Re:Kedelig overraskelse med Canal Digital PVR 101-ST. Venter en glædelig overraskelse med HD Entertain Center?
Tak for det seneste svar. Jo, jeg har forsøgt at anvende720p via HDMI som alternativ til 1080i, men det ændrer desværre ikke ved det faktum, at omtalte skærmbillede er og bliver ringere ved sammenligning med et tilsvarende genereret af tv’ets egen jordbaserede tuner. Møgirriterende, idet jeg har hidtil været glad for boksen, men det må vel være signalbehandlingen/skaleringen som halter. HDMI kablet kan vel ikke være en faktor?
BREAKING NEWS – FUNDET LØSNINGEN MEN IKKE ÅRSAGEN TIL LØSNINGEN
Har hidtil som foreskriften oplyste tilsluttet satboksen til “HDMI in 1 (STB)”. Skiftede eksperimentalt satboksen til “HDMI in 3” og VUPS, billedet står lige så krystalklart og naturligt skarpt som via tv’ets egen tuner. I øvrigt er billedet nu fuldt ud kontrollerbart med tv’ets diverse parametre. Før HDMI skiftet var det på en mærkelig vis skævt i flere vinkler, grønskær i skygger, sorte skygger i personers panderynker, udefinerbar skæv kontrast og unaturlig hudfarve, som kun delvist kunne oprettes. Nu fremtræder billedet naturligt og super harmonisk, så jeg lige frem er bange for, at personerne træder ud af skærmen og ind i stuen. Vidunderligt, men er der en teknisk kyndig, der på forståelig vis kan forklare forskellen på de to interface med og uden STB angivelsen?
mvh