Palleba2000

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 166 til 180 (af 254 i alt)
  • Forfatter
  • som svar til: Astra 28,2 og Astra 19,5 øst #62085
    Palleba2000
    Deltager

Jeg tænkte nok i fik ondt i r…. af mit svar. Mærkeligt at der er så få som gider forsøge sig med det færøske og islandske sprog, det ligner trods alt meget jeres, norskt, danskt og svenskt.

Men jeg sagde til ham at det ikke skulle være noget problem med modtagelse af de to posititioner med en parabol og to hoveder. Der er jo masser af signal på begge.

Og vedr. boksen, så gav jeg ham et eksempel på en Vu+ eller en Dreambox, men at der findes masse af andre mærker/modeller derude.

MVH
    Palleba

som svar til: Mpeg2 og Mpeg4 i samme Mux #62084
    Palleba2000
    Deltager

Hej!

Tak for jeres meget informative svar 🙂

Kanalerne i dette mux (MUX 3) er disse:
    Discovery Channel (Mpeg2)
    Disney Channel (Mpeg2)
    DR Ramasjang (Mpeg2)
    Viasat Film (Mpeg4)
    Viasat Film Action (Mpeg4)
    Viasat Film Family (Mpeg4)
    Viasat Film Drama (Mpeg4)

Mpeg2 kanalerne ser ud  til at  bruge VBR komprimering (2,7 Mbit/s average) mens Mpeg4 kanalerne ser ud til at bruge CBR komprimering (2 Mbit/s).

Hilsen
    Palleba

som svar til: Astra 28,2 og Astra 19,5 øst #62076
    Palleba2000
    Deltager

Tað skuldi ikki verið nakar trupuleiki við tveimum høvdum á einari parabol til hasar fylgisveinarnir, teir hava rættiliga kraftigt signal.

Og ein og hvør móttakari kann brúkast, men eitt uppskot er ein Vu+ ella ein Dreambox. Men tað finnast rættiliga nógvir góðir móttakarar at velja millum. Skal tað vera ein HDTV móttakari?

Heilsan
    Palleba

Palleba2000
    Deltager

Turbo sagde

Og så har vi Danmarks største TV-udbyder, der som bekendt “voldtager” HD-kanalerne. jeg har sådan indtil videre blot installeret min boks med Scart-kabel. Gider ikke lave det om…

Hehe, også jeg kører HD-kanalerne gennem Scart-kabel op i et CRT-TV. blush

Har da også et 50″ plasma skærm (Full HD) stående, men den bliver aldrig brugt.

MVH
    Palleba

som svar til: Canal Digital HD med VU+ Duo #61964
    Palleba2000
    Deltager

Hej!

Installer en Softcam emulator på din Wu+ box, så skal det nok virke uden brug af Conax CI modul.

Hvordan du gør dette kan du finde andre steder på nettet, ikke på denne side.

MVH
    Palleba

som svar til: Footprint på kommende SES 28 øst satelitter #61961
    Palleba2000
    Deltager

Se på UK spot beam kortet (nederste kort), der ligger Skotland helt udenfor mens Færøerne ligger inden for det mørkeblå felt…

Edit: Jeg skulle måske have skrevet Skotland Øerne og ikke bare Skotland… blush

MVH
    Palleba

som svar til: Footprint på kommende SES 28 øst satelitter #61959
    Palleba2000
    Deltager

Jeg ved at man ikke skal tage kortet for seriøst endnu.

Men så vidt jeg kan se er UK-beam'et dækket af England, Irland og Færøerne, men ikke Skotland, som jo er en part af UK, lige som Færøerne er under Danmark.

Mærkeligt at de udelukker sine egne landsmænd.

MVH
    Palleba

Palleba2000
    Deltager

RÚV har sendt ukodet siden desember, og blev kodet for ca. en uge siden. Jeg har købt et kort til denne kanal. Men det er ikke Canal Digital der administrerer dette Conax kort, det er dem  selv der gør det.

Canal Digital bruger Conax ident: 0B00
    mens RÚV bruger Conax ident: 0B01

Tror det var i april 2007 at RÚV startede på 1 grad vest.

Det Færøske TV kan man godt glemme alt om på satellit, medmindre andre vil betale transponderleje for dem.

MVH
    Palleba

Palleba2000
    Deltager

Al Jazeera Sport HD findes kun på 7 grader vest. 🙁

Er der nogen der kunne komme med et gæt på, hvor stor parabolen skulle være på Færøerne for at fange denne satellit?

10 meter?

Dette er fuldt ud muligt, da jeg ved at en i Brasilia kunne modtage Astra 19,2 grader øst og HotBird 13 grader øst på en 8 meter parabol.

MVH
    Palleba

Palleba2000
    Deltager

Er det kun i Europa dette lort er gældende? Hvis det er tilfældet, så kan man måske få sig et andet billigt parabolkort, der sender på 13 grader øst.

11.296 H
    Tp 5: Al Jazera Sport
    DVB-S
    27500 3/4

MVH
    Palleba

Palleba2000
    Deltager

Ja, sådan går det når man trodser de grådige r..h…… med en dom om inport…

It's all abaut money…

Ærgeligt at PL har så stor magt…

MVH
    Palleba

som svar til: Boxer TV i DR Kontant – både godt og mindre godt. #61885
    Palleba2000
    Deltager

Jeg ved ikke om antennerne har så meget at sige.

Her hvor jeg bor, modtager jeg de 4 UHF Mux der sender her uden nogen som helst problemer med en VHF-antenne (Kathrein).

MVH
    Palleba

Palleba2000
    Deltager

Ja, det er mærkeligt nu da rettighederne er på plads, at der ikke bliver åbnet for disse skandinaviske kanaler på satellit.

Jeg selv har savnet disse kanaler siden piiratkortene sluttede at virke, jeg brugte den menlig av denne grund, at jeg også kunne se de Norske og Svenske kanaler. De Finske var for mit vedkommende ikke så interisante, fordi det er for svært at forstå det finske sprog i forhold til de andre.

Jeg har downloadet dokumentet og kan se at Færøerne også er nævnt der, Kringvarp Føroya er nok den ENESTE Public Service TV-station i Scandinavia (måske enda Europa) der IKKE sender på satellit. Det havde nu været godt hvis man kunne få den ad den vej. Men det er en drøm der ALDRIG går i opfyldelse.

Men jeg kunne for sjov spørge jer, hvad det kunne komme til at koste denne TV-station at få sendt sit signal på 1 grad vest, ved ca. 2-3 Mbit/s, crypteringen skulle så ske med Conax med både Canal Digital og Televarpið som udbyder??

Måske skriver jeg ind til Canal Digital en dag angående adgang  til Svenske og Norske kanaler, så får vi se hvad de svarer mig. De har nok fået sig et snobbet standard svar på disse spørgsmål.

MVH
    Palleba

som svar til: Tekst-tv’s barndom – link til artikel #61836
    Palleba2000
    Deltager

Ja, det er sjovt at se sådan nogle artikler fra “fortiden”.

Scandinavia og Tyskland er nok det sted der bruger tekst-tv mest, stadig i disse on-line dage.

MVH
    Palleba

som svar til: DR1 HD og TV2HD #61617
    Palleba2000
    Deltager

Hej!

Hvis DR ikke vil kalde DR1 for DR1 HD, så skulle DR HD heller ikke hedde det, fordi begge sender i samme opløsning, (1280 x 720), så skulle den hedde DR 720, lige som DR1 hedder DR1 720p50.

DR1 720p50 sender i ca. 10 Mbit/s
    DR HD sender i ca. 12 Mbit/s
    På Canal Digital satellit.

MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 166 til 180 (af 254 i alt)
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard