Hotbird, 19.2 og 28.2 på en Gibertini 100cm?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne har 35 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år siden af Anonym.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #716213
    sparrow2
    Deltager

    Jeg har en gammel channel master 240 cm fra DBA, den har vist stået på Grønland.

    Hvad du skal bruge afhænger kraftigt af hvor på Sjælland du bor.

    Hvis det er Kosør så nej det er for tæt på nulpunktet.

    Hvis det er Helsingør så skulle det ikke være et problem.

    Og som du fortæller det så er det nok ca midt der imellem 🙂

    Det udstyr du bruger betyder også en del, jeg bruger en gammel Humax freesat modtager til det meste (jeg købte den sammen med en 180cm channel master ), men der er en af beam den ikke kan lide og den er ofte den første UK beam en billig Harald-Nyborg modtager samler op (Jeg ved ikke rigtigt hvorfor).

    2G og 2F ligger normalt så tæt at parabolen kan stå det samme sted, men for 2E flytter jeg parabolen (pt manuelt). En stor parabol er meget følsom, jeg kan have fuld billed på channel4 BBC etc. fra 2E, men ingenting fra 2F, hvis jeg så drejer parabolen (min LNA svinger ca 2cm), så er der ingenting fra 2E, men de fleste beams på 2F er nu fine!

    Pt

    2F 28.213

    2G 28.221

    2E 28.488

    #733918
    Anonym
    Inaktiv

    Ved i hvad der er nemmere til eks. BBC, ITV, Channel 4, Channel 5 osv på 28.2Ø?

    https://tvplayer.com/

    Med VPN og den gratis registrering jeg gjorde hos dem blot ved at anvende min Gmail adresse, der kan jeg streame de kanaler frit via deres Android TV app i HD.
    Til min kendskab er det kun Paramount Network der ikke i HD hos dem.

    Deres app kan findes på Play Store og det kan Android TV apps også til flere af de gængse store VPN tjenester så som NordVPN, ExpressVPN osv.
    tvplayer appen dukker op i resultaterne på Play Store, hvis man aktiverer benyttelsen af en Britisk VPN server på sin Android TV enhed, inden man går ind på Play Store.

    De har da også et par kanaler der køres som premium, men dem kan man godt leve uden med.
    Så et godt streaming tip til dem der bor i NULL zonen lige som jeg gør.

    Ved anvendelse, så skal man lige være obs på at når man begynder at streame en af kanalerne, så kan den være i en ret dårlig kvalitet, men det er bare lige ind til at den har tilpasset sig ens internet hastighed, hvilket typisk er sket inde for 10 sekunder.

    #759961
    Astro
    Deltager

    Til Per M.

    Er dette lovligt i Danmark ?  Ønsker ikke at foretage mig noget hvor jeg kommer på kant med loven.

    #759963
    Astro
    Deltager

    Til Per M. :

    Jeg var inde og kigge på siden og kan se at det koster 6,99 pund om måneden og det kræver vel en engelsk adresse for at det fungerer ?

    #759964
    Anonym
    Inaktiv

    At anvende tvplayer appen i Danmark er ikke ulovligt, det falder under reglerne om overtrædelse af ens konto, så alt hvad der kan ske hvis de opdager det, er at de lukker ens konto, altså egentlig det samme som eks. ved BBC iPlayer tjenesten som mange Danskere og også udlændinge anvender med VPN.

    De 6,99 pund gælder kun for premium kanalerne og deres VOD som de også har fået tilføjet til tjenesten.
    At se BBC, ITV, Channel 4, Channel 5 osv. er ganske gratis.

    En konkret post adresse i UK er ikke påkrævet, men man kan opdage et krav om by og postnummer.
    Da jeg oprettede en gratis konto, der anvendte jeg bare et af de postnumre der anvendes i de store boligområder i udkanten af London.
    I mit tilfælde valgte jeg Earling, fordi at der bor over 344.000 mennesker i lige det område, så et meget sandsynligt sted man kunne bo i London.
    Deres postnummer er: W3 0BT

    #759966
    Astro
    Deltager

    Jeg har taget chancen og købt ExpressVPN i 15 måneder hvorefter jeg på min Android Media Player har koblet mig til England “Current Location UK – Docklands”, men når jeg går tilbage i Play Store og søger efter TVPlayer så kommer der ikke nogen app frem som jeg kan installere ?  Hvad gør jeg forkert ?

    #759967
    Anonym
    Inaktiv

    Godt spørgsmål, jeg kunne godt finde den med min Shield TV Pro, det gjorde jeg ved at browse det felt igennem helt i bunden under Appkategorier der hedder Underholdning.
    Men så prøv at vente en 30-60 sekunder efter du har aktiveret VPN’en med at åbne for din Play Store app og se om det hjælper.

    Men ellers så kan du downloade den her til Android TV, ligge den over på en USB nøgle og så sideloade den:
    https://www.apkmirror.com/apk/alchimie-u-k/tvplayer-android-tv/tvplayer-android-tv-5-11-release/

    På Play Store findes der apps til at sideloade med som du kan installere.
    Den bedste værktøj jeg kender til på det felt hedder X-plore.
    Det er en browsing app til lagringen (intern og ekstern).
    I den går du så ind på din USB nøgle og vælger at åbne for APK’en.

    Din Android TV media player vil først brokke sig over det, men samtidig med også stille dig spørgsmålet om du vil tillade installationer fra X-plore og det vælger man bare ja til.
    Så installeres tvplayer appen på din Android TV media player.

    #760149
    Astro
    Deltager

    Til Per M.

    Kan du ikke være sød at oplyse hvilken Mediaplayer du har koblet til dit tv ? Evt. et link ? 🙂    Så kan jeg købe nøjagtig samme enhed og bruge til “TVPlayer”, og så er jeg sikker på at det kommer til at virke. Tak.

    Prøvede at følge dit råd med at vente 30 – 60 sekunder, men det hjalp ikke, og jeg har rigeligt med apps i forvejen på min Android Media Player. I øvrigt har jeg igennem længere tid søgt efter en god “streamings box” som fungerer stabilt, men det er utroligt svært at finde.

     

    #760150
    Anonym
    Inaktiv

    NVIDIA Shield TV Pro.
    Det er en Android TV media player, altså ikke almindelig Android, men den samme type Android OS som der også anvendes på smart TV’ere.

    Der er kun en autoriseret forhandler af den i Danmark, hvilket er Elgiganten. Den koster 1699 kr.
    https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/medieafspiller/71138/nvidia-shield-tv-pro-medie-og-game-streamer-16-gb

    Det ligner umiddelbart som værende en dyr media player, men når man finder ud af hvad at man kan med den, så finder man ud af at pengene er givet rigtig godt ud, specielt når man også har en VPN app installeret, for der er også mange gratis film og TV serier streaming tjenester der ude.

    Første gang man starter den op, så skal man lige logge ind med ens Google konto, altså bare den samme login som man også anvender til sin Gmail konto.

    #764265
    Astro
    Deltager

    Tusind tak for dit svar, Per M.

    Jeg er lige kommet hjem efter lidt “påskeferie” i Løkken – derfor det lidt sene svar 🙂

    Prisen er såmen helt okay (Jeg har den helt nye Sky Q Satellit boks stående her. Pris: ca. 5000 danske kroner + jeg betaler ca. 650 danske kroner om måneden for Sky s store pakke)

    Ved du om det er muligt at downloade Netflix app en på NVIDIA Shield TV Pro ?  Jeg har en Android Media Player, men når jeg søger i App Store så er Netflix ikke tilgængeligt. Desværre. Ville rigtigt gerne have abonnement på Netflix.

    Var faktisk i Elgiganten og forespørge om de kunne anbefale en Media Player hvor man både kunne have Netflix, Viaplay, TV2 Play, DAZN og FITE TV abonnement, men de kunne ikke hjælpe mig.

    #764371
    Anonym
    Inaktiv

    NVIDIA Shield TV Pro leveres med Netflix allerede installeret, der er også en stor Netflix tast på remoten for at få direkte adgang til appen 🙂

    Men det er ikke det eneste jeg har set der skulle være mugligt, for apps til HBO Nordic, Viaplay, Prime Video, TV2 Play osv. kan også downloades til den.

    Men premium tjenester er ikke lige mit fokus med min, det er hvad man kan få adgang til gratis af streaming tjenester der ude, med eller uden brug af VPN.
    Eks. har jeg også fornylig tilføjet Østrigske ORF og den Amerikanske tjeneste Peacock TV fra NBC Universal, der har tonsvis af film og serier der godt kan streames gratis, man skal bare leve med et par korte reklame afbrydelser i ny og næ, men det er til at leve med.

    #764381
    Astro
    Deltager

    Tusind tak for linket, Per M 🙂

    Så har jeg købt NVIDIA Shield TV Pro. De forventer at kunne levere varen indenfor 2-3 hverdage.

    Jeg har købt 15 måneders ExpressVPN. Håber virkelig at den VPN fungerer på NVIDIA Shield TV Pro.

    Tag endelig ikke fejl. For mig ville det være super at få adgang til masser af gratis indhold som jeg kunne streame når jeg har lyst, men jeg ved bare ikke hvor jeg finder det henne.

    Håber det er ok at jeg bruger denne tråd til at stille dig yderligere spørgsmål, Per M.

    På forhånd tak ! 🙂

     

    #764384
    Anonym
    Inaktiv

    Det er i orden. ExpressVPN skulle også fungere på NVIDIA Shield TV Pro.
    Deres app kan downloades direkte med media playeren’s egen
    Play Store app.

    #764393
    Astro
    Deltager

    Mens jeg venter på at modtage NVIDIA Shield TV Pro, må jeg være fræk og spørge hvilken VPN udbyder du har købt og benytter dig af ?  Har lige købt ExpressVPN, men ved ikke om det er nogen godkendt VPN ? …og så irriterer det mig grænseløst at for at få adgang til f.eks. DAZN på min Android Media Player så skal jeg først gå ind i Goggle Play Store og afinstallere ExpressVPN for at kunne se DAZN. Det samme gælder for TV2 Play.

    Efter jeg købte ExpressVPN, så fandt jeg ud af at næsten alle de streamingstjenster jeg abonnerer på ikke fungerer sammen med Express VPN. Surt. Kan du anbefale en VPN ?   På forhånd tak. 🙂

    #764394
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg anvender NordVPN, det var en tjeneste som jeg i forvejen havde anvendt på computeren i godt 7-8 måneder før jeg fik min NVIDIA Shield TV Pro.
    Købte det hos dem fordi at de fremstod som utroligt billige og havde brug for noget billig VPN for at kunne omgå en geo-blokering hos en fil delings tjeneste.

    De er gode nok til dem med langsommere forbindelser (20-100 Mbit) lige som mig, men folk der over det og op til gigaspeed vil nok føle sig frustrerede over at de ikke kan udnytte den fulde hastighed de betaler for hos deres internet udbyder.

    Men prøv først ExpressVPN af, det er en jeg har hørt en masse godt om, bla. når det kommer til at få adgang til geo-blokerede tjenester.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button