Re:DR1 og DR2 i HD i 2012, Polen og MUX8

reslfj
Deltager

Bobben sagde:

OneWorld sagde:

Jeg synes at det er synd, at de vil nedlægge DR HD… Jeg synes at det er spild af plads at sende DR1 og DR2 i HD, når det er, at begge kanaler ofte ikke udnytter deres sendeflade fuldt ud… Desuden er det nogle kedelige programmer, som de ofte sender, så jeg foretrækker mere DR HD, som sender nogle gode naturprogrammer og film… Dem kommer jeg til at savne hvis de nedlægger DR HD… 

NÃ¥r DR1 HD eller DR2 HD ikke sender “ekte HD” innhold sÃ¥ vil kanalene uansett ta mye mindre plass. Det er veldig fornuftig Ã¥ sende i HD nÃ¥r kanalene gÃ¥r over til MPEG4.

Om 18 måneder vil alt andet end HD være helt uden fornuft. 

Men det ville være bedre om TV2 forblev pÃ¥ DR’s muxer og ogsÃ¥ skiftede til HD.    Den – efter min mening ret tÃ¥belige betalingsmodel for TV2– er jo teknisk helt uafhænging af pÃ¥ hvilken MUX TV2 sender.

Det er efterhÃ¥nden en hel sygdom ‘pÃ¥ borgen’ at alt bliver bedre, hvis bare man sælger det – det gør det langtfra altid – langtfra.

Lars Smile

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard