Re:Danmark skifter til DAB+ 1. december 2014 ?

Anders
Deltager

kram5610 sagde 

ja har læst dit indlæg… jeg forholder mig ikke til hvad man kunne have gjort – men til hvad man har gjort. Faktum er at man har besluttet sig for DAB+ – det må man forholde sig til. Jeg anfører i den forbindelse at et skift til DVB-T2Lite ville være useriøst. At skrotte DAB er da ude i hampen – jeg kender folk som har købt ny bil med indbygget DAB radio – skal de skrotte deres bilradio og købe en ny (hvilket jo stortset er umuligt nu om dage) blot for at tilfredsstille teknik freaks? Hvad med dem som har indkøbt anlæg med DAB+ modtagere m.v. 

Hvorfor Danmark ikke overholder sig egen plan kan jeg ikke udtale mig om – her i Tyskland bliver DAB+ nettet kontinuerligt udbygget (omend langsomt). 

Hilsen

Morten Hesseldahl

Med “Hvad man kunne have gjort” og “Hvad man har gjort” mangler du stadig ét tidsperspektiv:

“Hvad man kan gøre”.

Dét er nemlig mere interessant.

Den gennemsnitlige dansker ved ikke at samfundet står over for et radioteknologi-skifte, fordi en informationskampagne omkring dette stadig er i planlægningsfasen. Kilde.

Selve udbudet af DAB blok 3 blev i sidste uge sat på pause. Kilde.

Derfor kan man gøre mange ting endnu.

Jeg kan vende dit spørgsmål om, ved at spørge om et helt samfund skal holdes teknologisk tilbage fordi nogle få har købt noget teknologi uden vished omkring dens fremtid?

Så længe man ikke engang har opbygget DAB+-sendenettes 3 blokke endnu, og ej heller har lavet blokskiftet så DR flytter fra blok 1, og så længe man ikke har startet en offentlig kampagne der informerer borgerne om at skifte til en specifikt teknologi, så kan man stadig ændre på fremtidige tiltag.

Hvis, man havde været ude i offentligheden for at sige at nu skifter vi til DAB+, så ville jeg være enig med dig i at så skulle man holde sig til det. Men der er ikke en eneste DAB+ kanal i Danmark endnu, og så længe vi ikke har foretaget skiftet endnu, så kan man lige så godt gøre det ordentligt inden man låser sig fast til noget.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard