Svar til: Parabol størrelse i ulfborg

st1
Deltager

Her er den […].

Det er en fin montering!
Dejligt at se lidt inermistisk montage – har selv prøvet et par stykker.
Også finten med pallen og noget stål skruet i 🙂

Det ser det ud til at du mangler overdelen af LNB-holderen.
Hvis underdelen er hel (og med ok gevind – ikke for rustet), kan det være jeg kan finde en overdel ude i rodebunken, sÃ¥ kan du fÃ¥ skruet tingene bedre sammen.

Mht LNBer, så faldt jeg lige over et par billeder, som illustrerer forskellen på feedhorn-placering.

Det først er med en CM feedhorn.

Det andet er med en Inverto Black Ultra, skubbet helt frem i holderen – det er den permanente installation pÃ¥ min CM180.
(NB: ikke en Black Pro, det er lidt forvirrende med deres navngivning).

Man ser tydeligt, hvor langt fremme mundingen pÃ¥ wave-guide-røret er i fht en “almindelig” universal-LNB med kort hals. Det betyder faktisk noget nÃ¥r vi taler om udkants-modtagelse af tv.

Husk også at din LNB skal hælde en anelse (6-7 grader) til højre, når du ser parabolen forfra.
(Det såkaldte skew.)

Det er *meget* vigtigt for de svære kanaler.
Hvis du har et Sat-meter, kan du tydeligt se forskellen i S/N forholdet.
Jeg skal se om jeg kan finde et billede et sted (det er for mørkt nu).
Og det er mere udtalt hos dig end herovre østpå.

Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard