Svar til: dvb-s og dvb-t modtagelse

zumosol
Deltager

Det er nogle år siden jeg testede Samsung. Dengang slettede den ikke satellit kanaler, når man scannede DVB-T kanaler. Men det var i praksis lidt omstændigt at skifte mellem de to signaltyper, og man kunne ikke have en fælles kanalliste. På mit ældre Samsung JU7005 fra 2015 på kontoret kan man skifte signaltype i menuen under Udsendelse > Antenne

Hej

dette menupunkt findes ikke, eller et der ligner det, det eneste man kan gøre er at scanne igen, og alt der tidligere er fundet slettes, skal man skifte til dvb-t skal tv’et sættes op helt forfra. man kan dog gemme tidligere scan åp en memorystick  og indlæse kanalopsætningen hvis man droppet dvb-t og vender tilbage til dvb-s så dette er er meget omstændeligt, og kræver mindst en genstart af TV’et, da dette resettes til fabriksindstillingerne.

Jeg sender en mail her i weekenden til Samsung, og rykker for svar igen igen, for egentlig så skal der altså ske noget.

På et andet board har jeg fået at vide at selv et billigt Blaupunkt TV til 1500,- kan scanne både dvb-t og s uden problemer.

der er virkelig et møg problem.

Har du prøvet med andre? sony, LG Philips osv.

Jeg har kun fundet lidt,  har fundet youtube videoer af at Sony, LG og Philips hvor de 100% kan, men om det gælder alle modeller DET ved jeg ikke.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard