Re:LG 50PK550N – hjælp til at finde digital kanaler!!!! Er desperat!!

Preben Pedersen
Deltager

reslfj sagde:

Preben Pedersen sagde:

Kan nogen fortælle mig, hvorfor ikke ikke alle antenne-/kabel-foreninger er pligtig til at skrive en klar og utvetydig liste over anlægets tekniske udforming – standarder, frekvenser, kanaler og de anvendte leverandøre  Question

Denne sag kunne have været klaret med et svar – hvis sådanne informationer var frit tilgængelige. 

Lars  Smile

Øh – Lars, Hva´ sagde Preben ?

Jeg har kun henvist til TV´et brugervejledning, da de oplysninger som der fremkommet med her, jo nævner 218 og 226 i 8mhz, så et eller andet har XENOH, fået som vejledning, hvorledes der ellers informeres i den boligforening kan jo ikke udtales om, da det ikke bliver nævnt med navn eller link til hjemme side, dog har XENOH fået udleveret en boks, som kunne finde tv-kanalerne, så den vej igennem kan man jo aflæse frekvenser.

Kan være de oplysninger er oplyst via en analog INFO-KANAL, men det kan vi jo hellere ikke vide.

Dog læser mange informationer/brugervejledninger, som Fanden læser Biblen (altså den bliver ikke  læst), da det jo er meget nemmere med et godt forum til at stille spørgsmål end hente hjælp hos en Fagmand (bestille kvaliceret TV/Kabel montør). Helst forespørge sin udbydere, før der indkøbes nyt TV, da jo ikke alle lever op til nordig.org standarden, men de fleste Boxer godkendte fladskærme gøre, det med 8 Mhz på VHF båndet kaldet D9-D15 er der mange udgaver, som ikke understøtter, men kun 7 Mhz fra 177500 – 226500.

Men ellers er vi enig, så burde de oplysninger være let tilgængelig for medlemmerne af den boligforening/antenneforening.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard