Re:hvordan kører db 7020 hd v2 som dvb-c optager

Anonym
Inaktiv

jetdirect sagde
Nej den er uden hdd, havde godtnok en 500gb 2½” liggende der var møntet til maskinen, det med ext disk lyder noget lettere end og flytte via lan, hvad bruger du til redigering af *.ts filerne så de kan gemmes på dvd til afspildning på aen afspiller ?

Du skal have tak for dine besvarelser.  

Jeg bruger som det første VideoRedo TVSuite 5 til redigering. I den har jeg under dens Tools/Options, sat den til at foretrække AC3 lyd, gør det også en del nemmere at klippe og kliste korrekt, eks. ved kanaler der anvender AC3 lyd og skifter frem og tilbage mellem 2.0 og 5.1 ved reklame afbrydelserne, for det lyd skift ses så også på farve forskellen i WAV formen i programmet, hvor blå er 2.0 lyd og gul er 5.1 lyd.

Jeg anvender ikke programmet til at konvertere, jeg muxer i stedet det hele til en ny .ts fil i stedet for, hvilket det selv først anbefaler. Så under Profile Options når output er valgt, her fjerner jeg så fluebenet ved Allow multiple audio streams, så at kun AC3 lyden beholdes.

Når det så kommer til at lave enten en Blu-ray eller DVD, så anvender jeg TMPGEnc Authoring Works til at lave menuer osv. til skiven, hvilket er en fordel hvis man har flere optagelser at man gerne vil have på en enkelt skive, så det gør skift imellem dem en del nemmere.

HD optagelser laver jeg altid som Blu-ray, fordi jeg har en Pioneer Blu-ray brænder og fordi at det eks. ikke er noget problem at have 3 komplette film med samlet 6-7 timers spilletid i HD på en enkelt BD25 skive, grundet de kun omkring 8-9 Mbps der typisk køres med ved HD kanalerne på kabel tv.

Et lidt større arbejde og programmerne er ikke gratis, men det færdige produkt er det værd.

NB: Angående Ext2Fsd, så download den version der hedder 0.51, for der er nogle bugs i de senere versioner. Efter at have installeret 0.51, så kan den godt finde på at brokke sig om administrator rettigheder når drev bogstav skal tildeles. I det tilfælde, så højreklikker du bare på programmet og vælger at køre programmet som administrator.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard