Webmaster – Bo Kjærgaard

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1,531 til 1,545 (af 1,578 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: MAXIMUN T 102 FTA #57429

    Nu forstår jeg ikke noget. Nu er lyden igennem RAW indstilling på boksen på DR HD Ramasjang K Update Folketing forsvundet. Og der kommer kun lyd når jeg går tilbage til PCM. Men der er lyd på DR 1 DR 2 og TV 2 i RAW indstillingen. ??????????Angry

    Det vil sige at DR 1 DR 2 TV 2 som stadig udsendes i MPEG 2 gør at jeg kan få lyd igennem RAW indstillingen. Mens de nye kanaler som udsendes i MPEG 4 gør at jeg ikke kan få lyd igennem RAW indstillingen.

    som svar til: MAXIMUN T 102 FTA #57428

    Så har jeg fået lyd på via RAW. DR anbefaler at HDMI sættes i tv og ikke surround receiveren. Og der bruges koaksial eller lysleder kabel  mellem boks og receiver. Så mangler jeg bare at få afprøvet om jeg kan få 5.1 lyd. Star trek iaften er måske  i 5.1 lyd. Idag kan jeg ikke via EPG få de gule tal over  programoversigten og læse om det er surround lyd.

    som svar til: Prisstigning IGEN hos Stofa #57427

    Ja antenneforeningerne blev dannet for at levere tv-signaler og ikke andet. Men der der investeret på livet løs.

    For at der kunne tilbydes lynhurtig internet og telefoni. Og nu er vi på vej til trådløs internet og mobiltelefoner.

    Antenneforeningene burde have holdt sig til tv-signalerne.

    som svar til: Prisstigning IGEN hos Stofa #57420

    player sagde:

    Kære  Ripenser

    Når I nu bor i Ribe, så kan selv Ribe Ret  Crazy vel ikke tvinge nogen til betale for en Fuldpakke, der må være et sted hvor nogen kan nøjes med mindre. Selv som jeg gentager Brabrand Boligforening og Stofa måtte give de tilsluttede mulighed for at vælge en “Billigere løsning”.


    Nej vi behøver ikke at betale for fuldpakke. Vi kan melde os helt ud. Og det er vi nu 41 som gjordt. Nogle er gået til SydEnergi og andre til ViaSat og Canal Digital. Og et par stykker som jeg nøjes med gratis DVB-T og gratis Tyske kanaler fra parabol.

    som svar til: Dårligt yosee signal – Vol.3 #57401

    Hej

    Har du haft en tekniker til at se og måle på det? Ellers så kan det også være uden for dit hjem den er gal. Svært at finde på mere du kan gøre. DECT trådløse telefoner. Andet trådløst udstyr netværk osv?

    som svar til: United DVB-T MPEG 4 boks #57390

    Jo den er faldet 200 kr. i pris. Iformiddag så jeg den hos Expert til 995 kr. De viste ikke om den understøttede HAAC lyd. Da den ikke var Boxer godkendt. Men NettoSat garanterer den har HAAC lyd selvom den ikke er Boxer godkendt. Skal nok lave en anmeldelse. Er der ikke noget med at Maximum og Digiality har noget samarbejde med produkterne.

    som svar til: Det nye DIGITALT.TV #57387

    Skal forhøre mig. 

    som svar til: United DVB-T MPEG 4 boks #57386

    Så har jeg bestilt en Maximum T 102 med HAAC lyd til 699 kr. hos Netto sat.DK

    som svar til: Prisstigning IGEN hos Stofa #57385

    Jeg ved bare at der bliver solgt i pallevis af Denver og United billigbokse samt ind og udendørs antenner.

    Da mange er nået til det punkt. At de godt kan klare sig med de gratise kanaler. Jeg har trådløs internet fra TDC

    til 199 kr. pr. måned. Som virker upåklageligt. Og når jeg engang skal have en 3 D fladskærm, har den nok indbygget

    T 2 systemet.

    som svar til: Slingbox med kabel-tv? #57382

    Hej.

    Nu er det et stykke tid siden jeg testede den, men da kunne jeg godt søge analoge kabel-tv kanaler ind direkte. https://digitalt.tv/slingbox-pro

    som svar til: Prisstigning IGEN hos Stofa #57376

    En opgradering af antenneanlægget som kostede millioner via banklån og de sædvanlige stigninger på kanalerne. Var årsagen til den voldsomme prisstigning. Og har til aften hørt, at flere vil melde sig ud nu. Så det bliver en gyser for de resterende at skulle betale. Jeg modtager de gratis Danske kanaler via DVB-T og har 3 paraboler. Hvor jeg henter FTA kanaler fra Tyskland 13 og 19 grader samt de Engelske fra 28 grader. Så jeg betaler kun licens. Men lejer gerne en god DVD film engang imellem. Jeg bruger HD sat boks så jeg har et par Tyske HD kanaler. Samt naturligvis DR HD via DVB-T.

    som svar til: United DVB-T MPEG 4 boks #57374

    Tak for hjælpen Turbo DK

    Men nu er jeg sur på boksen. For tuneren er for svag til via min udendørs

    Triax antenne, at trække signalet ordentligt igennem. Der er mosaik og lydudfald.

    Så nu bruger jeg igen DVB-T tuneren i min fladskærm som virker fint. Bortset fra

    at den ikke understøtter HEE-AAC lyd. Som United boksen tilsyneladende heller ikke gør.

    Så jeg er færdig med billigboksene. Og bestiller snart en boxer godkendt boks.

    som svar til: United DVB-T MPEG 4 boks #57371

    Jeg har endnu ikke fået 5.1 lyd på. Skal jeg virkelig til at købe en Boxer godkendt boks for at være helt sikker. Så er det nummer 3 boks jeg skal anskaffe for at få HEE-AAC lyd understøttelse. Nogen som har United boksen ? På mit EPG kan jeg ikke se om der sendes i surround. Hvor kan man se det ?Black Eye

    som svar til: Prisstigning IGEN hos Stofa #57370

    I Ribe går det i den rigtige retning. Ribe antenneforening har hidtil opkrævet helårligt kontingent som var på 3.590,- kr. Men har fra iår overladt til Stofa at opkræve kvartalsvis med 1.034,- kr. Ialt 4.136,- kr.  En stigning på 546,- kr. pr. år. Men ikke nok med det så har Ribe boligforening i den afdeling med rækkehuse hvor jeg bor, opkrævet for lidt i antennebidrag over huslejen de senere år. Så der er opstået et underskud på 60.000,- kr. Det betyder at dem som ikke meldte sig ud af antenneforening, som vi kunne fra 2008. Nu skal betale 438,- kr. pr. måneder. 5.256,- kr. pr. år. Godt jeg meldte mig ud sammen med 40 andre i 2008. Og jeg har desværre ikke dårlig samvigtighed over, at de tilbageblevne nu skal betale for, at vi havde en billig tv-pakke. For jeg sagde til alle. Stofa er farlig, meld jer ud.Blush

    som svar til: Farvesystemer #57365

    Jeg springer ud i et svar, selv om jeg ikke ved så meget om det.

    I Europa, hvor DVB-T bruges, sender alle så vidt jeg ved i PAL. I USA bruger de ikke DVB-T men ATSC. De bruger stadig 60 Hz i de gamle NTSC lande også digitalt så vidt jeg ved. Se evt.  http://www.dvb.org/news_events/news/more_than_2_million_6mhz_/index.xml

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1,531 til 1,545 (af 1,578 i alt)
Back to top button