Channel 4 og E4 (her ved jeg at underteksterne virker stabilt). 

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: Astra 1N footprint #60566
    kram5610
    Deltager

urup sagde

Satellitten vil være til DTH services og HD tv til Tyskland, Frankrig thumbs-updkog Spanien. Ville være fint med noget mere fransk tv(Her mangler et fransk flag).

De franske TV kanaler er jo næsten alle uden undtagelse kodet – der mangler ikke franske kanaler på Astra 19,2°…

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: freesat i Silkeborg. #60565
    kram5610
    Deltager

smileyguy sagde

Til sidst er der nogen som har / bruger Edision Argus Mini 2 in 1 til freesat ?

Som jeg skriver længere oppe bruger jeg min Edision Argus Mini 2 in 1 til bl.a. Freesat. Det fungerer godt…

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: digital antenne og tyske programmer #60548
    kram5610
    Deltager

jetdirect sagde

>for at kunne se de kodede tyske kanaler kræver det fast adresse i tyskland

>vedr små skåle = dårlig signal i regn / snevejr ,jo større des mere  signal reserve får man

>modtageren skal have dvb-s2 tuner da flere af de tyske kanaler vil med tiden flyttes over på dette system

Der udsendes IKKE kodet kanaler i Nordtyskland via DVB-T. RTL udsender 6 kanaler via DVB-T i MEPG4 i Leipzig og Stuttgart – men disse kan IKKE modtages i DK (kun ved helt ekstreme vejrforhold). 

Der indføres IKKE DVB-T2 i Tyskland foreløbigt… så køb en helt almindelig DVB-T modtager….

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: freesat i Silkeborg. #60508
    kram5610
    Deltager

smileyguy sagde

Igen tak for svarene.

Jeg vælger at købe en 110 cm Parabol som Bo skriver.

Vil en OPTICUM – HD 9600 MINI være et godt bud på en FTA HD reciever ? evt nogen som har erfaring med andre FTA HD modtagere det behøver ikke at være med PVR. ?

Jeg er utrolig glad for min Edision Argus Mini 2 in 1 – den har den fordel at den også kan modtage de danske DVB-T kanaler. Se emnet “sat boks der kan samme nummer som en dreamboks” her på forumet. Jeg benytter den nævnte boks til bl.a. at modtage de engelske kanaler fra Freesat. 

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: sat boks der kan samme nummer som en dreamboks #60478
    kram5610
    Deltager

jetdirect sagde

Vedr det med fronten ,undrede blot over de billeder der var på linket hvor der var nogle hvide felter på fronten .

vedr lan stikket kan kanal listen trækkes ud den vej eller er det over seriel porten

har den web interface

vedr de 2 tunere man kan vel optage fra fx dr hd og så se en kanal fra sat samtidig

ved du hvor den kan købes i tyskland til nævnte pris på 120 €

kører den med samme emuleringer som dreamboksen scam for at få det på 5″ø til og køre

Jeg har købt min uden lan-port så ved ikke om versionen med lan port har web interface. Jeg trækker kanallisten ud via usb. Ja du kan fx optage DR HD også se RTL. Jeg har opdateret hele softwaren – ved ikke om det er same emu som Dreambox. På dette forum kan du finde mere info om boksen: http://www.sat-ulc.eu/forumdisplay.php?f=975

Jeg købte min hos: http://www.berlin-satshop.de/   der kan jeg dog se, at den koster 140 Euro nu. 

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: sat boks der kan samme nummer som en dreamboks #60473
    kram5610
    Deltager

Bygork sagde

Hej igen

Tak for svaret. Ifølge king of sat skulle der også ligge SVT 1 HD, SVT 2 HD, på 4.8 grader øst, samt  Svensk tv 4 i flere udgaver, NRK 2 HD og NRK 3 HD på 0,8 grader vest. Er der nogle der har erfaringer med disse kanaler og om de modtages med dreambox lignende modtagere?

Mvh.

Bygork

De nævnte kanaler kan ikke modtages på den måde (kræver abo). NRK 2HD og NRK3 HD sender også via Sirius. 

som svar til: sat boks der kan samme nummer som en dreamboks #60471
    kram5610
    Deltager

Bygork sagde

Rigtig interessant boks. Er der nogen der har praktiske erfaringer med boksen til boxertv? Findes der evt. en udgave af boksen der også understøtter dvb-t2?

Jetdirect: antager at du mener at dreambox giver adgang til NRK1-3 samt SVT 1+2? , eller er der andre også andre nordiske?, eller førnævnte i kanaler i HD udgaver?

Der er også SVT-24 og barnkanalen/Kunskapskanalen. Kan endvidere også tage NRK 1 HD. Jeg har som nævnt prøvet boksen med et Boxer TV kort – det kørte fint (men testede som sagt kun i nogle få dage).

som svar til: sat boks der kan samme nummer som en dreamboks #60467
    kram5610
    Deltager

jetdirect sagde

Tak for linket ,den se interesant ud ,det hvide langs fronten ser den sådan ud ?

vedr dtt delen kan den styre de danske dtt kanaler ok mht undertekster og hvad med dr hd ?

hvordan kan den styre sat+dtt samtidig eller er det kun enten eller

Den fås i flere farver – min er i sølv på hele fronten. 

Jeg har ingen problemer med de danske DVB-T kanaler, hverken med undertekster eller lyden. Boksen kan officielt ikke HE-AAC men som sagt lyden fungerer fint også på DR HD. 

Boksen har to tunere indbygget – derfor kan den begge dele. Du kan lave en lang kanal liste, min ser fx sådan ud:

1. Das Erste HD (fra Astra 19.2°)

2. ZDF (fra Astra 19.2°)

3. NDR TV (fra Astra 19.2°)

4. DR1 (DVB-T)

5. DR2 (DVB-T)

6.TV2 Syd (DVB-T)

7. RTL HH/SH (fra Astra 19.2°)

….

Hvis man tilslutter en harddisk kan man optage en kanal på den ene tuner og se en anden imens fra den anden tuner – alternativt optage en kanal på sat og se en anden kanal på sat fra samme transponter. 

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: sat boks der kan samme nummer som en dreamboks #60464
    kram5610
    Deltager

jetdirect sagde

en dreamboks kan man jo få til og virke så den kan modtage tv2 regionerne og de norske og svenske kanaler ,men findes der alternative bokse der er billigere der kan det samme og som har dvi eller hdmi stik

Ja jeg har en Edision Argus Mini 2 in 1 – fantastisk receiver. Den kan med rette software samme trick. Endvidere har den indbygget DVB-T modtager med MPEG 4. Der er tale om HD boks, som også har mulighed for PVR via ekstern harddisk. Boksen virker endda med Boxer TV (har ikke boxer abo, så har kun testet boksen med et lånt kort et par dage)

Boksen koster ca. 120 Euro.

http://www.argus-family.de/produktreceiverargusmini2in1.html     (jeg kan desværre ikke finde et engelsk sproget link)

Mvh.

Morten Hesseldahl

som svar til: Den nye Canal Digital boks – debattråd #60440
    kram5610
    Deltager

admin sagde

Tænkte at det kunne være interessant med en tråd om den kommende boks til Canal Digital.

Video og billeder på http://www.audiovisuelt.no/artikler/sniktitt_her_er_canal_digitals_nye_pvr/98464 

Billeder http://www.dinside.no/870229/her-er-canal-digitals-nye-dekoder 

Umiddelbart ser det jo godt ud eller hvad mener i andre? Mon den har SatCR/Unicable support…

Mon den understøtter DiSEqC ? Kender flere Canal Digital kunder som gerne vil gå over til HD – men som ikke vil undvære Astra. 

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 286 til 300 (af 392 i alt)
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard