Palleba2000
Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
30. december 2014 kl. 00:42 som svar til: Følg med live i HD på 19.2Ø, når Astra 2G sendes op #65498Palleba2000Deltager
mich sagde
Lad os håbe, nogen flytter derover, så vi i Skandinavien får mere plads til HD kanaler
Hvad mener du med dette? Skal Scandinavia flytte til England for at få flere HD-kanaler?
THOR 7 bliver snart sendt op med en Ariane 5 raket, den skal nok give nogle ekstra transpondere til HD / UHD kanaler i Scandinavia.
Edit: Denne har kun 11 Ku-band transpondere, og for os der bor på uden for skandinavia, har den et lortebeam. Beam Sådan som Astra 2 beamerne er for danmark, bliver Thor 7 Ku-beam for Færøerne.
MVH
Palleba29. december 2014 kl. 22:55 som svar til: Følg med live i HD på 19.2Ø, når Astra 2G sendes op #65495Palleba2000DeltagerSå denne raket og satellit kom i luften som den skulle. Der var de heldige på ASTRA.
MVH
Palleba23. december 2014 kl. 23:27 som svar til: Følg med live i HD på 19.2Ø, når Astra 2G sendes op #65469Palleba2000Deltagermich sagde
Den øger vel ikke HD kapaciteten i norden ?Â
Eller kunne den være med til at levere BBC og CNN i HD til bl.a. Norden ?Norden? Astra 2 er til England. Astra 4 er til Norden.
BBC er i HD, men ingen CNN i HD.
Men  at de vil bruge Proton forstÃ¥r jeg ikke, de futter jo af ind imellem. Hellere skulle de bruge Areane, men nu fÃ¥r vi se…
MVH
PallebaPalleba2000Deltagerynord sagde
Per M sagde
Men der er lige punktet Canal Digital der kræver et CI+ modul, det kan Dreambox, Vu+ osv, der er Linux bokse som kun er udstyret med alm CI ikke klare. Her skal man prøve sig af med alternative programmerbare CAM moduler, om det over hovedet virker.
Jeg ved ikke om det pågældende CAM modul virker til Canal Digital, men jeg ved at Tyskerne er vilde med Maxcam modulerne til HD+ og Sky kanalerne på 19.2Ø. Det skal der til siges, at de CAM moduler ikke er billige. Et Maxcam modul med påkrævet Unicam Programmer koster 90-95 Euro når man køber det over nettet fra Tyskland.
Hej.
Liige en kommentar herfra. Jeg kan bekræfte, at VU+ boksene (har selv en ultimo) ingen problemer har med Canal Digital kort; man behøver ingen Cam modul, man downloader blot f.eks. cccam-“appen”, sÃ¥ fungerer CD-kortet perfekt i den indbyggede kortlæser. (Det gør et Viasat kort iøvrigt ogsÃ¥ – ved dog ikke, om det gælder HD-kanalerne herfra ogsÃ¥).  Â
 Med hensyn til søgning efter bestemte transpondere, sÃ¥ kan man redigere i satellite.xml mappen, sÃ¥ man kan søge pÃ¥ de frekvenser, man selv ønsker (lidt arbejde) – eller man kan søge manuelt efter en enkelt transponder (eller satellit).           Â
Canal Digital kræver IKKE CI+ modul, et almindeligt Conax CI modul virker lige sÃ¥ godt pÃ¥ ALLE kanalerne, ogsÃ¥ HD-kanalerne. Og ja, de virker ogsÃ¥ direkte i boksen med SoftCam’s som CCcam og OScam.
Viasat SD virker fint, men HD kanalerne kræver original boks, eller at man trækker HW-nøglerne ud…
Og til “Ynord”: Det er ikke problemet at søge efter enkelte transpondere, men det var spørgsmÃ¥let om man kan blokkere eller ignorere enkelte “SPAM” transpondere…
PÃ¥ min DM8000, og de andre modeller jeg har, kommer nye kanaler ind af sig selv, selv om jeg ikke søger efter dem…
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerJens-Aage Pedersen sagde
Ny sat-receiver. Hjælp!Jeg har i årevis været kunde hos Canal Digital, der løbende omlægger deres kanaler fra SD til HD. Det kan min gamle, hæderkronede Force-box ikke klare. Jeg har forsøgt at finde vej gennem junglen for at finde en HD-box med tilsvarende redigeringsmuligheder:
1: Man skal kunne spærre for søgning på de enkelte transpondere på de enkelte satellitter, så man undgår alt det slam, som flyder rundt i æteren.
…Hej!
Til punkt 2, 3 & 4 og den sidste bemærkning: Dette kan Dreamboks, Vu+ og lignende bokse uden problemer.
Til punkt 1: Dette er jeg usikker pÃ¥, men hvis man undlader at lægge frekvenserne ind i frekvensoversigten bliver de mÃ¥ske ignoreret. Man kan vælge at søge pÃ¥ “kun gratis kanaler” pÃ¥ f.eks. Astra 1 og Hot Bird, sÃ¥ bliver de kodede kanaler ignoreret, men disse dumme xxx reklame-kanaler bliver ikke ignoreret. Men du laver jo kanal-lister selv, sÃ¥…
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerJeg kender ingen boks, for 580 kr, der kan skifte udseende på teksterne.
Men f.eks en Dreambox eller lignende boks, kan give dig nøjagig det udseende du vil have. Og skrifttypen, der kan du bruge Windows fonter til at ændre dem med.
Jeg har set mange bokse og TV, men INGEN har haft så god tekst som Nokia Mediamaster 9602 / 9610, med originalt software.
MVH
PallebaPalleba2000Deltagerjetdirect sagde
med dreambox kan det lade sig gøre med viasat med rette opsætning ,www.digsat.net  .Â
Du skriver i bruger viasat til og vise kampe i baren på projektor , er det en speciel aftale man har med viasat mht fremvisning på denne måde da det jo ikke er privat ligsom hjemme i stuen ?
Husk nu pÃ¥ at Dreambox og andre lignende bokse kun viser SD-kanalerne fra Viasat! Det er de færreste der klarer at trække HW-key’en ud af den originale boks sÃ¥ man kan se HD-kanalerne.
Men ja, hvis I kan bruge et CA-Modul, Videoguard, sÃ¥ kan I bruge en hvilken som helst boks sÃ¥fremt det ikke er et CI+ modul…
MVH
PallebaPalleba2000Deltagerjetdirect sagde
den nye vu+ duo kan man med 2 dvb-c tunere fÃ¥ den til og køre med en harddisk optager uden problemer op mod youseeepg vil det køre perfekt og med hurtig loading af info flere dage fremÂ
kodede kanaler fra yousee vil det køre pÃ¥ denÂ
Â
med 2 tunere er det vel 2 programmer der kan optages og hvordan styres dette i boksen hvis 1 program er sat til optagÂ
Hvis YouSee kører de kodede kanaler uden CI+, altså kun med CI, så kan boksen fungere uden problemer, også med harddisk så den kan optage flere kanaler ad gangen. YouSee bruger Viaccess kodesystemet.
Modulerne klarer ofte kun at afkode to kanaler ad gangen, men man kan installere SoftCam i boksen, så kan der afkodes mange kanaler ad gangen. Men dette skal der findes hjælp til andre steder.
Jeg ved ikke hvor mange kanaler YouSee har på hvert MUX (frekvens), men hvis du har to tunere og der er ca. 8 kanaler i hvert MUX, så kan du i teorien optage 16 kanaler ad gangen, men tror du skal regne med at klare ca. 8-10 kanaler, alt efter hvor høj bitraten er.
EPG’en skulle der ikke være problemer med.
MVH
PallebaÂPalleba2000DeltagerPer M sagdeÂ
PÃ¥ den Tyske front er CI+ allerede blevet knækket for længst, det stÃ¥r Tyske Maxcam bag, der specielt fokuserer mod de krypterings former og kort at der anvendes pÃ¥ de Tyske og Østrigske kodede kanaler, bÃ¥de via satellit og kabel-tv, hvor VideoGuard (NDS) er et af de supportede kodnings systemer, som bla. ogsÃ¥ Viasat benytter, men om det CAM sÃ¥ virker med et af Viasat’s kort aner jeg ikke. Det er op til Viasat kunderne at prøve det af.Okay, dette vidste jeg ikke, og dette lyder som en god idé til Viasat kunder.
Men jeg tænkte nu mere pÃ¥ Boxer’s HD kanaler, herunder ogsÃ¥ TV2, der jo kræver CI+ modul for at fungere. Men hvis det er hacket, sÃ¥ er mange problemer løst…
Ikke at jeg har brug for dette, for pÃ¥ Færøerne kører HD-kanalerne med almindeligt Conax modul…
MVH
PallebaPalleba2000Deltageradmin sagde
Mon ikke CI+ specielt er fordi Dreambox i høj grad har fokus på det tyske marked. Kan huske Miraclebox havde firmware med eller uden CI+, mon ikke Dreambox kan gøre det samme?Jo, måske. Men jeg håber stadigvæk at det bliver hacket snart, så man kan se/optage kanalerne uden begrensninger.
Men mÃ¥ske er optagelserne ukrypterede nÃ¥r de kommer pÃ¥ harddisken, efter som det er en “Dreambox”.
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerJa, hvis boksen ikke kan bruges til betalings TV i Scandinavia, så bliver der nok ikke mange der køber denne boks. Og hvis den heller ikke kan vise HEVC (H.265) signaler, så hjælper dette heller ikke på salget.
CI+ er vejen til alt ondt, magen til lort skal man lede længe efter. HÃ¥ber en eller anden snart hacker dette “plus” system.
Jeg selv køber nok ikke denne boks på grund af disse mangler, da holder jeg mig hellere til min DM8000 med 4 tunere i, og de andre ældre modeller jeg har.
Jaja, den er meget hurtigere end de gamle, men den kan ikke mere end de gamle, sÃ¥…
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerHej!
Først vil jeg sige at ASTRA 1 ligger på 19,2 grader øst og ASTRA 2 ligger på 28,2 grader øst. En anden satellit ligger lige ved siden af ASTRA 2, denne ligger på 28,5 grader øst.
Men så til sagen. Du skriver at du bor i København, så her skal du nok op på en parabolstørrelse på 1,4m eller større for at se de fleste frie engelske kanaler, da satellitten fokuserer på England. Nogle kanaler kan ses med almindelig parabolstørrelse, men de fleste skal have større skærm.
En guide til at finde satellitten er på denne side, og her er et direkte link til guiden: https://digitalt.tv/sadan-ser-du-engelsk-tv-gratis-via-parabol/
Håber dette leder dig på vej i jagten på Engelsk TV
MVH
PallebaPalleba2000DeltagerPer M sagde
Niels Petersen sagde
 Hvis der ønskes en SKY modtager, så har jeg en SKY HD+ til salg, har det interesse.?? SKY kryptering er Videoguard, så det er ikke sådan lige til at finde andre der kan bruges.Kort til SKY kan fås helt legalt via skycards.eu
Drejer sig bare om at finde det rette CAM. Der findes programmerbare moduler der understøtter Videoguard, så man eks. kan bruge et kort til Videoguard kanaler i en Dreambox eller Vu+. Meget udbredt bla. hos Tyskerne der har deres egne SKY kanaler, der ønsker frihed til selv at vælge deres SAT modtager.
Undskyld, jeg tager denne gamle tråd frem igen.
Men kan disse programmerbare moduler også klare det nye pairings-system som SKY UK og Sky Italia er begyndt at køre med?
F.eks. er HD-kanalerne væk på softcams på Dreambox og andre linux bokse, og hvis kortene har været en tur i en nyere original SKY boks, virker heller ikke SD-kanalerne mere.MVH
PallebaPalleba2000Deltagerkram5610 sagde
Palleba2000 sagde
kram5610 sagde
det bliver meget spændende at følge. Jeg tør godt vædde en kasse øl pÃ¥ at det ikke kommer til at gÃ¥ godt. Tyskland er og bliver et FTA (satellit) land.18 millioner husstande ser tv via satellit – betalingsplatformen HD+ (RTL, Sat1/ProSieben mfl.) har ca. 1,3 millioner betalende kunder (jeg er en af dem).Â
HilsenMorten Hesseldahl
Jeg bliver sÃ¥ slet ikke en af dem. Jeg gider ikke betale for en kanal der er “kodet pÃ¥ tysk”.
MVH
PallebaSmag og behag er jo heldigvis forskellig – men jeg tvivler nu ogsÃ¥ stærkt pÃ¥, at du vil have et tysk DVB-T signal pÃ¥ FærøerneÂ
Â
Hilsen
Morten Hesseldahl
Hehe, det er jo rigtigt at jeg næppe kommer til at have et tysk DVB-T signal her, men jeg har en parabol der modtager 19,2Ø, men den bliver nu sjælden brugt efter hånden.
Vi har dog to udbydere her der sender DVB-T signal, en i Mpeg2, den anden Mpeg4, (36 kanaler tilsammen).
MVH
PallebaPalleba2000Deltagerkram5610 sagde
det bliver meget spændende at følge. Jeg tør godt vædde en kasse øl pÃ¥ at det ikke kommer til at gÃ¥ godt. Tyskland er og bliver et FTA (satellit) land.18 millioner husstande ser tv via satellit – betalingsplatformen HD+ (RTL, Sat1/ProSieben mfl.) har ca. 1,3 millioner betalende kunder (jeg er en af dem).Â
Hilsen
Morten Hesseldahl
Jeg bliver sÃ¥ slet ikke en af dem. Jeg gider ikke betale for en kanal der er “kodet pÃ¥ tysk”.
MVH
Palleba -
ForfatterIndlæg