Re:Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der?

#60988
kram5610
Deltager

Kenneth.Wenzel sagde


Jeg er lidt usikker på, hvorvidt du bor i Danmark eller i Tyskland, men jeg kan da oplyse, at der er 224.000 mpeg2 settopbokse og fjernsyn i Danmark, som skal udskiftes inden 12. januar næste år.

 

Jeg er bosiddende i Tyskland – her er der ingen planer om at indføre DVB-T2 (selvom det ofte påståes på dette forum). Her I Tyskland ville der nærmest udbryde borgerkrig, hvis man indførte et nyt system på nuværende tidspunkt. DVB-T spiller stort set ingen rolle i Tyskland. 

Er vi ikke enig om, at det vil være økonomisk fornuftigt for såvel forbrugerne og den danske økonomi, at disse forbruger køber et DVB-T2 fjernsyn / STB nu og ikke blot køber et fjernsyn med mpeg4 og DVB-T?
Husk at man med et DVB-T2 fjernsyn også kan se DVB-T, men ikke omvendt.

Det er da fuldstændig useriøst, at man først skifter fra mpeg2 til mpeg4 og umiddelbart efter skifter fra DVB-T til DVB-T2. Det rigtige at gøre, at man køber et nye fjernsyn/STB med såvel mpeg4 og DVB-T2, således at man ikke skal købe nyt hver år.

Der er lige en ting vi skal være opmærksom på. Det er, at DRs MUX 1-2 og Boxer TVs MUX 3-5 ikke skifter til DVB-T2. De fortsætter med at sende i DVB-T.

Jeg er enig I, at man allerede nu bør informere også langsomt indføre DVB-T fra fx 2015. På nuværende tidspunkt, er udvalget af fladskærme med indbygget DVB-T2 modtagere yderst lille. 

Mvh.

Morten Hesseldahl

Back to top button