LG 50PK550N – hjælp til at finde digital kanaler!!!! Er desperat!!

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55655
    xenoh
    Deltager

    Hejsa jeg håber så meget at der er nogle her der kan hjælpe mig… Jeg har lige købt et LG tv med mpeg 4 T/C modtager, men jeg kan ikke få f.eks. DR HD frem kun “must carry” kanalerne.. Hvis jeg søger på antenne finder den 5 digital kanaler dr1 tv2 osv. og 30 tv kanaler som fx tv3 discovery osv.. men mangler de sidste digital kanaler.. Hvis jeg søger på kabel kommer der ingen digital kanaler, men kun alm. kanaler fra tv pakken i boligforeningen, det skal lige siges at der her køres med fællesantenne…

     

    Please hjælp mig, jeg er ved at blive sindsyg på det tv!!!

    Jeg har prøvet forskellige manuele søgninger, med frekvens ændring, skift af land… intet har hjulpet:-( 

    #58576
    xenoh
    Deltager

    Jeg sender 300 kr. til den som der kommer med den rigtige løsning!!! Er meget desperat, og vil være ærlig omkring det, hvis løsningen er den rigtige…

    #58580

    Det lyder som fællesantenne kører med kabel-tv som DVB-T. Der er ikke nogen du kan spørge om frekvensen for DR HD? 

    Umiddelbart ville mit gæt være, at der sendes på en frekvens eller symbolrate dit tv udmiddelbart ikke kan håndtere.

    #58581
    Anonym
    Gæst

    xenoh sagde:

    Hejsa jeg håber så meget at der er nogle her der kan hjælpe mig… Jeg har lige købt et LG tv med mpeg 4 T/C modtager, men jeg kan ikke få f.eks. DR HD frem kun “must carry” kanalerne.. Hvis jeg søger på antenne finder den 5 digital kanaler dr1 tv2 osv. og 30 tv kanaler som fx tv3 discovery osv.. men mangler de sidste digital kanaler.. Hvis jeg søger på kabel kommer der ingen digital kanaler, men kun alm. kanaler fra tv pakken i boligforeningen, det skal lige siges at der her køres med fællesantenne…

     

    Please hjælp mig, jeg er ved at blive sindsyg på det tv!!!

    Jeg har prøvet forskellige manuele søgninger, med frekvens ændring, skift af land… intet har hjulpet:-( 


     

    hvilken antenneforening hører du under ,link ?

    Er tv´t købt i dk og ikke noget paralel import

     

    #58582
    xenoh
    Deltager

    Det er korrekt med at det kan være mit tv ikke kan det som antenneforeningen sender ud, men jeg har bare snakket med både antennemanden og LG de siger at de skal kunne arbejde sammen, men jeg tror det er bluf..

    Med hensyn til tv så er det købt i danmark, hvilket også fremgår af model nummeret.. 50pk550n = N til sidst betyder nordisk og det skulle være forberedt til alt nordisk modtagelse..

    Antenneforeiningen er jeg i tvivl om, vi har et antenneservicefirma der hedder Chabert antenne og hvidevareservice – hvor der er canal digital indblandet.. Det der så undre mig i virkeligheden er, at på tv kassen står der at tv’et er godkendt til boxer, stofa, canal digital, yousee, riks osv. men LG siger at det ikke er godkendt til canal digitalt falsk reklame!!

    Men hvad gør man så!???

    #58583
    per drage
    Deltager

    xenoh sagde:

    Det er korrekt med at det kan være mit tv ikke kan det som antenneforeningen sender ud, men jeg har bare snakket med både antennemanden og LG de siger at de skal kunne arbejde sammen, men jeg tror det er bluf..

    Med hensyn til tv så er det købt i danmark, hvilket også fremgår af model nummeret.. 50pk550n = N til sidst betyder nordisk og det skulle være forberedt til alt nordisk modtagelse..

