Palleba2000

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 254 i alt)
  • Forfatter
  • som svar til: Canal Digital og deres kundeservice #62418
    Palleba2000
    Deltager

Jeg har haft abnm. hos Canal Digital siden FilmNet/MultiChoice tiden, og har ALDRIG havt problemer med dem. Jeg har dog aldrig brugt de modtagere de har rådet os til at bruge, så det er måske derfor.

MVH
    Palleba

som svar til: Canal Digital oversælger vist OL dækningen :) #62408
    Palleba2000
    Deltager

Hehe, ja, BBC HD på 28,2 øst sender OL showet i 3D, mens BBC HD hos Canal Digital (1 grad vest) sender dokumentar filmer og koncerter på dette tidspunkt.

MVH
    Palleba

Palleba2000
    Deltager

Tak til jer vedr. mellemstikket, men jeg kan godt finde ud af at forbinde enheder sammen, tak alligevel. :)

Det var mere om der overhovedet var nogen analog indgang i de nye recordere. Jeg har en af de allersidste fra Pioneer inden de sluttede med at lave disse, en DVR-LX61D, denne synes jeg er god, okay, den er kun DVD, men…

Nu skal alt jo være digitalt, så jeg spekulerede i om disse nye maskiner overhovedet har analog indgang, dvs. Scartstik/RCA-stik/S-Video.

Selv bruger jeg min til at optage fra TV og til at konvertere VHS/S-VHS, Betamax, 8mm/Hi8 bånd over på DVD for dem der måtte ønske dette.

MVH
    Palleba

Palleba2000
    Deltager

Undskyld jeg blander mig i den digitale værdenen, men kan disse recordere optage analoge signaler fra f.eks en VHS-maskine, hvis man skulle få lyst til at overføre nogle gamle optagelser over på DVD/BD?

MVH
    Palleba

som svar til: Hvilke Dreambox modeller? #62332
    Palleba2000
    Deltager

Per M sagde
    Emulator ? Altså den slags der ikke må snakkes om her på dette forum, men kun på dertil specielt indrettede PVR fora hvor software løsninger deles, altså plug-ins, mods og tit ustabile 3rd party firmwares.

Den slags ville jeg ikke lege med, for man kan godt flashe ens PVR i døden hvis PROM’en i den tager skade af dÃ¥rlig software.

Det er ikke sÃ¥ farligt mere at flashe forkert software som det var “før i tiden”. De nye bokse er ret godt beskyttede.
    Gå ind på digsat.net, der finder du al den hjælp du har brug for til Dreambox. Også til installation af SoftCam/Emulator.

Husk blot, at du skal skaffe dig kort fra Canal Digital, og IKKE Viasat, da Canal Digital’s kort virker bedre alle steder end dem fra Viasat, der virker KUN SD-kanalerne i uofficielle modtagere. HD-kanalerne skal have en Viasat-modtager. Derfor skal man altid købe Canal Digital!

MVH
    Palleba

som svar til: Hvilke Dreambox modeller? #62319
    Palleba2000
    Deltager

Alle Dreambox modeller kan vise de scandinaviske kanalerne, bare man har rette emulator installeret eller CI-modul og kort.

MVH
    Palleba

som svar til: Canal 8 – hvad nu med Canal 9 HD? #62307
    Palleba2000
    Deltager

Kristian sagde
    Hvor meget af sports kanaler fra Cmore kører vider i danmark når året er ud vides ikke pt.

Canal+/Cmore’s sports pakke droppes i DK og alle Canal+’s kanaler vil ligge i et pakke.

(Nok ikke mange som køber sports pakke pga Canal 8)

Det blev nok slut med at købe Sport-pakken da de sluttede med at sende Premiere League fodbolden, synes selv at det er noget lort at TV3/Vias(kv)at skal til at sende PL.

MVH
    Palleba

som svar til: Samsung nægter bevidst danskerne at anvende hbbtv #62278
    Palleba2000
    Deltager

Nu har jeg ikke sådan et TV, men kan man f.eks. ikke bruge en Polsk eller Tysk Firmware til at aktivere HbbTV funktionen i danske TV?

MVH
    Palleba

som svar til: Ny satellit på 4,8 grader øst #62258
    Palleba2000
    Deltager

Ups, jeg havde slet ikke set nyheden angående denne satellit på forsiden. blush

Hvis jeg havde det, havde jeg ikke skrevet denne nyhed. 🙂

MVH
    Palleba

som svar til: forhandler af dreambox i dk #62230
    Palleba2000
    Deltager

Flere af dem der laver images til Dreambox laver også images til Vu+, så de ligner hinanden meget, men man kan ikke bruge Dreambox images direkte i Vu+. De fleste SW-.tilføjelser der findes til Dreambox fungerer også fint på Vu+.

MVH
    Palleba

som svar til: forhandler af dreambox i dk #62226
    Palleba2000
    Deltager

Hvis “jetdirect” ikke har købt sig en boks endnu, sÃ¥ sælger BM-Radio ogsÃ¥ Dreambox og andre Linux baserede bokse.

Link: http://www.bmradio.dk/index.php?cPath=433_70

MVH
    Palleba

som svar til: forhandler af dreambox i dk #62219
    Palleba2000
    Deltager

jetdirect sagde
    displayet på 800 se er for lille til det kan bruges til noget på lang afstand da det ikke har samme str som det på 7000s modellen . 

Display’et er lille, men sÃ¥ kan man jo bare tilslutte en Samsung SPF-107H fotoramme til boksen via USB-stikket, sÃ¥ fÃ¥r man et 10″ stort display. 😀

Men ja, display’et pÃ¥ de store modeller er godt læseligt pÃ¥ afstand, særlig det der er pÃ¥ DM8000.

MVH
    Palleba

som svar til: forhandler af dreambox i dk #62216
    Palleba2000
    Deltager

Jeg skal ikke sige det med sikkerhed, men jeg tror at den side “Bosse” kom med, sælger piratkopier af Dreamboxene, derfor er de sÃ¥ billige.

MVH
    Palleba

som svar til: Hvornår HD på TV2HD? #62214
    Palleba2000
    Deltager

mich sagde
    DR1HD har HD skilt pÃ¥ skærm nÃ¥r de sender HD – højre hjørne

De er 100% ærlige i modsætning til TV2 der snyder deres seere

Det tror jeg ikke at DR er helt ærlige. Fordi HD stÃ¥r ogsÃ¥ pÃ¥ SD-versionen af kanalen, sÃ¥…

MVH
    Palleba

som svar til: købe Vu+ Duo #62095
    Palleba2000
    Deltager

Problemet er, at det er flere forhandlere der slet ikke vil trække momsen fra, selv om man bestiller varen til udlandet.

Jeg selv er kommet ud for at en dansk forhandler har nægtet at trække momsen fra, selv om varen skulle sendes til Færøerne. Så når jag har fået pakken, så har den kostet mig Varens verdi+moms+forsendelse+fortoldningsgebyr+10% told+moms, så 2x 25% moms og 10% told.

Men de gange jeg har bestilt varer fra Tyskland, har de trukket momsen fra (16%).

Har selv aldrig været i Tyskland, men enkelte butikker i Danmark har tilbudt mig at skrive de papirer der skal til for at få momsen tilbage ved rejse fra Danmark, men jeg har aldrig brugt muligheden, da jeg ikke gider det bøvlede papirarbejde.

Men hvis “eidsvik” køber fra sidens sponsor (TV-Radio-Shoppen), sÃ¥ fÃ¥r han garanteret varen tilsendt uden moms.

MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 254 i alt)
Back to top button
Close

Adblocker registreret

Kære besøgende, DIGITALT.TV er et énmandsforetagende, der er afhængigt af reklameindtægter for at kunne fortsætte driften. Jeg beder dig venligst om at deaktivere din Adblocker på denne side. Uden reklameindtægterne har jeg desværre ikke mulighed for at holde siden kørende. På forhånd tak for din forståelse og støtte. Webredaktør Bo Kjærgaard