Svar til: Engelske kanaler på TV via VPN og Freeview på tv app

#80923
Niels K.
Deltager

Jeg har gennem snart et par år set både BBC og en række andre engelske kanaler via Unblock-us VPN. Jeg har sat min ASUS-router op efter anvisningerne. Desuden har jeg givet faste IP-adresser til alle de komponenter, som benyttes (TV, tablet, Chromecast osv. ) og tillige fastlagt tvangsruter for samme komponenter. Dermed hindrer man Chromecast i at “ringe hjem” og spørge, om den må vise engelsk TV i DK.

Når man har sat sin router op til VPN, skal man vælge, hvilket land TV’et skal have som hjemsted. Vælger man UK, henter TV’et UK apps, men så får man ikke de danske apps på sit TV. Dem må man så installere på en tablet eller smartphone og se dem via Chromecast. Hvis man omvendt angiver DK som hjemsted for TV’et, skal man installere f.eks BBC iPlayer på sin tablet/smartphone. Apps til engelske kanaler hentes på på en hjemmeside der hedder uktvapps. Unblock-us VPN skal (bortset fra Netflix) ikke  indstilles på noget bestemt land. Den finder automatisk en IP-adresse, der passer til det land, man vil se TV fra. Det hele kører normalt uden problemer i HD-format med min 100/100 fiberforbindelse.

Back to top button