Svar til: dvb-s og dvb-t modtagelse

zumosol
Deltager

Man kan tilsyneladende ikke edit sine egen indlæg for stavefejl, jeg skrev fra mobilen.
så indlægget kommer her igen fra pc’en: med et par tilføjelser …

Hej

Har købt et Samsung TV, ueQ7fnatxxc: da det, som skrevet i specifikationerne, har:

2x dvb-t/t2, dvb-s/s2 og dvb-c.

2x da der er to tunere.

Efter monteringen at tv’et, installerede jeg så alt dvb-s/s2 da min dvb-t Antenne endnu ikke var sat op.

Da denne var monteret opdagede jeg til min rædsel, at man ikke kan søge efter begge, altså dvb-t og dvb-s hver for sig eller samlet.

Søger man f.eks dvb-t efter dvb-s, slettes alle tidligere fundne s-kanaler og omvendt.

Power siger: det kan man ikke, ærgerligt ærgerligt… det står ingen steder at det kan, (det er jeg så uenig  i ) +de henviser til Samsung.
Jeg har screen dump at både Powers og Samsung’s hjemmesider, og egentlig også Elgigantens.

Samsung siger først “det kan man da godt”, men da jeg anmoder om vejledning i hvordan man så lige gør det, ændrer de det til ” det kan man ikke” hvor på jeg sender en mindre pæn mail, så kan man godt alligevel, men de afventet svar fra Korea på hvordan, og de vil teste det…og vende tilbage.

Jeg tænker det er et 2018 TV, hvis ikke i ved det nu.. så…  og:

Nu er der gået ialt næsten 2 måneder siden jeg købte tv’et, der iøvrigt ser pænt ud…men jeg ser tv avisen på mobilen… og TV’et?.jaa det ser fint ud i slukket tilstand.. det virker med Plex og youtube, og tysk TV via satellit.

Samsung afventet stadig og vil skrive når de ved noget, Power ? De trækker på skulderen, og siger det står ingen steder, at det kan det.

Omvendt siger jeg, det står ingen steder, at det ikke kan, 3x dvb og 2 tunere?.. og hvorfor i alverden ikke? andre TV kan.

Jeg har på nettet undersøgt en del og så vidt jeg kan se, bla på Youtube,  så kan Philips, Sony, LG, Panasonic og TCL alle tune og også mixe kanaler i favoritgrupper.

Mit problem er: jeg har droppet betalings tv, ser kun DR og tysk TV.

og agter IKKE at betale et abonnement for at se DR, jeg betaler licens og det er “gratis” derefter via antenne. (men det kan tv’et ikke)

Og da der samtidigt ikke findes en app til DR på Titzen, så kan jeg kun se tysk tv…

Eller kun se DR… og så ikke tysk TV.

Dvs scanne kanaler, + fav. Grupper hvergang..jeg skifter kanal kan man sige…

dvs et kanalskift tager op til en times tid..

uholdbart og IKKE populært at en 10.000 kroners TV investering ikke kan vise TV avisen, med mindre man forbereder sig en time i forvejen.

Med mindre jeg investerer i en Android tv box box indbygget dvb t og s. Jeg kan se de sælges i østen, men duer de???, er det Android TV??? eller en splattet mobil android??

nogen der har testet dem?

Før havde jeg en giga PC stående, med 4 tunere, 2 dvb-t og 2 dvb-s og det fungerede, v.hj.a et bluetooth tastatur, en mus, og en RF remote, samt en remote til TV’et samt en remote til forstærkeren og et hav af kabler, samt en chromecast + en chromecast audio. MEN jeg var den eneste i familien der kunne finde ud af det…

så NU skulle det være simpelt, nu hvor TV simpelhen har alt indbygget, alle tunere og også til nød kan gå på nettet, alt sammen styret af en simpel remote..

DERFOR købte vi et TV som brystede sig af ONE-REMOTE, ONE-BOX og Dvb-t/t2+ dvb-s/s2 og dvb-c. og endda to stk af hver. Og har købt en forstærker der har hdmi CEC og fungere via samsung remoten. -og det gør den..

-og tv’et hænger skam på væggen, (iøvrigt på et ret dyrt Samsung ophæng-der er giga skruer i væggen…) og TV’et ser hammer godt ud, så længe det er slukket.

Kunne man så bare se DR streaming, via en app, så kunne man måske leve med det, men det kan man ikke, da det er Titzen.

Chromecast’en kan bruges, men det gør man skal hive mobilen frem for at se DR, og så ryger fidusen men One-Remote.

Kunne man så bare finde en app til Samsung TV på Google Play, så kunne man overveje en tablet eller mobil til at styre det hele med, men NEJ det kan man heller ikke, det findes ikke.

Selvfølgelig afventer jeg stadig Samsung’s tilbagevenden, men er begyndt at overveje at skrotte tv’et og købe et der virker. Denne gang med Android tak !!

Men hvilke tv kan med 200% sikkerhed ?

Jeg ønsker ikke at havne i samme situation en gang til…

Alternativt, findes der en box med alt i, og mit krav er at det SKAL være med Android, dvb t/t2+s/s2 og ialt kun 1 fjernbetjening.

Ellers  er jeg tilbage ved at skulle have en PC+ en forstærker+ et tastatur + en Chromecast+??? for at se DR +tysk tv??

Så kort og godt hvilke tv kan og hvilke kan ikke?

sarkastisk sagt, hvilke TV kan man se TV på ?
Ved godt det var et langt indlæg, men for at give baggrunden for spørgsmålet…

På forhånd tak for et hvert svar der kan afhjælpe situationen.

PS i 1990 havde jer en Grundig Hi-Fi video, et grundig TV og en Grundig sat-receiver og jeg kunne se samtlige kanaler, satellit, og almindelig antenne samt styre videoen med en eneste fjernbetjening- bare lige til sammenligning…

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard