Svar til: dvb-s og dvb-t modtagelse
det jeg egentlig efterlyser kort og godt er:
er der andre der har TV der har menu punkter hvor man kan vælge at scanne efter kanaler uden at slette den kanalliste man har nu?
Branchen ved et ikke med sikkerhed.
Jeg er enig med dig i gamle underlige ting som f.eks stereo TV A2 stereo uden Nicam osv… forberedt for stereo Tv… HD ready.. hihi..
Mit sørgelige problem er at jeg har været hooked up pÃ¥ en PC med div. tunere dvbviewer, mv. siden ca 2003, og det har været ren beta gennem mange Ã¥r at fÃ¥ hele huset til at fungere, nu er beslutningen sÃ¥ taget at det skal kraft helv… være slut med at skulle downloade codecs mv for at se en film, og hvad ved jeg, bægeret flød helt over i forÃ¥ret hvor hele familien skulle se melodigrandprix, og sÃ¥ manglede lyden, 100% …og vi mÃ¥tte bruge en chromecast i stedet….og se det pÃ¥ et skod gammelt 32″ Sony TV…og familien er træ af at det kun er mig der kan finde ud af det…
-sÃ¥ derfor nappede vi en ren 100% one-connect, løsning, til stuen, alle sagde glem Android, Titzen er meget bedre, og og og og og jeg kunne ikke drømme om i min vildeste fantasi, at et tv kun kan bruges til et af de bÃ¥nd der stÃ¥r nævnt, der stÃ¥r jo ikke enten eller nogen steder, men 2x dem alle sammen… svarer til at man i gamle dage skulle vælge om man ville bruge VHF eller UHF…
eller vælge mellem kortbølge, langbølge og FM
det er helt i hampen.. 🙂
Og seriøst hvis man ikke kan vælge, hvorfor så to antenne indgange?den ene til dvb-t/c og den anden til dvb-s.
hvis kun en tuner så kunne man spare det ene stik..
Jeg vil vove den påstand at det KUN er et spørgsmål om at tilføje lidt software, og et menupunkt.
PC’en ind og stÃ¥ i stuen midt pÃ¥ gulvet under tv’et??? ..(ohhh rædsel…) det er noget rod og out of the question. sÃ¥ det bliver et nej..
sÃ¥ min konklusion bliver mere og mere, at skal vi overhovedet have TV i stuen sÃ¥ mÃ¥ det koste en skrotning af mit nye samsung TV, det er pisse synd, men en Ferrari uden motor, er heller ikke meget bevendt uanset den ser godt ud…
designet er fedt, men det er ogsÃ¥ det eneste der fungerer ud over at selve fjernbetjeningen af tv’et er ret smart ! ( derfor hedder der smart tv????)
, selve app-delen mv ( Titzen)Â er ren skod.. og alt andet en smart..
Men igen, erfaringer fra andre er velkomne mht at bruge både dvb-t og s samtidigt. modelnumre og mærker.
imens jeg afventer samsung….