    Antenneforeiningen er jeg i tvivl om, vi har et antenneservicefirma der hedder Chabert antenne og hvidevareservice – hvor der er canal digital indblandet.. Det der så undre mig i virkeligheden er, at på tv kassen står der at tv’et er godkendt til boxer, stofa, canal digital, yousee, riks osv. men LG siger at det ikke er godkendt til canal digitalt falsk reklame!!

    Men hvad gør man så!???


     

    hvor bor du henne i landet

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #58584
    Anonym
    Gæst

    per drage sagde:

    xenoh sagde:

    Det er korrekt med at det kan være mit tv ikke kan det som antenneforeningen sender ud, men jeg har bare snakket med både antennemanden og LG de siger at de skal kunne arbejde sammen, men jeg tror det er bluf..

    Med hensyn til tv så er det købt i danmark, hvilket også fremgår af model nummeret.. 50pk550n = N til sidst betyder nordisk og det skulle være forberedt til alt nordisk modtagelse..

    Antenneforeiningen er jeg i tvivl om, vi har et antenneservicefirma der hedder Chabert antenne og hvidevareservice – hvor der er canal digital indblandet.. Det der så undre mig i virkeligheden er, at på tv kassen står der at tv’et er godkendt til boxer, stofa, canal digital, yousee, riks osv. men LG siger at det ikke er godkendt til canal digitalt falsk reklame!!

    Men hvad gør man så!???


     
    hvor bor du henne i landet

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


     

    Jeg kan ikke finde noget brugbart på den antenneforening ,har i ingen formand/tilsyn førende på nettet der kan kontaktes

    når du søger har tv´t 2 sider der kan søger på

     

     

    1 antenne (anolog+digital dtt ) boxer via uhf eller dtt hvis dette sendes ud via antenneforeningen

    2 kabel (stofa+yousee+)  kræver rette frekvenser og netværks id numre fra udbyderen

     

     

    #58586
    xenoh
    Deltager

    Jeg bor i Taastrup ved København, nej der er nemlig ikke en skid på hjemmesiden, det er så ringe.. men antennemanden snakker om 218 og 226 mhz ved 8 mhz båndet,.. øhhh hvad er det og hvordan gør jeg på mit tv??

    på antenne søgning finder den 5 DTV =digital kaneler og 30 canal digital tror jeg..

    på kabel søgning finder den kun 30 kanaler men ingen digital kanaler!!!

     

    WTF!!! Det er blevet godt besværligt det her…

    Boligforeningen udleverede en digi boks fra thomson, hvorpå vi kunne tage alle kanaler, men jeg ville gerne undgå den grimme boks, derfor nyt tv:-(

    #58588
    Preben Pedersen
    Deltager

    per drage sagde:

    xenoh sagde:

    Jeg bor i Taastrup ved København, nej der er nemlig ikke en skid på hjemmesiden, det er så ringe.. men antennemanden snakker om 218 og 226 mhz ved 8 mhz båndet,.. øhhh hvad er det og hvordan gør jeg på mit tv??

    på antenne søgning finder den 5 DTV =digital kaneler og 30 canal digital tror jeg..

    på kabel søgning finder den kun 30 kanaler men ingen digital kanaler!!!

     

    WTF!!! Det er blevet godt besværligt det her…

    Boligforeningen udleverede en digi boks fra thomson, hvorpå vi kunne tage alle kanaler, men jeg ville gerne undgå den grimme boks, derfor nyt tv:-(


     
    det er vel kanal 12 på vhf båndet som de måske har omlagt et dvb-t signal til, men anlægget overfører måske kun mux 1 og ikke mux 2 hvor DR HD ligger på, kan andre beboere modtage DR HD, ellers kunne du jo købe dig en diskret antenne, evt en stueantenne, og så selv modtage skidet, hvis foreningen ikke leverer varen.de andre kanaler du fanger er sikkert BOXERTV kanaler
    Mvh Per

    http://www.antenne.dk#

     

     

    #58589
    reslfj
    Deltager

    Preben Pedersen sagde:


     

    Kan nogen fortælle mig, hvorfor ikke ikke alle antenne-/kabel-foreninger er pligtig til at skrive en klar og utvetydig liste over anlægets tekniske udforming – standarder, frekvenser, kanaler og de anvendte leverandøre  Question

     

    Denne sag kunne have været klaret med et svar – hvis sådanne informationer var frit tilgængelige. 

     

    Lars  Smile

     

    #58590
    Preben Pedersen
    Deltager

    reslfj sagde:

    Preben Pedersen sagde:


     
    Kan nogen fortælle mig, hvorfor ikke ikke alle antenne-/kabel-foreninger er pligtig til at skrive en klar og utvetydig liste over anlægets tekniske udforming – standarder, frekvenser, kanaler og de anvendte leverandøre  Question
     
    Denne sag kunne have været klaret med et svar – hvis sådanne informationer var frit tilgængelige. 
     
    Lars  Smile

     


     
    Øh – Lars, Hva´ sagde Preben ?
     
    Jeg har kun henvist til TV´et brugervejledning, da de oplysninger som der fremkommet med her, jo nævner 218 og 226 i 8mhz, så et eller andet har XENOH, fået som vejledning, hvorledes der ellers informeres i den boligforening kan jo ikke udtales om, da det ikke bliver nævnt med navn eller link til hjemme side, dog har XENOH fået udleveret en boks, som kunne finde tv-kanalerne, så den vej igennem kan man jo aflæse frekvenser.
     

    Kan være de oplysninger er oplyst via en analog INFO-KANAL, men det kan vi jo hellere ikke vide.

     

    Dog læser mange informationer/brugervejledninger, som Fanden læser Biblen (altså den bliver ikke  læst), da det jo er meget nemmere med et godt forum til at stille spørgsmål end hente hjælp hos en Fagmand (bestille kvaliceret TV/Kabel montør). Helst forespørge sin udbydere, før der indkøbes nyt TV, da jo ikke alle lever op til nordig.org standarden, men de fleste Boxer godkendte fladskærme gøre, det med 8 Mhz på VHF båndet kaldet D9-D15 er der mange udgaver, som ikke understøtter, men kun 7 Mhz fra 177500 – 226500.

     

    Men ellers er vi enig, så burde de oplysninger være let tilgængelig for medlemmerne af den boligforening/antenneforening.

     

     

    #58591
    xenoh
    Deltager

    Når jeg så trykker de ting kan jeg kun vælge kanal nr. som man kan se på side 22 i manualen i det link du lagde ud.. Man kan ikke vælge MHz eller D14 osv. det er derfor jeg ikke fatter en bjæle, har læst den manual igennem 347 gange, dog uden løsning, men det virker til at du har styr på det, samt andre herinde og derfor håber jeg på den rigtige løsning..

    LG oplyser at der ikke findes software opdatering til tv’et endnu da det er for nyt:-(
    #58615
    Preben Pedersen
    Deltager

    xenoh sagde:

    Når jeg så trykker de ting kan jeg kun vælge kanal nr. som man kan se på side 22 i manualen i det link du lagde ud.. Man kan ikke vælge MHz eller D14 osv. det er derfor jeg ikke fatter en bjæle, har læst den manual igennem 347 gange, dog uden løsning, men det virker til at du har styr på det, samt andre herinde og derfor håber jeg på den rigtige løsning..

    LG oplyser at der ikke findes software opdatering til tv’et endnu da det er for nyt:-(


     
    Hej Xenoh,

     

    Når der ikke er en firmware opdatering til dit TV og LG ikke vil fortælle om deres TV kan søge på 8 Mhz i VHF båndet, som iflg. nordig.org standarden også kaldes D9 –  D15, så bliver det nok kun en løsning med den udleveret setop boks fra boligforeningen eller et nyt tv, som kan søge i 8Mhz i VHF-båndet, kaldet D9 – D15, f.eks. Samsung LE40B655T2WXXE.

    Hvad er model navnet på denne setop boks, som er udleveret ?   thomsom xxx?

    Kan man ikke aflæse frekvensen, 7/8 evt. når man laver en manuel installation, kan man så vælges D9 – D15, som kanaler søgning ?

    Nu ved jeg ikke om du kun har en grundpakke eller hvor meget frekvens båndet på antenneanlægget er, hvilken frekvens ligger den sidste analog tv-kanal, som du kan se på ?

    Men man kan hurtigt blive lidt Crazy, når det skal være så besværlig, men kom med de nævnte oplysninger, så kan det være hjælpen bliver mere korrekt. Thumbs up

    mvh

    Preben

    #58621
    xenoh
    Deltager

    Preben Pedersen sagde:

    xenoh sagde:

    Når jeg så trykker de ting kan jeg kun vælge kanal nr. som man kan se på side 22 i manualen i det link du lagde ud.. Man kan ikke vælge MHz eller D14 osv. det er derfor jeg ikke fatter en bjæle, har læst den manual igennem 347 gange, dog uden løsning, men det virker til at du har styr på det, samt andre herinde og derfor håber jeg på den rigtige løsning..

    LG oplyser at der ikke findes software opdatering til tv’et endnu da det er for nyt:-(


     
    Hej Xenoh,
     
    Når der ikke er en firmware opdatering til dit TV og LG ikke vil fortælle om deres TV kan søge på 8 Mhz i VHF båndet, som iflg. nordig.org standarden også kaldes D9 –  D15, så bliver det nok kun en løsning med den udleveret setop boks fra boligforeningen eller et nyt tv, som kan søge i 8Mhz i VHF-båndet, kaldet D9 – D15, f.eks. Samsung LE40B655T2WXXE.

    Hvad er model navnet på denne setop boks, som er udleveret ?   thomsom xxx?

    Kan man ikke aflæse frekvensen, 7/8 evt. når man laver en manuel installation, kan man så vælges D9 – D15, som kanaler søgning ?

    Nu ved jeg ikke om du kun har en grundpakke eller hvor meget frekvens båndet på antenneanlægget er, hvilken frekvens ligger den sidste analog tv-kanal, som du kan se på ?

    Men man kan hurtigt blive lidt Crazy, når det skal være så besværlig, men kom med de nævnte oplysninger, så kan det være hjælpen bliver mere korrekt. Thumbs up

    mvh

    Preben


     
    Boksen er en Thomson DTI2012…

    På tv’et kan man ikke aflæse om det er 7 eller 8 MHz på uhf eller vhf, og man kan heller ikke vælge det her D9 – D15:-(

    Problemet er at jeg lige har købt dette tv, og er ovre returretten, så det er rimelig nederen, købte nemlig dette tv, for at undgå den boks:-(..

    Jeg har en stor tv pakke, antenneforeningen for leveret af canal digital.. Den sidste analog kanal er tv2 sport, og ligger  på henholdsvis: System = BG

    Band     = V/UHF

    Kanal    = 61

    Det er sådan det står…

     

    Det er for sygt det her, har lige ringet til LG igen, og han prøvede at hjælpe mig men uden held, jeg tror ærlig talt ikke der er noget at gøre… enten må jeg vente på en software opdatering, ellers må jeg nok leve med det.. problemet er bare når det overgår til det andet permanent i 2012:-(

    Jeg tror løsningen måske ligger ved, at man kan søge den manuelt, men aner det ikke!!!

     

    Men nu har du lidt oplysninger, håber det er noget du kan arbejde videre med:-)

    #58622
    xenoh
    Deltager

    Hej Preben,

     

    Nu har jeg lige prøvet at sidde og lege lidt med boksen, og der kan man stille lidt på båndbredde 6-7-8 MHz og lege med frekvenser hvor jeg så stillede dem på det som antennemanden sagde, altså 218000 og 226000 khz ved 8 mhz båndbredde.. og der fandt den fuldt signal, på begge frekvenser bare ikke på 7 mhz..

    Hvad er konklusionen så??? at mit tv ikke kan søge på 8 mhz båndbredde eller??? man kan i hvert fald ikke søge på samme måde:-(

    Lg kan ikke oplyse om det kan søge eller de vil i hvert fald ikke, og jeg kan ikke finde det nogle steder:-(

     

    Kunne det måske evt. klares med en software opdatering når denne pludselig bliver lavet???

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button