Re:Kedelig overraskelse med Canal Digital PVR 101-ST. Venter en glædelig overraskelse med HD Entertain Center?

kaare
Deltager

Tak for hurtigt svar. Ja, jeg er sikker på min skelnen mellem boksens satellit- og terrestrial tuner (har rodet med antenneudstyr i mange herrens år), og jeg er ikke i stand til at konstatere en kvalitetsforskel på de to tunere. De er lige ringe billedmæssigt sammenlignet med tv’ets egen tuner, men forklaringen må vel ligge i, som du selv anfører, at tv’et behandler DVBT signalet anderledes.

Jeg har selvfølgelig individuelt tilpasset alle parametre optimalt hvad angår lys/kontrast/farve etc. med blandt andet en Spyder kalibrator for henholdsvis tv’ets tuner og boksens tunere, men som nævnt tv’ets egen tuner er den absolutte vinder. Billedet fremtræder mere brillant og ikke diffust som via satboksens tunere. Da jeg fik boksen i sin tid var der absolut ingen forskel i billedkvaliteten ved sammenligning, erindrer jeg, men i dag er det ret iøjnefaldende, hvorfor jeg overvejer Canal Digitals seneste boks i håb om, at den behandler signalet bedre, men jeg tvivler oprigtigt.

Et digitalt signal er jo et signal, der ikke på samme vis som et analogt kan forringes. Bevares man kan tilføre det mere eller mindre lys/kontrast/farve etc., som jeg har nævnt i forbindelse med kalibreringen.

mvh

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard