Re:Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der?

kram5610
Deltager

jesperkirstein sagde

Spændende – katten er ude af sækken: Sonys annoncering må tvinge Samsung et al. på banen med et modsvar i deres forårsprogrammer i Q1 2001 for ikke at tabe markedsandele. Og når først producenterne begynder at annoncere med at DVB-T2 gør det muligt allerede idag at se en håndfuld ekstra gratis HD kanaler i øst- og syd-Danmark, samt at det vil kunne forberede forbrugerne på den nye standard (som dukker op i DK et sted om 2-4 år (mit bud)), er det forbruger-kommercielle kapløb gået godt igang.

Jeg tror ikke at ret mange “almindelige” forbrugere vil købe ny fladskærm/receiver med DVB-T2 for at kunne modtage svensk hd tv. Jeg anderkender gerne at svensk TV stadig er polulært (selvom jeg ikke gider se det) – men mon ikke det teknik freaks (som mig selv) som synes det er spændende at være blandt de første til at teste en ny standard?

Tyskland planlægger ikke at indføre DVB-T2 foreløbigt – der kører pt. test syd for Hamburg og i München. ARD og ZDF har visioner om at indføre DVB-T2 i 2015 (eller senere) – men ingen ved endnu hvornår et skift sker.

For mig at se, er det typisk dansk, altid at skulle være blandt de første – men er det altid en fordel (udover for detailhandlen???). Dertil kommer at Danmark tit vælger standarder for teknikkens skyld – hvorfor skulle man absolut vækge HE-AAC lydformatet? Dette har begrænset udvalget af receivere… Igen hvor mange “almindelige” forbrugere bruger DD 5,1 lyd?

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard