Re:1080p kanaler

Bobben
Deltager

tlk sagde

Hej

Er der nogen kanaler som sender i 1080p eller har planer om det? ARD/ZDF sender i 720p. ligeså godt billede som 6eren i 1080i.Men 1080p er blu ray og det er bedre.Hvofor bruge penge på reciever med 1080p når ingen kanaler vil sende i det?

Det finnes nå HD mottagere som kan gi ut 1080p.  Dvs. oppskalere 576i,720p eller 1080i  til 1080p 50Hz (slik også mange AVreceivere kan nå).

Canal Digitals nye Sagem HD106S boks gir ut 1080p 50Hz dersom TV'n støtter formatet.   Den store fordelen er at dette er det mest ideelle formatet Ã¥ oppskalere video til.  Alternativet er “format pass trough” men det kan føre til at TV'n gÃ¥r i sort mange sekunder nÃ¥r man zapper mellom SD, 720p og 1080i kanaler.

Noen mottagere har også kunnet gi ut 1080p 25Hz men dette er ikke et format som er egnet til TV (passer kun til film osv.)

Jeg vil tro at de fleste nye mottagere heretter vil kunne gi ut 1080p 50Hz dersom det er benyttet moderne hardware i HD boksen.

De samme boksene dekoder neppe en sending i 1080p 50Hz siden jeg ikke tror det finnes noen broadcast standard for slike sendinger enda.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard